Фізичні особи за результатами 2015 року подаватимуть декларацію, в якій, крім визначених податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб визначатимуть податкові зобов’язання з військового збору. Це – одне із нововведень, адже декларація об’єднала звітність з ПДФО та військового збору без запровадження додаткової звітності. Про ці новації інформують фахівці Нововолинської ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області.
Ще одним із нововведень є зазначення платниками податків відомостей щодо отриманих доходів, які не підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб та загальної річної суми доходу.
Кількість додатків до декларації зменшено із семи до чотирьох. Тепер додатки заповнюються лише при отриманні доходів, які передбачають окремий розрахунок оподатковуваного доходу: при отриманні доходів від двох та більше податкових агентів, при операціях з інвестиційними активами, при отриманні іноземних доходів та самозайнятими особами. Інформація щодо отриманих доходів, відомості щодо утриманого (сплаченого) податку/збору та визначені податкові зобов’язання відображаються в декларації. Водночас, відомості щодо нерухомого та/або рухомого майна, яке надається в оренду (суборенду), зазначаються у розділах 7 та 8 декларації.
Крім того, з метою подальшої автоматизації декларації в категоріях об’єктів нерухомого/рухомого майна тепер зазначаються не назви об’єктів, а номер, що відповідає категорії об’єкта.
Суми податку на доходи фізичних осіб, на яку зменшуються податкові зобов’язання, у зв’язку з використанням права на податкову знижку розраховуються лише в розділі ІІІ декларації без заповнення додатка. При цьому, не зазначаються реквізити документів, які підтверджують понесені витрати, а зазначаються категорії понесених витрат та загальна сума фактично здійснених протягом звітного податкового року витрат (рядки – 13 та 14 декларації).
Водночас, з метою оперативного вирішення питання щодо повноти та правомірності задекларованої суми податкової знижки платникам податку пропонується разом з декларацією надавати копії первинних документів, що підтверджують право на знижку.
Що стосується доходів від провадження підприємницької та незалежної професійної діяльності, то розрахунок оподатковуваного доходу здійснюється окремо за доходами в додатку Ф4 декларації. Кожен додаток і декларація містять рядки для заповнення відомостей щодо розрахунку податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору.
Нагадуємо, що фізичні особи-підприємці, які застосовують загальну систему оподаткування, подають декларацію протягом 40 календарних днів після закінчення звітного року (за результатами 2015 року – до 10 лютого 2016 року ), в якій поряд з доходами від підприємницької діяльності зазначають інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи.
Громадяни та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, подають декларацію до 1 травня року, що настає за звітним.
Наказ Мінфіну України від 2 жовтня 2015 року № 859, яким затверджено форму податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкцію щодо її заповнення, зареєстровано у Міністерстві юстиції України 26 жовтня 2015 за № 1298/27743. Наказ № 859 набрав чинність з дня його опублікування, тобто з 17 листопада 2015 року. Наказ Міндоходів України від 11 грудня 2013 року № 793 втратив чинність.
Довідково: ознайомитися з наказом №859 можна скориставшись розділом: «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).
Касові апарати без електронної касової стрічки у 2016 році застосовувати не можна.
1 січня 2016 року завершується перехідний адаптаційний період для заміни чи доопрацювання касової техніки на таку, що формує електронну контрольну касову стрічку, – звертають увагу користувачів РРО в Нововолинській ОДПІ.
Відтак, застосування РРО, що не забезпечує подання електронними каналами зв’язку копій розрахункових документів та фіскальних звітних чеків з нового року заборонено.
Така законодавча вимога випливає з пункту 8 розділу II «Прикінцеві положення» Закону № 265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», де передбачено, що з 1 січня 2015 року дозволяється первинна реєстрація лише реєстраторів розрахункових операцій, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), реєстраторів розрахункових операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, що мають аналогічну функцію.
