Головна Без категорії У “ПриватБанку” не видали картку ветерану з ампутованими кінцівками. Він не зміг...

У “ПриватБанку” не видали картку ветерану з ампутованими кінцівками. Він не зміг тримати її для...

4
0

Джерело: www.bbc.com

У “ПриватБанку” не видали картку ветерану з ампутованими кінцівками. Він не зміг тримати її для фото

Автор фото, Getty Images

Підпис до фото, ПриватБанк – фото ілюстративне

    • Author, Вікторія Приседська
    • Role, BBC News Україна
  • 2 хвилин(и) тому

У “ПриватБанку” в Києві 20-річному ветерану, який втратив на війні всі кінцівки, відмовили у створенні банківської карти. Чоловік не зміг її тримати для фотоідентифікації.

На обурливу ситуацію відреагував голова Національного банку України Андрій Пишний, заявивши, що особисто доставить картку військовому.

“ПриватБанк” опублікував офіційну заяву з вибаченням та пообіцяв “системні” рішення, щоб ситуація не повторилася.

Про інцидент першою розповіла керівниція патронатної служби “Янголи”, яка опікується військовими, Олена Толкачова.

“Українська бюрократія пробила чергове дно”, – написала вона у фейсбуку.

20-річний солдат, імʼя якого вона не назвала, пішов на війну у 18. У районі села Ізюмського на Харківщині він втратив усі кінцівки, має високі ампутації.

Медичний куратор служби “Янголи” привезла чоловіка у відділення “ПриватБанку” відновити картку, адже на неї мають надійти державні виплати, а телефон із картками військовий втратив у бою.

“Він ідейний, тримається”, – додала Толкачова.

Skip Найпопулярніше and continue reading

Найпопулярніше

End of Найпопулярніше

За її словами, менеджер у відділенні банку на проспекті Берестейському попросив військового взяти картку в руки і потримати її біля обличчя для фото. Це стандартна процедура для ідентифікації клієнта.

Банк не дозволив потримати картку іншій людині і відмовився обслуговувати військового, через те, що той не зміг тримати картку сам.

Єдина “альтернатива” від банку – оформити довіреність і видати картку на ім’я медичного куратора.

“Вдумайтеся. Людина, яка втратила на війні руки й ноги, не може отримати свої гроші, бо не має рук”, – додала Толкачова.

За словами керівниці “Янголів”, хлопець вирішив чекати на протез руки. А це може зайняти місяці чи рік, без грошей, які держава йому винна, додала Толкачова.

Як відреагував банк і НБУ

На інцидент швидко відреагував голова НБУ Андрій Пишний. Він повідомив, що особисто доставить картку військовому.

“Я з болем прочитав цей допис. Не можу збагнути, про що і чим думали в банку. Але точно знаю, що так не має бути… Висновки будуть, реакція буде, а подібного – не буде. Я доставлю картку особисто разом із вибаченням від усіх нас”, – написав він у своїх соцмережах.

“ПриватБанк” спочатку відповів у коментарі під дописом Толкачової. Там зазначили, що зʼясовують, як це могло статися, і пообіцяли доставити всі необхідні картки особисто.

Потім банк опублікував офіційну заяву з вибаченням.

“Історія із неналежним наданням послуг ветерану неприпустима. У ній не було проявлено тієї уваги, людяності й відповідальності, які мають бути безумовними, особливо у ставленні до військових і ветеранів, які б не були норми і регуляції”, – йдеться у дописі на сторінці установи.

Автор фото, Ukrinform/NurPhoto via Getty Images

Підпис до фото, Кількість людей з інвалідністю в Україні швидко зростає, проте міський простір та установи у багатьох містах залишаються не достатньо інклюзивними “ПриватБанк” попросив вибачення за те, що довелося пережити військовому і запропонував оплатити йому лікування та протезування, як компенсацію за інцидент.

У банку також пообіцяли переглянути внутрішні процедури, щоб такі ситуації більше не повторювалися.

Доступність для людей з інвалідністю

Через війну в Україні стрімко зростає кількість людей з інвалідністю, насамперед з ампутаціями. Проте, попри деякий прогрес, вулиці українських міст все ще залишаються переважно непристосованими для людей з фізичними обмеженнями.

Інклюзивність не завжди продумана й в установах, які надають послуги.

Інцидент з військовим у “ПриватБанку” може бути частиною системної проблеми.

Журналіст BBC News Україна поділився, що зі схожими труднощами стикнулася його родина, коли намагалася оформити картку для його мами, яка після інсульту була повністю паралізована.

“Маму треба було везти в сам банк. Зрештою ми знайшли людяну працівницю банку, яка дозволила привезти маму під приміщення банку і не тягнути її в середину”, – розповів кореспондент.

Щоб зробити фото з карткою, довелося прилаштувати в машині картку біля обличчя жінки та зафіксувати її руку. Тільки після цього вона змогла отримати карту для виплати пенсії.

“Альтернатива цьому було кожні два місяці брати якусь довіреність, але без цього фото багато речей ускладнюється”, – додав він.

Підписуйтеся на нас у соцмережах