Головна Без категорії На дороги до курортів родини волинського нардепа Палиці держава спрямує 9 мільярдів

На дороги до курортів родини волинського нардепа Палиці держава спрямує 9 мільярдів

4
0

Джерело: sylapravdy.com

Служба відновлення та розвитку інфраструктури в Івано-Франківській області у листопаді замовила майже на 2,5 мільярда гривень капітальний ремонт двох доріг. Ці шляхи ведуть в зону розбудови нових курортів родини Ігоря Палиці. Крім того, заплановано збудувати орієнтовно за 6,6 мільярда нову карпатську дорогу через село Поляниця, де розташований «Буковель», що належить ексдружині та сину волинського нардепа.

Про будівництво нових доріг пишуть «Наші гроші».

За результатами тендеру, Служба відновлення та розвитку інфраструктури в Івано-Франківській області 26 листопада 2025 року уклала договір з місцевою фірмою «ПБС» на ремонт 22,8 км дороги Івано-Франківськ–Надвірна між селами Пасічна та Бистриця. Вартість угоди – майже 2,2 мільярда гривень. Ще 278 млн грн піде на ремонт відрізку дороги Мукачево-Львів в районі села Микуличин. Договір про це підписали 21 листопада.

При цьому гроші планують витрачати вже, не чекаючи кінця війни. У грудні за найдорожчим тендером освоять 146 млн грн, у наступному році – мільярд, і у 2027 році ще мільярд.

Крім того, 3 грудня Служба оголосила тендер на розробку проєктної документації для будівництва абсолютно нової карпатської дороги від Бистриці до Яблуниці через Поляницю, де розташований курорт «Буковель». Проєкт передбачає створення 28,6-кілометрової дороги орієнтовною вартістю майже 6,6 мільярда гривень.

У сукупності держава готова спрямувати щонайменше 9 млрд грн на дорожні роботи, що ведуть у зону приватних курортів.

За даними ініціативної групи Free svydovets, ТОВ «Буковель» ще у 2022 році зверталося до двох сільрад з ініціативою запустити підготовку до будівництва нових курортів — «Бистриця» та «Турбат».

План був масштабний — понад 25 тисяч відпочивальників одночасно, більше двохсот кілометрів трас, десятки підйомників.

Паралельно в регіоні просувають давній мегапроєкт «Свидовець», розрахований на 28 тисяч туристів та понад 700 гектарів інфраструктури.

Нові дороги, які сьогодні замовляє держава, ведуть саме в зону розбудови нових курортів. Перша ділянка шляху веде до Бистриці, друга ‒ прямий під’їзд до Буковелю з боку Надвірної. Запланована третя ‒ прямий коридор, що об’єднає Буковель з Бистрицею.

Єдиним конкурентом ТОВ «ПБС» на обох тендерах була азербайджанська компанія «AzVirt MMC». Учасники двомільярдного тендеру мали підтвердити наявність 8 інженерно-технічних працівників, 89 дорожніх робітників та не менше 27 машиністів, водіїв і операторів. Вимагалася матеріально-технічна база з мінімум 26 видами техніки а також сертифікованою лабораторією й асфальтобетонним заводом. Річний дохід компанії-потенційного підрядника мав становити не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі, досвід ‒ не менше одного аналогічного договору за останні шість років, виконаного щонайменше на 50% суми, і при цьому — повне покриття 15 ключових видів робіт із переліку. Електронна банківська гарантія забезпечення участі становила 0,5%, гарантія виконання договору – 0,2% від очікуваної вартості.

«AzVirt» написала низку скарг до процедур – від надмірної деталізації назв робіт і прив’язки до конкретної техніки і до невідповідності українських форм актів міжнародним стандартам. Після часткових змін документації в тендері на ремонт дороги біля Микуличина дешевшу пропозицію AzVirt відхилили. Мовляв, не надала саме електронну банківську гарантію, не було перекладів українською мовою, наявні невідповідності у переліку необхідної техніки тощо.

Фірма «ПБС» опосередковано належить колишньому нардепу Олександру Шевченку – другу та бізнес-партнеру народного депутата з Луцька Ігоря Палиці. Хоча офіційно власницею та засновницею компанії є жителька Івано-Франківська Іванна Непик, колишня працівниця туристичного комплексу «Буковель». 

