Джерело: sylapravdy.com
Посадовець подав відповідну заявку до Українського національного офісу інтелектуальної власності та інновацій у липні 2024 року.
Попри те, що з 2017 року Центр журналістських розслідувань «Сила правди» виводить на чисту воду корупціонерів різного штибу і є знаним у публічному просторі, очільник «Луцькводоканалу» Віктор Гуменюк вирішив привласнити назву видання.
Про заявку посадовця на реєстрацію торговельної марки «Сила правди» редакція Центру журналістських розслідувань дізналася випадково, і, щоб не будувати здогадок про мотиви такого вчинку посадовця-комунальника, вирішили з’ясувати правду із перших уст. У Віктора Гуменюка «Сила правди» поцікавилася, навіщо йому торгова марка саме з такою назвою. Також запитали, чи намагається він таким чином перешкодити журналістській діяльності або ж помститися за критичні публікації на сайті «Сили правди».
На усі три запитання посадовець, взявши паузу, відповів одним словом: «Дякую». Попри намагання журналіста почути хоч якесь пояснення, Гуменюк на момент розмови озвучити щось більше не спромігся.
Очільник Луцькводоканалу Віктор Гуменюк впродовж останніх кількох років неодноразово фігурував у матеріалах Центру журналістських розслідувань «Сила правди». Зокрема, у 2020 році редакція розповідала, що «Луцькводоканал» нав’язує користувачам «свої» фірми для повірки лічильників, які були пов’язані із представниками політичної партії «Батьківщина» та, ймовірно, самим керівником підприємства. У 2023 році «Сила правди» також писала, як колишня фірма першого заступника Віктора Гуменюка Святослава Дмитроци отримує підряди КП «Луцькводоканал» практично без жодної конкуренції, про статки директора підприємства, як і чому збанкрутувало дітище «Луцькводоканалу» підприємство «Евода Трейд» тощо.
Під час підготовки цих матеріалів редакція неодноразово зверталася до посадовця за коментарями, зокрема й надсилаючи офіційні запити. Тобто Віктор Гуменюк знав про роботу Центру журналістських розслідувань «Сила правди» й, очевидно, усвідомлював, що робить, коли побажав зареєструвати однойменну торговельну марку.
Медіаюристка Інституту розвитку регіональної преси, адвокатка Оксана Максименюк вважає, що пан Гуменюк, який не раз був фігурантом публікацій видання, таким чином, намагається чинити тиск на редакцію і на журналістів.
«Зареєстрована торгова марка дасть змогу особі звернутися до тих, хто використовує схожу назву, щоб вони припинили це робити, а також вимагати відшкодування матеріальної шкоди. На мою думку, це спосіб тиску на журналістів і перешкоджання журналістській діяльності… Фактично, це не припинить роботу редакції, але може створити проблеми саме у використанні назви», – пояснила юристка.
З огляду на це юристка рекомендує медіа відразу реєструвати свої назви як торгові марки.
Центр журналістських розслідувань «Сила правди» звернувся до Українського національного офісу інтелектуальної власності та інновацій із запереченням щодо заявки посадовця. У цьому документі видання аргументує, що комерційне найменування «Сила правди» з 2017 року належить редакції і є добре впізнаваним у публічному просторі.
«Приклади такого використання в діяльності Заявника заперечення наведені на веб-сайті https://sylapravdy.com. Зокрема, у 2023 році аудиторія медіа налічувала 789 530 користувачів, а з урахуванням інших платформ (Фейсбук, Інстаграм, Ютуб) – публікації охопили більше трьох мільйонів користувачів…
Активна діяльність Заявника заперечення із використанням комерційного найменування СИЛА ПРАВДИ відзначена і серед інших медіа. Так, відповідно до даних ресурсу YouControl за 2020–2025 роки СИЛА ПРАВДИ 141 раз згадувалася в розслідуваннях», – йдеться в документах.
Центр журналістських розслідувань «Сила правди» вже більше семи років займається викриттям корупції та зловживань у Волинській області і неодноразово за матеріалами журналістів свої розслідування розпочинали правоохоронні та контрольні органи. Зокрема, після публікацій «Сили правди» НАЗК підтвердило порушення у фінансових звітах волинського осередку партії «За майбутнє», Антимонопольний комітет штрафував волинських підприємців і компанії, а поліція відкрила низку кримінальних проваджень. Центр журналістських розслідувань «Сила правди» став відомим незалежним медіа не лише на Волині, а й відзначений на національному рівні. Зокрема, одне з розслідувань редакції потрапило у фінал конкурсу «Честь професії».
Попри цей та інші виклики, яким, приміром, є позов родини Веніславських через розслідування про махінації їхніх компаній на тендерах, Центр журналістських розслідувань «Сила правди» і далі працюватиме над поширенням суспільно важливої інформації у громаді.
Якщо ви підтримаєте ЗСУ і редакцію, то Центр журналістських розслідувань «Сила правди» зможе підготувати ще більше статей та журналістських розслідувань про злочинні схеми, статки і корупцію влади та політиків на Волині.
Про результати роботи «Сили правди» впродовж років діяльності можна почитати у наших щорічних публічних звітах. Про використання зібраних коштів ми також обов’язково звітуємо у щорічних звітах.