“Як український павільйон в Японії площею 53 м² вмістив у себе понад 3 мільйони відвідувачів Україна завершила участь у всесвітній виставці EXPO 2025 в Осаці. За 6 місяців павільйон Not For Sale побачило понад 3 мільйони людей, він отримав срібну нагороду Best Activation or Engagement та став майданчиком для підписання 29 міжнародних угод між Україною”, — повідомляє: ua.news
Як український павільйон в Японії площею 53 м² вмістив у себе понад 3 мільйони відвідувачів
Україна завершила участь у всесвітній виставці EXPO 2025 в Осаці. За 6 місяців павільйон Not For Sale побачило понад 3 мільйони людей, він отримав срібну нагороду Best Activation or Engagement та став майданчиком для підписання 29 міжнародних угод між Україною та Японією.
13 жовтня в Осаці завершується всесвітня виставка EXPO 2025. Протягом 184 днів український павільйон Not For Sale — магазин, у якому нічого не можна купити — приймав відвідувачів з усього світу. Попри скромну площу 53 м² та стислі терміни підготовки, він привернув увагу понад 3,2 мільйона людей.
Український павільйон, створений за ініціативи уряду України під керівництвом Прем’єр-міністерки Юлії Свириденко та т.в.о. Міністерки культури та стратегічних комунікацій, Генеральної комісарки України на EXPO 2025 Тетяни Бережної.
«Expo стало нагодою заявити про головні риси українців — сміливість, креативність, адаптивність, здатність творити велике. Мали обмежений простір у 53 кв. метри і стислі терміни. Це був серйозний виклик. Результат: понад три мільйони відвідувачів, міжнародні нагороди, увага всього світу — український павільйон справді став голосом України. Тепер можемо сказати: ми впоралися» — Тетяна Бережна, т.в.о. Міністерки культури та стратегічних комунікацій, Генеральна Комісарка України на EXPO 2025
Підтримка відчувалась безперервно. Відвідувачі з усього світу дарували подарунки, вдягалися в український одяг, а дехто навіть писав листи українською. Японія виявляла особливу солідарність, надавши Україні можливість безкоштовної участі в EXPO 2025 та допомагаючи із організацією самої виставки.
Інна Ільїна, директорка українського павільйону на EXPO 2025 розповідає: «Для мене найщемливішим моментом став візит 80ти вихованців молодшої школи Каміно. Вони побажали миру Україні, передали в подарунок власноруч виготовлених журавликів миру та заспівали пісню Small world. Хотілось би висловити щиру подяку кожному відвідувачу нашого павільйону, а також Уряду Японії за надану можливість розповісти про цінності, які виборює український народ в умовах війни.»
Павільйон також став місцем важливих зустрічей та дипломатії. За цей час він прийняв понад 140 політичних візитів . Серед гостей — Урсула фон дер Ляєн, принцеса Японії, король Швеції та мер Берліна , яка подарувала українській делегації фрагмент Берлінського муру — символ об’єднання та свободи. Навіть екс-премʼєр міністр Великобританії Борис Джонсон не залишився осторонь та підтримав Україну на EXPO 2025.
«На головній виставці бізнес-можливостей вони представили те, що не можна продати. Саму основу будь-якого прогресу — те, що ніколи не знецінюється», — екс-прем’єр-міністр Великобританії Борис Джонсон про український павільйон.
Понад 20 країн-учасниць підтримали Україну в демонстрації цінностей, долучилившись до проведення спільних заходів. А напередодні святкування Національного Дня України, в Токіо відбувся бізнес-форум із представниками уряду обох країн. На ньому було підписано 29 угод , що відкрили нові напрями співпраці між Україною та Японією.
За результатами жюрі EXPO український павільйон отримав срібну нагороду Best Activation or Engagement на World Expolympics, випередивши сотні масштабніших та дорожчих проєктів. Коли інші демонстрували технології, Україна демонструвала цінності. Через формат Not For Sale Store наша країна нагадала світу: свобода, гідність і людяність не мають ціни.
Історія українського павільйону на цьому не завершується. Після шести місяців у Японії він повертається до Києва — у форматі виставки в Українському Домі. Відвідувачі зможуть побачити справжній український павільйон та дізнатися, як створювалася одна з найпомітніших історій EXPO 2025.
Для довідки:
13 квітня Україна відкрила свій павільйон «Not For Sale» («Не для продажу») на міжнародній виставці EXPO 2025 в Японії. Експозиція представлена у формі магазину, в якому нічого не можна купити. Замість товарів тут представлено 18 предметів, кожен з яких символізує людську цінність — свободу слова, право на освіту, людяність та інші. Павільйон, створений за ініціативи уряду України під керівництвом Прем’єр-міністерки Юлії Свириденко та в.о. Міністра культури, Генеральної комісарки України на EXPO 2025 Тетяни Бережної.