Однак, законодавець передбачив, що до 1 січня 2016 року дозволяється використання електронних контрольно – касових апаратів, введених в експлуатацію до 1 січня 2015 року, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді та подають до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв’язку тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, яка міститься в їх фіскальній пам’яті, і при цьому не подають електронних копій розрахункових документів.
Відповідно до норм цього закону, електронні контрольно-касові апарати, що подають до фіскальних органів тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій (Z-звіти), можна було використовувати до 1 липня 2015 року.
Разом з тим, законом дозволено не застосовувати штрафні санкції до тих суб’єктів господарювання, які до вказаної дати уклали договори про придбання і налаштування касової техніки, що передбачає передачу каналами електронного зв’язку звітної інформації. Але вже з 1 січня 2016 року фахівці ДФС матимуть право застосовувати штрафи до тих підприємців, котрі не подбали про належне доопрацювання РРО.
Отож, у представників бізнесу залишається лише 3 тижнів для того, щоб придбати касовий апарат, або доопрацювати наявний для електронної передачі звітної інформації.
Нагадаємо, що Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» та Законом України від 01 липня 2015 року № 569-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій» внесено зміни до Податкового кодексу України і, зокрема, Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Землекористувачі Нововолинської ОДПІ цьогоріч сплатили до Місцевих бюджетів більше 20 мільйонів гривень.
Власники та орендарі земельних ділянок – юридичні та фізичні особи, які перебувають на обліку в Нововолинській ОДПІ, протягом одинадцяти місяців 2015 року сплатили до місцевих бюджетів більше 20 мільйонів гривень за користування землею.
Зокрема, за згадуваний період часу від платників земельного податку міста Нововолинська до місцевої скарбниці надійшло майже 6,5 мільйона гривень, від землекористувачів Горохівського та Іваничівського районів місцеві бюджети отримали, відповідно, понад 8,5 мільйонів гривень та понад 5 мільйонів гривень,- інформує Нововолинська ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області.
Фахівці інспекції відзначають, що орендна плата за користування землею та земельний податок є одним з вагомих джерел наповнення місцевих скарбниць . Тільки в листопаді 2015 року місцеві бюджети отримали 1,6 мільйона гривень надходжень від цього податку. До бюджету міста Нововолинська надійшло більше 0,5 мільйонів гривень податку, бюджети Іваничівського та Горохівського районів отримали відповідно 0,4 мільйони гривень та 0,7 мільйонів гривень.
Довідково: в Нововолинській ОДПІ зазначають, що плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
До місцевих бюджетів платники Нововолинської ОДПІ сплатили 15,6 мільйонів гривень акцизного податку з роздрібного продажу підакцизної продукції.
Представники бізнесу – платники 5-ти відсоткового акцизного податку з роздрібного продажу підакцизної продукції, які перебувають на обліку в Нововолинській ОДПІ, за підсумками одинадцяти місяців цього року перерахували до місцевих скарбниць майже 15,6 мільйона гривень цього податку. Зокрема, від платників акцизного податку Горохівського району надійшло 4,2 мільйона гривень, платники Іваничівського району сплатили 1,4 мільйона гривень, від платників міста Нововолинська надійшло 10 мільйонів гривень.
« Надходження від 5-ти відсоткового акцизного податку з роздрібного продажу підакцизної продукції місцеві самоврядні громади можуть використати для соціального розвитку власних територій. Резерви в процесі адміністрування цього нового податку далеко не вичерпані. Тому за посередництвом фахівців нашої інспекції керівники місцевих громад мають проводити постійну роз’яснюючу роботу з представниками місцевого бізнесу, аби вони відповідально ставились до сплати акцизного податку »,- наголосив заступник начальника Нововолинської ОДПІ Олександр Харчик.
Нагадуємо, що платниками акцизного податку є суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, товари, нафтопродукти, насамперед бензин та дизельне пальне, паливо моторне альтернативне, біодизель, скраплений газ, тощо.
За інформацією Нововолинської ОДПІ