Джерело: sylapravdy.com
Договір щодо проведення робіт за результатами тендеру уклали 22 травня 2025 року із львівською компанією «Вельт капітал».
Тендер щодо визначення підрядника для завершення ремонтних робіт з очікуваною вартістю 13,6 мільйона гривень Шацька селищна рада оголосила у квітні. У проєкті передбачено нове покриття частини проїзної частини і тротуарів, облаштування з’їздів до паралельних вулиць, встановлення нових бортових каменів. Також встановлять дорожні знаки та нанесуть горизонтальну розмітку, оновлять освітлення.
Щодо проїзної частини, то робитимуть відрізок вулиці Набережної завдовжки 200 метрів впритул до перехрестя з вулицею Європейською. Секретар селищної ради Богдан Тимошук на запит «Сили правди» пояснив, що ця частина дороги веде до близько десятка приватних котеджів та кількох державних баз відпочинку і про її ремонт просили мешканці села, які нею користуються.
«Існуюче покриття знаходиться у незадовільному стані – має ямковість, нерівності, колійність, промоїни, що спонукає до підняття рівня поверхневої води», – зазначено в звіті експертів.
На торги зареєструвався лише один учасник – львівська компанія «Вельт капітал», яка запропонувала виконати роботи відчутно дешевше – за майже 12 мільйонів.
У 2025-му Шацька селищна рада запланувала виконати роботи лише на пів мільйона гривень. Решта ж 11,5 мільйона, а, отже, й основний ремонт, передбачено на наступний рік.
«За ці 500 тисяч ми запланували розмітку і встановлення дорожніх знаків. Це кошти з нашого бюджету. А решту суми запланували на наступний рік: комунікуємо з обласною владою, бо ж це залежить від надходжень до обласного бюджету і ще трохи своїх коштів докладемо. Цю дорогу почали ще десь 2021-го, а з війною відбулася заморозка.., то сподіваємося, що вдасться її доробити, адже уже минуло 3 роки», – пояснив Богдан Тимошук.
«Сила правди» писала, що у 2021 році Шацька селищна рада провела тендер на майже 25 мільйонів гривень. Тоді його виграла та ж компанія «Вельт капітал», яка повідомляла, що для робіт орендує техніку у теж львівської фірми «Сімбо Капітал». У квітні 2025-го договір із підрядником місцева рада розірвала за взаємною згодою, зменшивши його суму до фактично виконаних робіт, тобто до майже 21,2 мільйона.
Прикметно, що цього ж року «Вельт капітал» під час тендеру на вимогу замовника мусив усувати порушення, які якраз стосувалися того, що «Вельт капітал» не повідомив, яку має техніку для ремонту. Зрештою у компанії надали довідку, що дорогу вона робитиме із самоскидами, які орендуватиме знову у «Сімбо Капітал».
Львівська «Вельт Капітал» в останні роки є постійним отримувачем великих державних замовлень, в тому числі і на Волині. За даними системи публічних закупівель «Prozorro», загалом з 2016 року компанія отримала 456 замовлень на понад 5,7 мільярда гривень. На Волині, до прикладу, фірма отримала 97 державних підрядів.
Серед цих тендерів є такий, що викликав суспільний резонанс: на початку 2025 року ТОВ «Вельт Капітал» отримало підряд на 128 мільйонів гривень на реконструкцію Будинку офіцерів у Луцьку під «Музей науки» – журналісти мали претензії щодо завищених цін на будматеріали, тож у компанії мусили це пояснювати. Крім того, «Сила правди» виявила завищені ціни у тендері на замовлений «Луцьктеплом» «Вельт Капіталу» ремонт котельні за 32 мільйони гривень.
Напередодні «Сила правди» писала, що дорогу на митному пункті «Ягодин» за 143 мільйони гривень ремонтуватиме пов’язана з народними депутатами фірма.
Журналістка Центру журналістських розслідувань “Сила правди”