Керує фірмою Володимир Мельничук. З 2016 року фірма отримала підрядів на 53,92 мільярдів гривень. 

ТОВ «ПБС» активно ремонтувала шляхи і на Волині. Перші свої замовлення на ремонти доріг в області почала вигравати у 2019-му. А згодом успішно прилаштувалася й на ремонтах державних доріг в регіоні в рамках програми «Велике будівництво». 

Крім того, ця фірма вийшла на перші позиції у будівництві лісових доріг і на загальнодержавному рівні. За даними видання «Наші гроші», у 2023 році на будівництво шляхів «Ліси України» витратило 263 мільйони гривень. За ці кошти ремонтували та будували лісові дороги у Рівненській, Волинській, Івано-Франківській та Закарпатській областях. До трійки найбільших підрядників увійшли «Вельт капітал», «ПБС» та «Волиньдорбуд». 

До слова, саме товариство «ПБС» стало «хрещеним батьком» «Волиньдорбуду» в дорожній галузі. Ця волинська компанія почала вигравати перші підряди, не маючи власної техніки, а орендуючи її в «ПБС», іноді разом із працівниками. 

До кінця 2020 року фірма «Буковель» належала товариству з обмеженою відповідальністю «Карпатські інвестиції», яку пов’язували з Ігорем Коломойським. Нині ж курортом володіють Оксана й Захар Палиці, ексдружина та син нардепа.

Бізнес-структури Палиці поєднані також із компаніями, які раніше належали Тимуру Міндічу — співзасновнику студії «Квартал-95» та бізнес-партнеру Ігоря Коломойського.

Як розповідали «Наші гроші», створене завдяки Ігорю Палиці комунальне підприємство «Волиньприродресурс» з видобутку бурштину на Волині з обігом понад мільярд на рік готують під приватного інвестора. Свої права заявила фірма Міндіча.

Тимур Міндіч також був власником ПАТ «Центрелеватормлинбуд», що володіє нерухомістю в Києві. Нині бенефіціаром фірми вказана Оксана Палиця. Також він був співзасновником ТОВ «Карпатський інвестиційний альянс», яким нині володіють Оксана Палиця та Оксана Ціхоцька.

Ігор Палиця – колишній голова партії «За майбутнє». Депутати цієї групи раніше голосували за знищення НАБУ та САП, а 3 грудня дружно допомогли «Слугам народу» ухвалити бюджет-2026, в якому закладені кошти на проєкти, які можуть слугувати передвиборчою рекламою кандидата в президента Зеленського та його нової партії. Це і так звана «Вовина тисяча», і кешбеки в торгівлі, і фінансування владою єдиного телемарофону.

І також в бюджеті мають бути гроші на будівництво доріг до Буковелю. Однак чи то з природньої обережності, чи то через традиційне перебування на службі у «батальйоні Монако» сам Палиця не голосував за бюджет, а відтак нібито уник формальних звинувачень в конфлікті інтересів.

Вже після повномасштабного вторгнення «Сила правди» розповідала, що Ігор Палиця був за кордоном майже місяць, а ще він є одним із найбільших прогульників засідань Верховної Ради. Впродовж 2023 року він пропустив понад 95% голосувань, в тому числі і щодо відкриття електронних декларацій. Водночас, компанії, пов’язані з оточенням Ігоря Палиці, на Волині отримують значні підряди на ремонт та обслуговування дорігприватизовують комунальне майно та розпочали великий проєкт із будівництва логістичного порту поблизу кордону з Польщею.

Щодо логістичного порту, то не обійшлося без скандалу. Щоб отримати землю під цей комплекс поблизу митного пункту пропуску «Ягодин» дві компанії «Інтерколесо» та «Град Інвест Ріал Істейт», пов’язані з нардепами Степаном Івахівим та Палицею, зімітували торги на аукціонах. Це виявив АМКУ і покарав їх штрафом. Одночасно одна з цих фірм намагається отримати статус індустріального парку у прикордонні.

Раніше «Сила правди» розповідала, що ексдружина нардепа-багатія з Волині змінила місце реєстрації з України на Монако.

Сила правди

Центр журналістських розслідувань “Сила правди”




реклама у Нововолинськ