Джерело: www.bbc.com
Автор фото, Alamy
-
- Author, BBC Culture
- Role,
- 32 хвилин(и) тому
Автори нової екранізації “Одіссеї” Гомера, режисером якої є Крістофер Нолан, зробили незвичний крок – почали продаж квитків на фільм за рік до прем’єри. Чи виправдає фільм сподівання, які на нього покладають?
Маркетингові кампанії літніх блокбастерів зазвичай стартують приблизно за пів року до виходу у прокат. Але “Одіссея” Крістофера Нолана із зірковим складом, до якого увійшли Метт Деймон, Зендая, Том Голланд, Лупіта Ніонго та багато інших, порушила це правило.
На початку липня – більш ніж за рік до офіційної дати релізу, яка запланована на 17 липня 2026 року – в кінотеатрах почали показувати тизер. А вже 17 липня у продаж надійшли квитки на сеанси у форматі Imax 70mm на прем’єрні вихідні – це улюблений формат Нолана, в якому він знімає всі свої фільми.
Менш ніж за добу після відкриття продажу більшість квитків розкупили, а спекулянти почали перепродавати їх за понад 200 доларів.
Це свідчить про неймовірну популярність Нолана: йому, разом із Imax та Universal Pictures, вдалося змусити глядачів шикуватися в чергу за квитками на фільм, який ще навіть не дозняли.
І що цікаво – він зумів викликати справжній ажіотаж саме навколо формату 70mm, традиційної широкоформатної плівки, відомої своєю неперевершеною якістю зображення. Цей формат, створений у 1950-х роках, останніми роками переживає нове відродження завдяки таким режисерам, як Квентін Тарантіно, Пол Томас Андерсон та Раян Куглер.
На початку цього року Куглер закликав глядачів дивитися свій хітовий вампірський трилер “Грішники” саме в цьому форматі – щоправда, без настільки помпезно організованого початку продажу квитків.
Автор фото, Getty Images
Підпис до фото, Зендая та Лупіта Ніонго – серед зіркового ансамблю нової “Одіссеї”Журналістка Тетяна Аррінгтон, яка спеціалізується на індустрії розваг, вважає, що успіх показів “Грішників” у форматі Imax міг вплинути на рішення щодо унікальної стратегії продажу квитків на “Одіссею”.
“Мені здається, був такий шалений попит на [Imax-покази “Грішників”], що Голлівуд не міг не звернути увагу на цей успіх, – розповіла вона ВВС. – І оскільки “Одіссея” – це фільм, на який усі чекають, [команда, ймовірно, подумала]: як ми можемо скористатися цим ще більше?”
Ця стратегія вписується у тривалу місію Нолана – повернути глядачів до кінотеатрів, зробивши з кожного фільму велику подію. І “Одіссея” має виграшну формулу: зірковий акторський склад і всесвітньо відому історію, яка мотивує публіку прийти. Як зазначає Аррінгтон: “Дітям подобається Зендая. Старше покоління любить Метта Деймона. Комусь до душі Лупіта. Для кожного знайдеться щось своє. А ще багато людей захоплюються грецькою міфологією”.
Це відбувається на тлі спаду касових зборів: минулорічний бокс-офіс США і Канади був на 23% нижчим, ніж у 2019-му. Пандемія та страйки в Голлівуді зробили свій внесок, але є й інші чинники: стрімке зростання платформ для перегляду онлайн і те, що багато фільмів сьогодні з’являються у стримінгу вже за кілька тижнів після релізу в кінотеатрі.
“Студіям слід шукати креативні маркетингові рішення, щоб розпалити інтерес до прем’єр, бо вони змагаються не лише з іншими форматами контенту, а й із новими поколіннями глядачів, які мають період концентрації уваги”, – розповів ВВС Санджай Сінгх, засновник кінокомпанії Nukhu.
Йдеться про те, як змусити розсіяного глядача, за словами Сінгха, “зреагувати і зацікавитися”.
Слабкі сторони стратегії
Але чи здатен хтось, окрім Нолана, повторити подібну довгострокову стратегію запуску – чи це унікальне явище, притаманне лише йому, завдяки ажіотажу довкола його проєктів?
“Мені здається, Нолан – єдиний, кому вдалося реалізувати такий продаж квитків за рік наперед, – каже фанат Нолана і кіноман із Чикаго Джек Каннінгем у коментарі ВВС. – Не уявляю, щоб інші режисери могли досягти такого ефекту”.
Є ще одна проблема: Нолан і його колеги активно просувають перегляд у форматі Imax 70mm як ідеальний кінотеатральний досвід, але доступ до нього досі дуже обмежений – у США є лише 16 кінотеатрів, обладнаних для показів у цьому форматі.
У деяких регіонах узагалі немає кінотеатрів, незалежно від формату. Це стало очевидним на початку року, коли глядачі в Кларксдейлі (штат Міссісіпі), де й відбувається дія “Грішників”, не мали змоги подивитися фільм у рідному місті – аж поки вірусний допис не привів до організації спеціального показу за участю самого Куглера.
Автор фото, Getty Images
Підпис до фото, Крістофер Нолан любить знімати масштабні фільмиОкрім того, квитки на покази у форматах Imax та Imax 70mm значно дорожчі, що робить акцент на них задля створення ажіотажу певною мірою елітарним – ще до того, як врахувати спекулятивний перепродаж за захмарними цінами. За словами Санджая Сінгха, саме це є однією з головних проблем такого способу реалізації квитків, якщо студії вирішать використовувати його надалі.
“Якщо Imax не використає ці дані, щоб розширити [свою мережу екранів], продаж квитків так задовго до премʼєри може створити спекулятивний ринок, де ціни на ранні квитки стрімко зростуть”, – каже він.
Навіть деякі шанувальники Нолана не в захваті від цієї стратегії створення галасу. Джек Каннінгем раніше охоче їздив три години до Індіанаполіса (найближчий кінотеатр із Imax) на перегляд “Тенета”, “Інтерстеллара” та “Оппенгеймера” у 70mm. Але цього разу не захотів купувати квитки на “Одіссею”, назвавши усе це “маркетинговим трюком”.
“Ідея купити квитки за рік наперед, не знаючи, де я буду в цей час, – це просто смішно”, – каже він.
І хоч запуск продажу квитків на “Одіссею” став успішним, Аррінгтон вважає, що це навряд чи стане новою нормою для голлівудських блокбастерів.
“Не думаю, що це відбуватиметься з кожною стрічкою, – каже вона. – Бо не кожна стрічка справді того варта”.
Матеріал підготовлений за участю Кендіс Фредерік
Підписуйтеся на нас у соцмережах