Джерело: Нововолинська міська рада
Замовник СЕО – виконавчий комітет Нововолинської міської ради:
Нововолинська міська рада, 45400, м. Нововолинськ, проспект Дружби, 27.
2.Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування:
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 1 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», документи державного планування – стратегії, плани, схеми, містобудівна документація, загальнодержавні програми, державні цільові програми та інші програми і програмні документи, включаючи зміни до них, які розробляються та/або підлягають затвердженню органом державної влади, органом місцевого самоврядування. Розроблення ДПТ здійснюється відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» документами державного планування є стратегії, плани, схеми, містобудівна документація, загальнодержавні програми, цільові програми та інші програми і програмні документи, що розробляються або затверджуються органом державної влади, органом місцевого самоврядування.
Детальний план розроблений відповідно до Рішення Нововолинської Міської Ради Волинської області № 21/8 від 19 квітня 2023 року про надання дозволу на розроблення детального плану території для розміщення індустріального парку «Нововолинськ».
Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає
функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою розміщення об’єкту будівництва, формування принципів планувальної організації забудови, уточнення в більш крупному масштабі положень схеми планування території району, визначення планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними та санітарно- гігієнічними нормами, формування пропозицій щодо можливого розташування об’єкту в межах однієї проектної території із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства з метою залучення інвестицій згідно інтересів територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної політики розвитку території району, згідно п.4.1. ДБН Б.1.1-14: «СКЛАД ТА ЗМІСТ МІСТОБУДІВНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ НА МІСЦЕВОМУ РІВНІ». Під час проектування детального плану враховано містобудівну документацію вищого рівня: Генеральний план, міста Нововолинськ.
3.Визначення умов для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля:
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження вказаної планованої діяльності (інфраструктурні проєкти: облаштування індустріальних парків).
Загальні питання оцінки впливу на довкілля індустріального парку окреслюються у документі державного планування. Детальніші характеристики розглядатимуться після затвердження ДПТ в ході проходження процедури оцінки впливу на довкілля, із врахуванням особливостей конкретних видів планованої діяльності на території індустріального парку.
4. Ймовірні наслідки для довкілля (у тому числі для здоров’я населення, для територій з природоохоронним статусом, транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення):
Ділянка ДПТ передбачена для розміщення логістичного терміналу, складських приміщень та невеликих підприємств харчової та переробної промисловості 4го та 5го класів небезпеки. Санітарно-захисна зона відповідних майданчиків складатиме 50-100м, внутрішнє компонування ділянки забезпечує повне дотримання таких норм.
Очікуваний вплив на довкілля незначний, пов’язаний головним чином із проведенням будівельних робіт на перших етапах проєкту. В подальшому у ході експлуатації парку ймовірні такі впливи на компоненти навколишнього середовища:
- викиди невеликих кількостей забруднюючих речовин в атмосферне повітря від пересувних (автотранспорту) та стаціонарних (котельні) джерел;
- фізичні впливи (шум, вібрація, електромагнітні поля) в межах охоронних чи санітарно-захисних зон;
- утворення певної кількості господарсько-побутових відходів (які будуть утилізовані згідно відповідно укладених договорів з ліцензованими підприємствами)
- утворення стічних вод, які будуть відводитись в існуючий напірний каналізаційний колектор
Проектом не передбачено розміщення на території ДПТ об’єктів, що можуть здійснювати негативний вплив на умови перебування на ділянці ДПТ.
Транскордонний екологічний вплив не очікується.
Об’єкти природно-заповідного фонду на території проектування та в межах його впливу відсутні.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено:
Територія для створення індустріального парку виділена рішенням Нововолинської міської ради в межах промислової зони на околиці міста із врахуванням комплексу екологічних та соціально-економічних особливостей. Тому територіальна альтернатива в межах здійснення цієї стратегічної екологічної оцінки не розглядається.
Але в межах відведеної ділянки розглянуто кілька варіантів розміщення окремих об’єктів для мінімізації ймовірних негативних впливів.
Окремо розглядається “нульовий варіант” – ситуація у випадку не затвердження цього ДПТ.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки:
В процесі проведення стратегічної екологічної оцінки детального плану території з метою розміщення індустріального парку розробники керуються, зокрема, Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку», Методичними рекомендаціями щодо здійснення СЕО документів держаного планування» та іншими чинними нормативними актами у цій сфері.
Для розроблення СЕО передбачається використовувати наступні джерела інформації:
- регіональні доповіді про стан навколишнього природного середовища;
- статистична інформація відповідних управлінь та департаментів;
- польові та лабораторні дослідження стану довкілля;
- дані моніторингу стану довкілля;
- відповіді на запити щодо стану довкілля профільних державних установ;
- картографічні та супутникові матеріали для території дослідження.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування:
Завдяки плануванню діяльності в межах промислової зони із наявністю відповідних інженерних комунікацій мінімізується ймовірний негативний вплив, пов’язаний із необхідністю будівництва нових мереж та установок.
В ході будівництва та наступної діяльності передбачається дотримання нормативів гранично допустимих рівнів екологічного навантаження на природне середовище з урахуванням потенційних його можливостей, дотримання санітарних та екологічних нормативів.
Внутрішнє компонування об’єктів парку передбачає ретельне дотримання нормативів санітарно-захисних зон навколо стаціонарних джерел впливу.
Частина території з боку прилягаючої житлової зони планується огородити шумозахисним екраном.
Територія ДПТ щодо вертикального планування потребує лише часткової інженерної підготовки.
Також при проектуванні передбачено комплексний благоустрій території, згідно вимог щодо влаштування даного виду об’єктів.
Після введення об’єкта в експлуатацію передбачено здійснення післяпроєктного моніторингу
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку:
- Основні цілі детального плану території, його зв’язок з іншими документами державного планування.
- Характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень).
- Екологічні проблеми, в тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються детального плану території.
- Зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативного впливу на здоров’я населення.
- Заходи, які передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання детального плану території.
- Обґрунтування вибору виправданих альтернатив.
- Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання детального плану території для довкілля.
- Резюме нетехнічного характеру інформації.
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання:
Згідно частини п’ятої статті 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» (у редакції № 2717-IX від 03.11.2022), строк громадського обговорення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки встановлюється замовником і не може становити менш як 10 днів з дня її оприлюднення.
Відповідно, пропозиції та зауваження щодо обсягу стратегічної екологічної оцінки Детального плану території Індустріального парку «Нововолинськ»
Нововолинська міська рада, 45400, м. Нововолинськ, проспект Дружби, 27.