Головна Новини Нововолинська Рада ухвалила закони про «євробляхи»: яким буде «нове» розмитнення?

Рада ухвалила закони про «євробляхи»: яким буде «нове» розмитнення?

224
0

Верховна Рада прийняла в другому читанні і в цілому законопроекти про розмитнення автомобілів в Україні. Депутати за два «підходи» – ранковий і вечірній – підтримали два законопроекти, № 8487 і № 8488.

«За» перший документ проголосували 250 народних депутатів, за другий – 245 при мінімально необхідних 226 голосах. У першому читанні розмитнення автомобілів на єврономевах Рада схвалила ще 13 липня 2018 року, – пише «сьогодні.uа».

Ухвалений на вечірньому засіданні законопроект № 8488 “Про внесення змін до Митного кодексу” повинен вирішити проблему відходу від відповідальності за порушення правил тимчасового ввезення та транзиту авто. Перевіряти стануть жорстко – поліція отримає доступ до інформації митників і право зупиняти машини на іноземних номерах.

Законопроект також встановлює додаткові умови тимчасового ввезення та транзиту авто:
– громадяни України зможуть ввозити авто на іноземних номерах в режимі транзиту або тимчасового ввезення, тільки якщо перебувають на консульському обліку і проживають за межами України;
– авто особистого користування в режимі транзиту може перебувати в Україні лише з метою переміщення через митну територію країни;
– тимчасове ввезення іноземцем більш ніж одного особистого авто дозволяється при наявності грошового забезпечення (дорівнює вартості розмитнення авто);
– тимчасове ввезення авто комерційного призначення при виконанні зобов’язань за трудовими договорами дозволяється на строк до 10 діб з грошовим забезпеченням;
– особисті авто, які ввозяться в Україну більш ніж на 30 днів, підлягають державній реєстрації.
– автомобіль в режимі транзиту або тимчасового ввезення можна розукомплектовать або передати у володіння, користування або розпорядження іншим особам.
– заборонено використовувати таке авто у підприємницькій діяльності або для отримання доходу, наприклад, в таксі.

За порушення останніх двох правил передбачений штраф 34 тис грн.

У законі також прописані такі штрафи за порушення терміну перебування нерозмитненого автомобіля на території України:

– за перевищення на добу – 170 гривень;

– більше одних і до 10 діб – 3,4 тисячі гривень;

– на 10 діб – 8,5 тисяч гривень;

– від 20 до 30 діб – 85 тисяч гривень;

– більше 30 діб, а також в разі втрати або розукомплектації автомобіля – 170 тис. гривень або конфіскація авто за рішенням суду.

Штрафи не застосовуватимуться до авто під час «пільгового» періоду розмитнення, який передбачений законопроектом № 8487.

На оформлення нерозмитнених авто законопроектом № 8487 дається 180 робочих днів. Якщо власник «євробляхи» не захоче розмитнити транспортний засіб, за цей термін машину можна вивезти на межі країни. При цьому в документ внесли правки, які повинні полегшити життя «євробляхерам».

Як пояснила голова профільного комітету Ніна Южаніна, акцизний податок зменшується на 50% для авто, які будуть розмитнені протягом перших 90 днів після вступу закону в силу. В останні 90 днів «пільгового» періоду ставки стануть повними, але штрафи за порушення термінів перебування не накладатимуться.

А ось процедура розмитнення автомобілів Радою не прописується – як пояснила Южаніна, цим займеться Кабінет міністрів. Адже, крім акцизу, доведеться заплатити ввізне мито і ПДВ. Ввізне мито становить 10% від вартості автомобіля, а для машини з ЄС – 5-7,3%. ПДВ – це ще 20% від суми митної вартості автомобіля, акцизного збору і ввізного мита.

Як зазначила Южаніна, представляючи на ранковому засіданні ВР законопроект № 8487 “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів”, цей документ встановлює базові ставки акцизного податку для нового автомобіля.

Для авто з бензиновим двигуном об’ємом 1000 куб. см базова ставка становить 50 євро за одиницю, для «дизеля» з двигуном 1500 куб. см – 75 євро. Для автомобілів з бензиновим двигуном об’ємом від 3000 куб. см ставка підвищена до 100 євро, для дизельних об’ємом від 3500 куб. см – до 150 євро.

Щоб визначити розмір акцизу для конкретного авто, до базової ставки будуть застосовувати коефіцієнти. Формула буде такою:

“Ставка = Ставка базова × Коефіцієнт двигуна × Вік двигуна”.

Коефіцієнт двигуна визначається діленням об’єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння автомобіля на 1000. Якщо обсяг 2000 куб. см, то коефіцієнт – 2.

Другий – коефіцієнт віку – це кількість повних календарних років з року, наступного за роком виробництва автомобіля, до році визначення ставки податку. Граничний коефіцієнт – 15 років. Роки понад цей термін враховуватися не будуть. Варто зазначити, що саме цей пункт не задовільнив вимоги водіїв, які мітингують у Києві. «Авто Євро Сила» розповіла, що ніяких змін у доступності розмитнення звичайних авто із Європи прості українці не отримали, даний коефіцієнт і надалі розмитнюватиме авто вартістю 1500 – 2000 тисячі євро у 200% доданої вартості, натомість дорогі автомобілі, які можуть дозволити собі купити олігархи, будуть мати 40%

Лідер ГО «Авто Євро Сила» Олег Ярошевич у знак простесту навіть спалив вчора у прямому ефірі своє авто і закликав українців продовжувати протест: “Коли я заявив на нашій акції про те, що спалю свій Ленд Ровер, якщо не проголосують нашу правку – це не був популізм чи піар! Це була свідома заява лідера, який розуміє, що для більшості людей, які купили право користування авто на європейській реєстрації за 1500€ , дешевше спалити своє авто ніж його купити та розмитнити за прийнятими сьогодні законами! Як лідер громади, який відповідально ставиться до всіх своїх заяв, в знак протесту спалюю своє авто!” 

Порахувати вартість розмитненя можна на сайті cargoline.com.ua, на вкладці «2019 NEW» із коефіцієнтом віку.

Всі кошти, отримані від розмитнення авто на єврономерах, згідно з документом, повинні надійти до Пенсійного фонду.




реклама у Нововолинськ