Джерело: www.volynnews.com
Про це йдеться у результатах опитування Rating group, передає ТСН.
З 1 по 23 квітня 2025 року Соціологічна група «Рейтинг» провела дослідження медіаспоживання українців на замовлення ГО «Львівський медіафорум» та International Media Support. Опитування охоплювало інформаційну поведінку, медіаспоживання, рівень довіри до ЗМІ та спроможність протидіяти дезінформації.
За результатами дослідження, Telegram є головним джерелом інформації про актуальні події для українців: 52% опитаних читають канали у Telegram постійно або часто (4–5 днів на тиждень). На другому місці за популярністю – YouTube (32%), на третьому – Facebook (28%). Телемарафон «Єдині новини» та чати у Viber регулярно переглядають 25% респондентів.
Читати ще: Армія, рятівники, церква, президент: кому найбільше довіряють українці під час війни
Водночас регулярне користування друкованими медіа практично відсутнє: 84% українців ніколи не читають газети та журнали. Також більшість респондентів не отримує інформацію з радіо (75%), регіональних ЗМІ (69%), регіональних онлайн-медіа (67%) та міжнародних онлайн-ресурсів (66%).
Щодо довіри до медіа, українці загалом залишаються скептичними. Найбільше довіряють Telegram-каналам (29%) та YouTube-каналам (24%). Міжнародним та українським онлайн-ЗМІ довіряють близько 16%. Найменше довіри отримав єдиний телемарафон: 39% респондентів не довіряють або скоріше не довіряють йому, 24% вагаються, ще 19% важко відповісти.
Що стосується боротьби з дезінформацією, майже 40% опитаних ніколи не перевіряють достовірність інформації, тоді як 18% роблять це завжди. Найактивніше перевіряє інформацію молодь (18–29 років), люди з вищою освітою та військові. Найпоширеніші способи перевірки – власна інтуїція та досвід (34%) або порівняння інформації з кількох авторитетних джерел (25%).
Читати ще: Українці назвали умови для компромісу. Опитування
За результатами інформаційного тесту, 59% українців виявилися вразливими до дезінформації. Ця група менш активно підтримує вступ України до ЄС і НАТО, рідше слідкує за суспільно-політичними новинами та менше довіряє ЗМІ. Водночас вони оцінюють свою здатність відрізняти правдиву інформацію від неправдивої так само високо, як і невразливі громадяни, але при перевірці частіше покладаються на власний досвід та інтуїцію.
Дослідження також показало, що вразливими до дезінформації частіше є російськомовні або двомовні українці, жителі прифронтових територій, а також представники менш забезпечених і менш освічених категорій населення.
Методологія
Збір даних
• Терміни проведення: 1-13 квітня 2025 р.
• Метод опитування: CAPI (Computer-Assisted Personal Interviewing – особисті інтерв’ю з використанням планшета)
• Розмір вибірки: 2000 респондентів
• Формат вибірки: населення України віком від 18 років і старші в усіх областях, окрім тимчасово окупованих територій Херсонської, Харківської, Запорізької, Донецької, Луганської областей та АР Крим. Результати зважені з використанням актуальних даних Державної служби статистики України.
• Репрезентативність: вибірка репрезентативна за віком, статтю і типом поселення (помилка – не більш 2,2% з довірчою ймовірністю 0,95)
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу