Головна Новини Волині Як в українських школярів змінилося ставлення до навчання під час великої війни....

Як в українських школярів змінилося ставлення до навчання під час великої війни. Дослідження

3
0

Джерело: www.volynnews.com

Із початком повномасштабного вторгнення українські школярі відчули деякі зміни у навчанні. Зокрема в них зʼявилося більше самостійності та відповідальності, а також зросла кількість розмов про війну і допомогу Україні.

Про це йдеться у дослідженні сприйняття освіти в Україні, яке провів Центр соціальних змін і поведінкової економіки до 5-го Саміту перших леді та джентльменів, пише УП. Життя.

Особливості навчання у воєнний час

Школярі виділили три основні відмінності між навчанням у мирний та воєнний час:

– зʼявилося більше самостійності та відповідальності (так відповіли 42% учнів);

– почали більше розмовляти про війну та допомогу Україні (40%);

– відбуваються часті зміни формату навчання – очно, дистанційно, гібридно (46%).

Згідно з дослідженням, найбільшими цінностями для українських школярів під час війни стали:

– повага до захисників та захисниць України (для 36% учнів);

– віра у власні сили та майбутнє (33%);

– відповідальність за свої вчинки (30%);

– взаємна підтримка та солідарність (28%);

– розуміння, як відрізнити правду від маніпуляцій (33%);

– усвідомлення значення свободи та демократії (12%);

– національна ідентичність та патріотизм (7%);

– готовність діяти для спільного блага (4%).

Читати ще: «Пакунок школяра» розширили: батьки зможуть купувати книжки

Обговорення війни у школах

На презентації дослідження освітяни дійшли висновку, що обговорення війни дуже важливе для школярів, адже в Росії ворог не просто спілкується з дітьми на теми війни, а активно веде пропаганду.

Під час обговорення війни у школі діти:

– згадують про війну під час уроків (відповідь 39% учнів);

– обговорюють вплив війни на наше життя та суспільство (51%)%;

– проводять спеціальні заходи або обговорення – День захисників, зустрічі з військовими (52%);

– наголошують на важливості підтримки ЗСУ та допомоги іншим (61%).

Водночас 13% опитаних учнів заявили, що у їхніх школах переважно не говорять про війну.

Відповідно до результатів опитування, школа готує до життя в умовах війни та до відновлення країни таким чином:

– надають знання щодо дій у надзвичайних ситуаціях (так відповіли 47% учнів);

– заохочують брати участь у волонтерських чи або суспільно корисних проєктах (44%);

– навчають зберігати цілі та віру в майбутнє (36%);

– відбуваються обговорення тем війни й солідарності (32%);

– сприяють усвідомленню власної користі для країни (30%);

– підтримують психоемоційне здоровʼя учнів (27%);

– нічого з цього у школі не відбувається (8%).

На думку учнів, які взяли участь в дослідженні, під час війни важливо говорити про:

– важливість єдності та взаємопідтримки (так вважають 45 % учнів);

– сміливість і жертовність людей, які захищають Україну (44 %);

– цінність незалежності та людської гідності (44%);

– відновлення країни після війни (39%);

– дезінформацію та її розпізнавання (37%);

– складні відчуття, які викликає війна (30%).

Читати ще: Омбудсманка пояснила, чому школи не мають права створювати фонди класів та вимагати внески від батьків

Для дітей обговорення війни у школі асоціюється з формуванням ціннісної єдності, визнанням внеску захисників та осмисленням основ державності, а не лише з емоційним переживанням подій.

При цьому 5% учнів вважають, що у школі зовсім не потрібно говорити про війну.

Реакція на теми війни

Згідно з дослідженням, учні таким чином реагують на тему війни у школі:

– беруть участь у волонтерських або благодійних ініціативах (43%);

– обговорюють новини, намагаються розібратися у подіях (41%);

– виявляють підтримку та співчуття одне одному (38%);

– дехто висловлює розчарування або зневіру через війну (26%);

– виникають суперечки через різне ставлення до війни (18%);

– уникають розмов про війну, бо це викликає тривогу (17%);

– глузування або образи в бік тих, кого зачепила війна (6%).

Результати дослідження доводять, що вчителі у школах дають практичні знання для безпеки та заохочуюють до волонтерства. Підтримання психоемоційного стану й робота з мотивацією менш поширені, хоча вони критично важливі для стійкості молоді.

Культура миру у школах

Щоб сформувати культуру миру в школах, на думку учнів, необхідно:

– навчатися мирного розв’язання конфліктів (37% опитаних);

– розповідати про права людини (34%);

– запроваджувати спільну діяльність учнів – проєкти, волонтерство, обміни (32%);

– давати приклади справедливого ставлення з боку вчителів (31%);

– розвивати критичне мислення (28%).

Читати ще: Яка школа на Волині найкраща. Оприлюднили рейтинг

Учні прагнуть не лише вивчати права людини чи техніки мирного врегулювання, але й проживати їх через спільні проєкти, бачити справедливість у діях учителів і тренувати критичне мислення.

Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу




реклама у Нововолинськ