Джерело: sylapravdy.com
Про будівництво нових доріг пишуть «Наші гроші».
За результатами тендеру, Служба відновлення та розвитку інфраструктури в Івано-Франківській області 26 листопада 2025 року уклала договір з місцевою фірмою «ПБС» на ремонт 22,8 км дороги Івано-Франківськ–Надвірна між селами Пасічна та Бистриця. Вартість угоди – майже 2,2 мільярда гривень. Ще 278 млн грн піде на ремонт відрізку дороги Мукачево-Львів в районі села Микуличин. Договір про це підписали 21 листопада.
При цьому гроші планують витрачати вже, не чекаючи кінця війни. У грудні за найдорожчим тендером освоять 146 млн грн, у наступному році – мільярд, і у 2027 році ще мільярд.
Крім того, 3 грудня Служба оголосила тендер на розробку проєктної документації для будівництва абсолютно нової карпатської дороги від Бистриці до Яблуниці через Поляницю, де розташований курорт «Буковель». Проєкт передбачає створення 28,6-кілометрової дороги орієнтовною вартістю майже 6,6 мільярда гривень.
У сукупності держава готова спрямувати щонайменше 9 млрд грн на дорожні роботи, що ведуть у зону приватних курортів.
За даними ініціативної групи Free svydovets, ТОВ «Буковель» ще у 2022 році зверталося до двох сільрад з ініціативою запустити підготовку до будівництва нових курортів — «Бистриця» та «Турбат».
План був масштабний — понад 25 тисяч відпочивальників одночасно, більше двохсот кілометрів трас, десятки підйомників.
Паралельно в регіоні просувають давній мегапроєкт «Свидовець», розрахований на 28 тисяч туристів та понад 700 гектарів інфраструктури.
Нові дороги, які сьогодні замовляє держава, ведуть саме в зону розбудови нових курортів. Перша ділянка шляху веде до Бистриці, друга ‒ прямий під’їзд до Буковелю з боку Надвірної. Запланована третя ‒ прямий коридор, що об’єднає Буковель з Бистрицею.
Єдиним конкурентом ТОВ «ПБС» на обох тендерах була азербайджанська компанія «AzVirt MMC». Учасники двомільярдного тендеру мали підтвердити наявність 8 інженерно-технічних працівників, 89 дорожніх робітників та не менше 27 машиністів, водіїв і операторів. Вимагалася матеріально-технічна база з мінімум 26 видами техніки а також сертифікованою лабораторією й асфальтобетонним заводом. Річний дохід компанії-потенційного підрядника мав становити не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі, досвід ‒ не менше одного аналогічного договору за останні шість років, виконаного щонайменше на 50% суми, і при цьому — повне покриття 15 ключових видів робіт із переліку. Електронна банківська гарантія забезпечення участі становила 0,5%, гарантія виконання договору – 0,2% від очікуваної вартості.
«AzVirt» написала низку скарг до процедур – від надмірної деталізації назв робіт і прив’язки до конкретної техніки і до невідповідності українських форм актів міжнародним стандартам. Після часткових змін документації в тендері на ремонт дороги біля Микуличина дешевшу пропозицію AzVirt відхилили. Мовляв, не надала саме електронну банківську гарантію, не було перекладів українською мовою, наявні невідповідності у переліку необхідної техніки тощо.
Фірма «ПБС» опосередковано належить колишньому нардепу Олександру Шевченку – другу та бізнес-партнеру народного депутата з Луцька Ігоря Палиці. Хоча офіційно власницею та засновницею компанії є жителька Івано-Франківська Іванна Непик, колишня працівниця туристичного комплексу «Буковель».
Керує фірмою Володимир Мельничук. З 2016 року фірма отримала підрядів на 53,92 мільярдів гривень.
ТОВ «ПБС» активно ремонтувала шляхи і на Волині. Перші свої замовлення на ремонти доріг в області почала вигравати у 2019-му. А згодом успішно прилаштувалася й на ремонтах державних доріг в регіоні в рамках програми «Велике будівництво».
Крім того, ця фірма вийшла на перші позиції у будівництві лісових доріг і на загальнодержавному рівні. За даними видання «Наші гроші», у 2023 році на будівництво шляхів «Ліси України» витратило 263 мільйони гривень. За ці кошти ремонтували та будували лісові дороги у Рівненській, Волинській, Івано-Франківській та Закарпатській областях. До трійки найбільших підрядників увійшли «Вельт капітал», «ПБС» та «Волиньдорбуд».
До слова, саме товариство «ПБС» стало «хрещеним батьком» «Волиньдорбуду» в дорожній галузі. Ця волинська компанія почала вигравати перші підряди, не маючи власної техніки, а орендуючи її в «ПБС», іноді разом із працівниками.
До кінця 2020 року фірма «Буковель» належала товариству з обмеженою відповідальністю «Карпатські інвестиції», яку пов’язували з Ігорем Коломойським. Нині ж курортом володіють Оксана й Захар Палиці, ексдружина та син нардепа.
Бізнес-структури Палиці поєднані також із компаніями, які раніше належали Тимуру Міндічу — співзасновнику студії «Квартал-95» та бізнес-партнеру Ігоря Коломойського.
Як розповідали «Наші гроші», створене завдяки Ігорю Палиці комунальне підприємство «Волиньприродресурс» з видобутку бурштину на Волині з обігом понад мільярд на рік готують під приватного інвестора. Свої права заявила фірма Міндіча.
Тимур Міндіч також був власником ПАТ «Центрелеватормлинбуд», що володіє нерухомістю в Києві. Нині бенефіціаром фірми вказана Оксана Палиця. Також він був співзасновником ТОВ «Карпатський інвестиційний альянс», яким нині володіють Оксана Палиця та Оксана Ціхоцька.
Ігор Палиця – колишній голова партії «За майбутнє». Депутати цієї групи раніше голосували за знищення НАБУ та САП, а 3 грудня дружно допомогли «Слугам народу» ухвалити бюджет-2026, в якому закладені кошти на проєкти, які можуть слугувати передвиборчою рекламою кандидата в президента Зеленського та його нової партії. Це і так звана «Вовина тисяча», і кешбеки в торгівлі, і фінансування владою єдиного телемарофону.
І також в бюджеті мають бути гроші на будівництво доріг до Буковелю. Однак чи то з природньої обережності, чи то через традиційне перебування на службі у «батальйоні Монако» сам Палиця не голосував за бюджет, а відтак нібито уник формальних звинувачень в конфлікті інтересів.
Вже після повномасштабного вторгнення «Сила правди» розповідала, що Ігор Палиця був за кордоном майже місяць, а ще він є одним із найбільших прогульників засідань Верховної Ради. Впродовж 2023 року він пропустив понад 95% голосувань, в тому числі і щодо відкриття електронних декларацій. Водночас, компанії, пов’язані з оточенням Ігоря Палиці, на Волині отримують значні підряди на ремонт та обслуговування доріг, приватизовують комунальне майно та розпочали великий проєкт із будівництва логістичного порту поблизу кордону з Польщею.
Щодо логістичного порту, то не обійшлося без скандалу. Щоб отримати землю під цей комплекс поблизу митного пункту пропуску «Ягодин» дві компанії «Інтерколесо» та «Град Інвест Ріал Істейт», пов’язані з нардепами Степаном Івахівим та Палицею, зімітували торги на аукціонах. Це виявив АМКУ і покарав їх штрафом. Одночасно одна з цих фірм намагається отримати статус індустріального парку у прикордонні.
Раніше «Сила правди» розповідала, що ексдружина нардепа-багатія з Волині змінила місце реєстрації з України на Монако.
Центр журналістських розслідувань “Сила правди”












