Головна Без категорії «Друга пара очей» для хірургів: учені розробили барвник, що прилипає до ракових...

«Друга пара очей» для хірургів: учені розробили барвник, що прилипає до ракових клітин і підсвічує...

36
0

Джерело: www.volynnews.com

«Друга пара очей» для хірургів: учені розробили барвник, що прилипає до ракових клітин і підсвічує їх

Вчені розробили барвник, що прилипає до ракових клітин і підсвічує їх під час видалення пухлини. Цей винахід може знизити ризик повернення раку.

Про це йдеться у дослідженні, опублікованому в науковому журналі European Journal of Nuclear Medicine and Molecular Imaging, повідомляє УП. Життя з посиланням на The Guardian.

Вчені з Оксфордського університету у співпраці з каліфорнійською біотехнологічною компанією ImaginAb Inc створили флуоресцентний барвник. Він підсвічує крихітні ракові тканини, які неможливо побачити неозброєним оком.

«Ми даємо хірургу другу пару очей, щоб він побачив, де розташовані ракові клітини. За допомогою цієї методики можливо видалити весь рак, зокрема клітини, які поширилися з пухлини і можуть дати їй шанс повернутися пізніше», – сказав професор хірургії Оксфордського університету Фредді Хамді.

Читати ще: Вчені навчили ШІ діагностувати пухлини мозку на операційному столі

Під час дослідження 23 чоловікам, хворим на рак простати, перед операцією з видалення залози вводили барвник. Він виділяв ракові клітини й місця, куди вони поширилися.

Завдяки цьому методу хірурги можуть видаляти всі ракові клітини, зберігаючи здорові тканини та зменшуючи ризик побічних ефектів після операції.

Читати ще: Зміни клімату загострюють симптоми неврологічних та психічних захворювань

«Це також дозволяє нам зберегти якомога більше здорових структур навколо простати, щоб зменшити непотрібні побічні ефекти, що змінюють життя – нетримання сечі та еректильну дисфункцію», – додав Хамді.

Науковці сподіваються, що їхній метод можна адаптувати й до інших видів онкології. Зокрема для цього необхідно буде змінити білок, за допомогою якого барвник прикріплюється до ракових клітин.

Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть