Головна Без категорії Битва за залізницю. Як Росія намагається зупинити потяги

Битва за залізницю. Як Росія намагається зупинити потяги

2
0

Джерело: www.bbc.com

Битва за залізницю. Як Росія намагається зупинити потяги

Автор фото, Iona Hampson/BBC

Підпис до фото, Провідниця поїзда Ольга Золотова отримала важкі поранення внаслідок обстрілу поїзда

    • Author, Гаррі О’Доногʼю, Київ
    • Role, ВВС
  • 52 хвилин(и) тому

Сидячи в лікарняному ліжку, провідниця Ольга Золотова говорить повільно й тихо, згадує день, коли у її поїзд влучив російський дрон.

“Коли вдарив “Шахед”, мене засипало уламками. Я була у другому вагоні. Люди витягли мене звідти”, — розповідає вона.

“В очах потемніло. Навколо — вогонь, усе палало, волосся трохи зайнялося. Я була в пастці”, – згадує жінка.

Ольга — одна з жертв дедалі частіших атак Росії на українську залізницю — критично важливу інфраструктуру, яка підтримує рух країни вже три з половиною роки після початку повномасштабного вторгнення Москви.

Залізнична система України, що простягається на 21 000 км, — це не просто спосіб пересування. Це центральна опора українського спротиву та потужний національний символ незламності.

Skip Найпопулярніше and continue reading

Найпопулярніше

End of Найпопулярніше

Травми Ольги були тяжкими. Тому її перевезли за понад 300 км до спеціального госпіталю у Києві, де лікують залізничників.

Вона щойно перенесла операцію. У її ногу вставили металеву пластину.

Автор фото, Kat Werner/BBC

Підпис до фото, Росія збільшила кількість ударів по залізниці Потяг, у якому була Ольга, обстріляли поблизу міста Шостка на Сумщині.

Коли рятувальники надавали допомогу пораненим, другий російський безпілотник влучив у станцію.

Україна заявляє, що ціллю атаки були цивільні люди та рятувальні команди. Це є воєнним злочином згідно з міжнародним законодавством.

Загалом від того обстрілу постраждали тридцять людей. Серед них – троє дітей, які опинилися в лікарні. Одного чоловіка знайшли мертвим. Ймовірно, від серцевого нападу.

За даними “Укрзалізниці”, у вересні було вдвічі більше нападів на залізницю, ніж у серпні – не лише на поїзди, а й на інфраструктуру, яка підтримує залізничну мережу.

Фактично, половина нападів на залізниці з початку війни сталася за останні два місяці, каже Олексій Балеста, заступник міністра розвитку громад та територій.

“Майже щодня протягом останніх двох місяців ми стикаємося з цілеспрямованими нападами на інфраструктуру “Укрзалізниці” та енергетику”, – каже він.

Балеста припускає, що Росія “полювала на локомотиви – навмисно атакуючи як вантажні, так і пасажирські поїзди”.

Позаду заступника міністра — зруйнований локомотив. Він став мішенню під час особливо нищівної атаки на Київ наприкінці серпня.

Тоді ж удару зазнав і ключовий залізничний вузол “Укрзалізниці” у Козятині, що в центральній частині Вінницької області. Це спричинило затримки потягів, які мусили об’їжджати місця ударів.

Під час розмови Балеста отримує повідомлення: ще одна атака — цього разу на поїзд між Краматорськом і Слов’янськом на Донбасі, неподалік від лінії фронту.

Цього дня вже було три повідомлення про мінування інших рейсів – персонал змушений був евакуювати пасажирів, поки вибухотехніки не дали “зелене світло”.

Посадовці вказують на дві головні причини, які, на їхню думку, призвели до посилення хвилі атак.

По-перше, дедалі більша здатність Росії щодня виробляти величезну кількість відносно дешевих дронів типу Shahed, які все частіше можуть долати великі відстані.

По-друге — майже повна стагнація на фронті, що змусила російську армію змістити фокус на порушення логістичних ланцюгів.

“Це дуже чітка битва за залізницю”, — каже Олександр Перцовський, генеральний директор “Укрзалізниці”.

“Ворог намагається повністю нас зупинити. Це частина воєнної тактики, спрямованої на те, щоб посіяти паніку серед цивільного населення, знищити нашу економіку і зробити країну непридатною для життя”.

Швидке усунення пошкоджень, координація з військовими та навчання персоналу розпізнавати потенційні загрози диверсій — усе це є ключовими елементами відповіді України, каже Перцовський.

“І нарешті, у нас завжди є план B, C і D. Мета — не скасувати жоден рейс чи напрямок. Якщо поїзд не може вирушити — ми комбінуємо поїзди з автобусами”.

Окрім практичних рішень, велика увага приділяється й моральному стану пасажирів.

“Нещодавно поїзд з Києва до Сум був змушений змінити маршрут, що додало шість годин у дорозі з міркувань безпеки”, — розповідає керівник “Укрзалізниці”.

“Одна пасажирка написала в соцмережах, що святкуватиме день народження у поїзді, а не з хлопцем — але сказала, що розуміє ситуацію. Ми надіслали їй торт і квіти”.

Через закрите небо більшість експорту зерна та залізної руди, на яких тримається українська економіка, перевозиться поїздами до портів Чорного моря на півдні та на захід — через Польщу.

Політичні лідери з усього світу також в’їжджають до України саме поїздом — “залізна дипломатія”, як називають це українці. А працівників, які потрапили під обстріли, тут називають “залізними героями”.

Автор фото, Kat Werner/BBC

Підпис до фото, Київський центральний вокзал – ключова станція в Україні У величній атмосфері київського центрального вокзалу ще один урядовий міністр вручає сертифікати за мужність новій групі “залізних героїв” — тим, хто гасив пожежі тієї ночі, коли було атаковано міжміське депо.

“Було дуже страшно, бо було багато вогню і руйнувань”, — каже Олександр Леоненко, який допомагав гасити полум’я. Він з гордістю показує свій сертифікат і додає, що це означає додаткову оплату.

Зростання кількості атак на залізницю збіглося з ударами Росії по енергетичній інфраструктурі України. Один із недавніх обстрілів залишив сотні тисяч людей без електроенергії.

Тим часом Україна здійснила серію атак на російські нафтопереробні заводи і заявляє, що спричинила дефіцит пального в багатьох регіонах.

У той час, як українці готуються до четвертої зими з початку повномасштабного вторгнення Росії, Олександр Перцовський з “Укрзалізниці” вважає, що атаки на інфраструктуру можуть зробити цю зиму найважчою.

У зверненні, яке повторюють багато українських посадовців, він закликає союзників країни надати потужніші системи протиповітряної оборони.

“Але ми не в розпачі. Ми готуємося — і морально, і практично. Українці залишаються сильними духом”, – каже Перцовський.

Цей дух, схоже, будуть випробовувати у найближчі місяці.

За участі — Мар’яни Матвейчук та Анастасії Левченко.




реклама у Нововолинськ