Головна Без категорії Маскулінність у рясі: чому молоді американці тягнуться до російського православ’я

Маскулінність у рясі: чому молоді американці тягнуться до російського православ’я

23
0

Джерело: www.bbc.com

Маскулінність у рясі: чому молоді американці тягнуться до російського православ’я

Підпис до фото, За останні півтора року парафія отця Мойсея Макферсона зросла утричі

  • Author, Люсі Еш
  • Role, ВВС News
  • 25 травня 2025

“Багато людей запитують мене: отче Мойсей, чи можу я перестаратися із чоловічністю?”

На відео у YouTube священник закликає до мужньої, безкомпромісної маскулінності.

Носити вузькі джинси, закидати ногу за ногу, користуватися праскою, підчищати брови і навіть їсти суп – все це серед того, що висміюється як надмірна жіночність.

Є й інші відео отця Моісея Макферсона – батька п’ятьох дітей міцної статури, який віджимає вагу під геві-метал.

Він ріс у протестантській родині, і колись працював покрівельником. Але тепер він священник Російської православної церкви за кордоном (РПЦЗ), материнська церква якої – у Москві. Він служить у Джорджтауні, що в штаті Техас.

Skip Найпопулярніше and continue reading

Найпопулярніше

End of Найпопулярніше

РПЦЗ має штаб-квартиру у Нью-Йорку, і останнім часом кількість її вірян зростає у США, переважно за рахунок тих, хто переходить до неї з інших віросповідань.

За останні пів року отець Мойсей підготував 75 нових вірян до хрещення у своїй церкві Матері Божої.

“Коли ми з моєю дружиною навернулися 20 років тому, ми казали, що православ’я є найкраще дотриманим секретом, тому що люди просто не знали, що це таке, – розповідає він. – Але за останні півтора року наша громада потроїлася”.

Підпис до фото, Новонавернений Теодор лише донедавна відкидав усі релігії, а тепер тричі на тиждень жме штангу з отцем МойсеємПід час недільної служби в церкві отця Мойсея мене вражає кількість молодих людей 20-30 років, які моляться і хрестяться у задній частині церкви, і як ця церква, історія якої йде ще від ІV сторіччя, як виглядає, привертає молодих людей у сучасній Америці.

Айтівець Теодор розповідає мені, як у нього була робота, про яку лише можна мріяти, і дружина, яку він обожнював, але все одно відчував порожнечу всередині, бо в його серці була діра.

Він вважає, що ставлення суспільства до чоловіків є “дуже жорстким”, і що чоловікам постійно розповідають, як вони помиляються. Він скаржиться на те, що чоловіків критикують за бажання “добувати хліб” для родини і забезпечувати дружину, аби вона залишалася вдома.

“Нам кажуть сьогодні, що такі стосунки є токсичними. А це не те, як повинно бути”, – каже Теодор.

Майже усі новонавернені, з якими я говорила, вирішили дати домашню освіту своїм дітям, частково й через те, що на їхню думку, пріоритетом для жінки має бути не кар’єра, а їхня родина.

Отець Джон Вайтфорд, архієпископ РПЦЗ із Спрінга, що на півночі від Г’юстона, каже, що домашня освіта дозволяє дотримання релігійного виховання і є “способом захистити наших дітей”, бо дозволяє уникнути розмов про “трансгендерів, 57 статей чи щось подібне”.

Якщо порівнювати з мільйонами вірних в американських євангелічних мега-церквах, чисельність православних є невеликою – лише 1% населення США. Ця цифра включає вірян усього східного обряду, що походять із Росії, України, Східної Європи та Греції, а також православних церков Близького Сходу та Африки.

РПЦЗ заснували священники, які втікали від російської революції 1917 року, і багатьма у США сприймаються як найбільш консервативна серед ортодоксальних церков. Але ця маленька за чисельністю релігійна громада є дуже гучною, і те, що відбувається в ній віддзеркалює ширші політичні зміни в країні, особливо після драматичного повернення Дональда Трампа у Білий дім.

Точну кількість новонавернених підрахувати важко, але дані Pew Research Centre дозволяють припустити, що кількість чоловіків у православній церкві зросло до 64% порівняно із 46% у 2007 році.

Інше, менш масштабне дослідження, підтверджує ці дані. Більшість із новонавернених – чоловіки, і багато хто з них каже, що до пошуків віри їх підштовхнула пандемія коронавірусу. Це дослідження було проведене Православною церквою Америки, що була заснована російськими монахами на Алясці наприкінці ХVІІІ сторіччя, і нині має понад 700 парафій, монастирів та місій у США, Канаді, Мексиці. Вона асоціюється з Російською православною церквою.

Професор Скотт Кенворті, який досліджує історію, і, зокрема, сучасну Росію через східне православ’я, каже, що ПЦА “здається, цілком процвітає”.

Він відвідував ту саму церкву впродовж 24 років, і каже, що чисельність парафії залишалася незмінною аж до ковідного локдауну. А відтоді почався приплив інтересу і нових людей, яких готують до хрещення в цій церкві.

