Комунальне майно завжди було ласим шматком для наділених владою . Ті, хто мали б діяти від імені громади, хочуть поцупити частинку того, що мали би берегти. Так і може статися в нашому місті.
Мер міста Сапожніков Віктор Борисович абсолютно безкоштовно хоче передати земельну ділянку в розмірі 20 га (вартість якої тяжко назвати) Товариству з обмеженою відповідальністю “БРВ-Україна”, директором якого є Гоцка Олександр Іванович згідно Меморандуму про співпрацю між Нововолинською міською радою та ТзОВ “БРВ-Україна”. Мер міста, який декларуючи відкритість і прозорість Меморандуму, підписав документ, який на перший погляд виглядає цілком законним. Якщо вдумливо прочитати текст документу то стає зрозуміло, що він є досить завуальованим, скоріше, нагадує корупційну схему. Припущення базуються на таких підставах:
1. По-перше, з ТзОВ “БРВ-Україна” наш мер вирішив не брати орендної плати. Це прямо заборонено нинішнім законодавством. Стаття 92 Земельного кодексу говорить, що право безкоштовного використання комунальними або державними земельними ділянками мають виключно:
а) підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності;
б) громадські організації інвалідів України, їх підприємства (об’єднання), установи та організації;
в) релігійні організації України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, виключно для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення їх діяльності;
г) публічне акціонерне товариство залізничного транспорту загального користування, утворене відповідно до Закону України “Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування”;
д) співвласники багатоквартирного будинку для обслуговування такого будинку та забезпечення задоволення житлових, соціальних і побутових потреб власників (співвласників) та наймачів (орендарів) квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.
Пане мер, де ви з цього списку бачите Товариство з обмеженою відповідальністю?
2. По-друге, згідно пункту 2.1.4.1 Меморандуму керуюча компанія тобто ТзОВ “БРВ-Україна” проведе земельні торги у формі аукціону, в результаті якого відбудеться поділ земельних ділянок між учасниками індустріального парку. Тобто ці учасники будуть користуватися земельними ділянками на умовах суборенди. Кошти ж за суборенду підуть не до місцевого бюджету, а до керуючої компанії згідно з пунктом 2.1.5. (нібито на облаштування індустріального парку).
3. По-третє, ще цікавим є те що пунктом 4.1 Меморандуму передбачено що жодна із Сторін не несе відповідальності перед іншою Стороною , а також упущену вигоду через невиконання його умов.
Значить, ніхто і не приховує що все, що тут написано можна порушити. Кошти, отримані з оренди земельної ділянки, використати не для розвитку індустріального парку, не забрати до місцевого бюджету, і насамперед не в інтересах НАШОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ, а у власних інтересах.
Чому від людей приховано вартість земельної ділянки , яка складає 20 га? І яку вигоду це б принесло місцевому бюджету?
ст.288 п.5 Податкового Кодексу визначено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території. Тобто місцевий бюджет мав би поповнитись на значну суму.
Враховуючи те, що на кожну родину в маленькому містечку припадає 1000 гривень(2016 рік), які фінансує міський бюджет в утримання органів самоврядування щороку.
Але навіть попри прогалини в Земельному кодексі, головний закон для міської влади висловлює постулат справедливості: органи місцевого самоврядування діють виключно від імені та в інтересах територіальної громади! (стаття 60 Закону України «Про місцеве самоврядування»).
Тож в чиїх інтересах діє мер міста порушуючи законодавство України та даруючи право користування комунальним майном ?
Гура Василь