Головна Без категорії Система управління охороною праці на підприємстві

Система управління охороною праці на підприємстві

75
0

Джерело: Нововолинська міська рада

Система управління охороною праці — частина загальної системи управління організацією, яка сприяє запобіганню нещасним випадкам та професійним захворюванням на виробництві, а також небезпеки для третіх осіб, що виникають у процесі господарювання, і охоплює комплекс взаємопов’язаних заходів на виконання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці.

Функціонування системи управління охороною праці на всіх підприємствах незалежно від кількості працівників, а також у фізичних осіб, які використовують найману працю, передбачено ст. 13 Закону України “Про охорону праці”.

З метою системного запровадження інструментів з охорони праці найманих працівників Державною службою гірничого нагляду та промислової безпеки України 07.02.2008р. Затверджено Рекомендації, щодо побудови, впровадження та удосконалення СУОП (далі Рекомендації). Положення цих Рекомендацій мають виконувати на всіх підприємствах незалежно від виду їхньої діяльності, вони повинні бути імплементовані в локальні нормативні акти таких підприємств.

З впровадженням цих Рекомендацій суб’єкт господарювання може розробити відповідне Положення з урахуванням виду діяльності та специфіки виробництва, яке встановлює засади функціонування СУОП.

Примірними розділами такого Положення можуть бути:

  • Галузь застосування.
  • Нормативне регулювання дії СУОП.
  • Організаційні функції, обов`язки, повноваження.
  • Консультації та участь працівників.
  • Виявлення небезпек та оцінка професійних ризиків.
  • Планування роботи.
  • Внутрішній аудит.
  • Моніторинг та оцінка показників.
  • Окремі процеси, що є самостійними елементами системи управління охороною праці підприємств та потребують розширеного тлумачення та деталізації, допускається викласти у формі додатків до Положення.

    Вимоги цього Положення мають бути обов’язковим до виконання всіма найманими працівниками.

    СУОП — це ефективний інструмент управління, який допомагає значно скоротити витрати підприємства на усунення наслідків недотримання норм з охорони праці. Основна ідея її впровадження в тому, щоб запобігти всім імовірним виробничим аваріям і травмам.

    СУОП визначає єдиний алгоритм дій вищого керівництва, керівників структурних підрозділів та інших посадових осіб для організації безпечних умов праці на підприємстві.

    Досягти цієї мети вдається, якщо умови праці на кожному робочому місці увідповіднювати чинним нормативно-правовим актам з охорони праці.

    СУОП на підприємстві повинна охоплювати певні завдання, які можна умовно об’єднати в такі групи:

    • забезпечення належного і безперервного управління підприємством;
    • готовність до проведення запобіжних заходів для мінімізації ризиків;
    • готовність до негайного реагування та ліквідації небезпечної ситуації у разі її настання;

    Для виконання зазначених завдань роботодавцю рекомендовано  скликати відповідний орган (координаційну раду), до складу якого залучити вище керівництво, представників — членів профспілки або представників трудового колективу. Крім того, для оперативного запровадження СУОП дозволяється залучати інші організації та профоб’єднання робітників на місцях, наприклад спеціально створеної комісії.

    Одним із ключових компонентів, що гарантують якісну й ефективну роботу СУОП є чітка структура взаємодії між окремими органами й ланками підприємства.

    Фактично на роботодавця покладається обов’язок забезпечити доведення механізмів та конфігурацій СУОП до кожного окремого працівника підприємства.

    Відділ профілактики та розслідування нещасних випадків Управління контрольно-перевірочної роботи Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області




    реклама у Нововолинськ