“Це є феноменом не лише моєї парафії, або ж кількох місць у Техасі, – каже професор Кенворті. – Це точно є чимось ширшим”.

Цифрові технології відіграють ключову роль у цій новій хвилі новонавернень. Отець Мойсей має багато підписників онлайн, – коли у своєму Інстаграмі він постить фото позитивного тесту на вагітність, він отримує 6 тисяч лайків за повідомлення про те, що в нього народиться шоста дитина.

Але існує ще десятки подкастів та відео, які створюють православні священники, а також армія їхніх послідовників – переважно чоловіків.

Отець Мойсей каже своїй пастві, що є два способи служити Богу – як монах чи монахиня та у шлюбі. Ті, хто обирають другий шлях, мають уникати контрацепції та мати стільки дітей, скільки зможуть.

“Покажіть мені хоч одного святого в історії Церкви, який колись благословив контроль над народжуваністю”, – каже отець Мойсей. Щодо мастурбації, то її священник засуджує і називає “жалюгідною і нечоловічою”.

Отець Мойсей також каже, що православ’ям “не є маскулінним, воно просто нормальне”, тоді як “на Заході усе стало дуже фемінізованим”. Деякі протестантські церкви, вважає він, переважно орієнтовані на жінок.

“Я не хочу приходити на служби, на яких почувається як на концерті Тейлор Свіфт, – каже отець Мойсей. – Якщо прислухатися до слів “пісень поклоніння”, то всі вони апелюють до емоцій – це не по-чоловічому”.

Елісса Б’єлетіх Девіс, колишня протестантка, яка нині належить до грецької православної церкви в Остіні, є вчителькою недільної школи і веде свій подкаст. Вона каже, що багато новонавернених належать до тих, хто іде проти течії, і інколи мають досить дивні уявлення про свою нову віру – особливо щодо російського православ’я.

“Вони сприймають це як мілітарну, жорстку, дисциплінарну, маскулінну, авторитарну релігію, – каже Елісса. – Навіть дещо смішно. Майже повернення старих американських пуритан із їхнім божевіллям”.

Автор фото, Buck Johnson

Підпис до фото, Колишній атеїст Бак став цікавитися російським православ’ям під час пандемії коронавірусуБак Джонсон 25 років працював пожежником, і веде подкаст “Протитяга”.

Він каже, що спочатку боявся входити у місцеву Російську православну церкву, бо вона виглядала іншою – як і сам чоловік, покритий татуюванням. Але там його прийняли із відкритими обіймами. Він також був вражений тим, що церква залишалася відкритою під час коронавірусного карантину.

Сидячи на дивані навпроти величезного телеекрана у своєму домі в Локхарті, чоловік розповідає, що його нова віра змінює його погляди на світ.

“Мене турбує негативний американський погляд на Росії” – каже Бак. На його погляд, провідні американські традиційні ЗМІ подають викривлену картинку російського вторгнення в Україну.

“Гадаю, це пережиток післявоєнного покоління тут в Америці, які жили під час холодної війни, – каже Бак. – І я не дуже тямлю чому, але вони кажуть, що Росія погана”.

Голова Російської православної церкви в Москві, патріарх Кирило, наполегливо і відверто підтримує російське вторгнення в Україну, називаючи це Священною війною, і виказує небагато співчуття його жертвам. Коли я запитую архієпископа Джона Вайтфорда про голову російської церкви, якого багато хто сприймає як розпалювача війни, він запевняє мене, що слова патріарха викривили.

Відео та фото Путіна, який цитує Біблію, тримає свічки під час служби в катедральному соборі Христа Спасителя в Москві або ж роздягається до трусів, аби пірнути у крижану воду на Водохрещу, здається, знайшли вдячну аудиторію. Дехто – в Америці та інших країнах – сприймають Росію як останню фортецю справжнього християнства.

Підпис до фото, Архієпископ Джон Вайтфорд з дружиною Патрісією. Він каже, що навчання вдома – це спосіб “захистити наших дітей” Майже десять років тому інший новонавернений до православ’я з Техасу, отець Джозеф Глісон, разом із дружиною та вісьмома дітьми переїхав із США до Борисоглібська, що у чотирьох годинах на північ від Москви.

“В Росії немає гомосексуальних шлюбів, там нема цивільних шлюбів, це місце, де можна навчати дітей вдома, і, звісно, є тисячолітня історія православного християнства”, – розповів він російському телебаченню.

Цей техасець із клочкуватою бородою опинився в авангарді консервативного руху, який закликає переїздити до Росії.  У серпні минулого року Путін запровадив “візу спільних цінностей”, яка дозволяє швидкий переїзд для тих, хто втікає від західних цінностей.

А в самому Техасі Бак розповідає мені, як він та інші новонавернені відвертаються від американського консюмеризму та постійного пошуку задоволень.

“Ми думаємо про триваліші речі – традиції, любов до наших родин, любов до громади, до сусідів”, – каже Бак.

“Гадаю, православ’я нам дуже підходить – особливо в Техасі”.




реклама у Нововолинськ