Головна Без категорії У блогерки Манекен вивели 6 млн гривень з Монобанку. Як не потрапити...

У блогерки Манекен вивели 6 млн гривень з Монобанку. Як не потрапити на гачок шахраїв

2
0

Джерело: www.bbc.com

Автор фото, скрін Instagram/maneken007

Підпис до фото, Оксана Волощук, більш відома як Ксюша Манекен, втратила мільйони гривень через шахраїв

    • Author, Ілона Громлюк
    • Role, ВВС News Україна
  • 43 хвилин(и) тому

Українська інстаграм-блогерка Оксана Волощук, відома як Ксюша Манекен, заявила, що шахраї вкрали з її ФОП-рахунку в Monobank понад шість мільйонів гривень.

У банку відповіли, що не можуть повернути гроші в такій ситуації, тому що її випадок не підпадає під правила Міжнародної платіжної системи.

Іншими словами, в банку пояснили, що блогерка самостійно надала доступ шахраям до свого рахунку.

Але згодом співвласник Монобанку Олег Гороховський написав, що банк все ж спробує повернути гроші Волощук.

Він зауважив, що подібні історії останнім часом почастішали, і розповів, як не потрапити на гачок шахраїв.

Skip Найпопулярніше and continue reading

Найпопулярніше

End of Найпопулярніше

Як вивели гроші в Ксюші Манекен

“Шахраї вкрали в мене шість мільйонів доларів, 150 тисяч доларів, а точніше не в мене, а в бренду ОDА”, – розповіла блогерка та власниця бренду одягу ОDА у відео в своєму інстаграмі.

У 2023 році Манекен, яка має пів мільйона підписників, прославилася на широкий загал тим, що їй вручили відзнаку в головному управлінні військової розвідки.

Манекен розповіла, що донедавна як підприємиця вона користувалася ПриватБанком, але за порадою бухгалтера перевела ФОП в Monobank, “тому що там нібито кращий сервіс”.

На днях жінка вирішила вивести із рахунку 6 мільйонів гривень та звернулася в чат-бот Monobank в телеграмі.

Вона вже раніше спілкувалася із чат-ботом банку, тож ввела його в пошук по пам’яті і натрапила, як згодом виявилося, на фейковий чат-бот.

Звідти, за словами блогерки, їй зателефонував “менеджер” і сказав, що гроші можна зняти будь-коли, але він помітив помилку в додатку, і щоб її виправити, треба перевстановити додаток.

Він пояснив, що для цього треба створити заявку на перевстановлення додатку, і тому “зараз вам надійде пуш-повідомлення, ви натиснете “згодна” і ми потім його перевстановимо”.

Автор фото, скрін Instagram/maneken007

Підпис до фото, Оксана Волощук, відома як Ксюша Манекен, на відео в інстаграмі розповіла в деталях про свою ситуацію“Я без ніяких питань і страху це зробила, тому що не відчувала небезпеки – я ж сама зв’язалася, ніяких цифр нікому не називала, і ось я натискаю підтвердити. У цей час шахраї, маючи мій номер телефону, через браузер заходять у мій кабінет, тому що я як довірений пристрій їх впустила”, – розповіла блогерка.

“Менеджер” повідомив їй, що почав роботу над помилкою, і поки це триватиме, блогерка може видалити додаток – і вони потім самі його перевстановлять.

Вона зробила так, як їй сказали, а шахраї протягом наступної години вивели з її рахунку 6 000 200 гривень. Блогерка каже, що було 19 транзакцій на різні ФОП-рахунки на суми 200, 500, 700 тисяч гривень.

Зрозумівши, що її обікрали, вона звернулася в Monobank, але там їй відповіли (скрін відповіді банку блогерка опублікувала на відео), що не можуть допомогти їй повернути гроші, оскільки вона сама надала доступ шахраям до свого акаунту.

Втім, Волощук вважає, що банк мав би відреагувати на підозрілу активність в її акаунті.

Блогерка закінчила своє відео в сльозах. “Ці гроші – це були майбутні зарплати, оренда шоуруму, замовлення тканини”, – пояснила вона, закликавши небайдужих допомогти її бренду.

Позиція банку та інші подібні історії

Пізніше співвласник Monobank Олег Гороховський відреагував на ситуацію в своєму телеграм-каналі.

Він пояснив, що система не порахувала платежі, які здійснили з ФОП, тому що “це досить типова активність для підприємців, які ведуть активний бізнес”, а через те, що Волошина видалила додаток, вона не отримувала повідомлення про списання грошей з рахунку.

“Нам дуже хочеться, щоб користуватися банком було зручно, і ми не заважали клієнтам. І тому будь-яка система фрод-моніторингу має цільову функцію знаходити підозрілі транзакції, в яких досить висока частка реального фроду. Бо інакше будь-яку транзакцію можна вважати підозрілою”, – пояснив Гороховський.

Він зазначив, що після кожного подібного випадку банк робить висновки та вдосконалює систему. Втім, останнім часом, додав він, активність різних шахраїв підвищилася.

За останній час це не перший випадок шахрайства в Monobank. На початку місяця продюсерка Суспільного Наталія Мовшович розповіла в фейсбуці, що втратила 300 тисяч кредитних коштів.

Так само як і випадку з Волошин, банк сказав, що не може повернути їй гроші чи списати кредит, тому що жінка сама дала зловмисникам доступ до свого рахунку.

Коли Мовшович була за кордоном, їй подзвонили і автоматизований голос повідомив про вхід у її акаунт. Коли вона відмовилася підтвердити підозрілий вхід, її з’єднали з “працівником банку”, який сказав, що хтось із Дніпра зайшов у її акаунт і відкрив їй розстрочку.

Їй пояснили, як зробити так, щоб тільки вона могла схвалювати транзакції та навіть допомогли підв’язати фото до Face ID. Після цього подзвонили з іншого номеру та сказали, що розстрочку терміново потрібно закрити.

Жінка каже, що ніколи не користувалася розстрочками, її постійно квапили і “в якийсь момент я вже переказувала кошти на якісь номери – а потім і на “ФОП співробітника банку”, щоб мені “повернули гроші”.

Автор фото, Monobank

Підпис до фото, Кіт – символ MonobankНаприкінці вересня схожу історію в соцмережах розповіла дизайнерка Валерія Цимбал – за її словами, її мамі “заморочили голову”, і в результаті з її рахунку ФОП та з кредитки списали гроші.

“Ми рятуємо щомісяця десятки мільйонів гривень наших клієнтів, навіть коли клієнти поводяться необачно, але, на жаль, урятувати всіх особливо у тих випадках, коли клієнт робить все сам під впливом соціальної інженерії, ми поки що не можемо”, – написав Гороховський після випадку із шахрайством у ФОПі блогерки Волошин.

Він додав, що у випадку з Оксаною “ми докладаємо максимум зусиль, щоби повернути гроші”.

Як не повестися на шахраїв

Щоб не стати жертвами шахраїв, каже Гороховський, треба пам’ятати головні правила фінансової гігієни.

Насамперед не передавати паролі, номери карт “і не погоджуватися на входи до вашого облікового запису з інших пристроїв, якщо це робите не ви, якою б переконливою не була причина”.

Також, каже він, для платежів в інтернеті потрібно налаштувати динамічний СVV-код – тобто такий, що змінюється щогодини або кожні 20 хвилин. Шахраї можуть заволодіти вашим статичним СVV-кодом, який зазвичай вказаний на звороті картки, але динамічний можна дізнатися лише в мобільному додатку.

Гороховський наголосив, що звертатися за підтримкою банку можна через кнопку в самому додатку або ж у той чат-бот, в який зверталися раніше, але переконатися в тому, що це справді він.




реклама у Нововолинськ