Головна Новини Нововолинська І знову про “Львівську Жінку”

І знову про “Львівську Жінку”

228
0

Справа із продажем майна по пр. Перемоги, 2а, яке належить, чи належало ПП «РО КТ «Львівська жінка» у м. Нововолинську на Волині, набирає обертів у новій якості.

Львівський апеляційний адміністративний суд своєю ухвалою від 21. 05. 2013 року відмінив вирок Нововолинського міського суду від 20 травня 2011 року про оренду цього приміщення іншими особами. І зобов’зав виконком Нововолинської міської ради визнати недійсними результати конкурсу та скасувати своє рішення і, відповідно, направити справу до суду першої інстанції – у Нововолинський міський суд для продовження розгляду. Ухвала оскарженню не підлягає.

Тепер питання у іншому. Чи знав про це міський голова Віктор Сапожніков, коли продавали приміщення іншій особі на сесії, що відбулася 27 травня 2013 року? Принаймні, повинен був. Хоча б, у крайньому випадку, бути поінформованим про те, що ця справа знаходиться на розгляді у Львові. І зобов’язаний був пригальмувати. Цього не сталося. Незабаром, ми всі можемо стати свідками термінової переоцінки цінностей у вигляді скасування акту куплі-продажу майна «КТ Львівська жінка», як незаконного і повернення його власнику. Проте, є іще два запитання. Хто винен і кого покарають? Текст «Ухвали» Львівського апеляційного адміністративного суду, додаю.

 

06.07. 2013 року

Анатолій Бідзюра, голова ГО «Україна + Польща», журналіст. Нововолинськ

 

 

 

 

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 травня 2013 р.                                                                                                                   Справа № 60733/11/9104

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

          головуючого судді Довгополова О.М.,

          суддів Коваля Р.Й., Святецького В.В.,

з участю секретаря судового засідання Рибак О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Приватного підприємства «Радіоорганізація «Львівська жінка» на ухвалу Нововолинського міського суду Волинської області від 20 травня 2011 року про закриття провадження у справі за позовом Приватного підприємства «Радіоорганізація «Львівська жінка» до Виконавчого комітету Нововолинської міської ради Волинської області, третя особам, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору – Житлово-комунальне об’єднання Нововолинської міської ради Волинської області про визнання недійсними та скасування результатів конкурсу, зобов’язання вчинити дії, –

ВСТАНОВИВ:

ПП «Радіоорганізація «Львівська жінка» звернулось до суду з позовом до Виконавчого комітету Нововолинської міської ради Волинської області, яким просило визнати недійсними та скасувати результати конкурсу на право оренди майна, що належить до комунальної власності територіальної громади м. Нововолинська Волинської області, а саме приміщення по проспекту Перемоги, 2а у м. Нововолинську Волинської області та зобов’язати призначити проведення нового конкурсу на право оренди цього майна відповідно до вимог норм чинного законодавства.

Ухвалою Нововолинського міського суду Волинської області від 20 травня 2011 року провадження у справі закрито. Ухвала мотивована тим, що спір між сторонами виник у зв’язку з проведенням конкурсу на право оренди комунального майна територіальної громади міста Нововолинська, а саме приміщення по проспекту Перемоги, 2а у м. Нововолинську. Даний спір, на думку суду є матеріально-правовим, який виник між суб’єктами господарювання з приводу оренди комунального майна, а тому його належить вирішувати в порядку господарського судочинства.

Ухвалу в апеляційному порядку оскаржив позивач, вважає, що вона є незаконною та необґрунтованою, прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення питання. Просить ухвалу скасувати та направити справу на продовження розгляду до суду першої інстанції. На обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що у спірних правовідносинах відповідач є суб’єктом владних повноважень в розумінні Кодексу адміністративного судочинства України. Предметом спору є порушення відповідачем порядку проведення конкурсу на право оренди комунального майна, а не саме майно.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників відповідача і третьої особи, обговоривши доводи апеляційної скарги та заперечення на неї, перевіривши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з таких підстав.

Згідно з ст. ст. 2, 17 Кодексу адміністративного судочинства України (тут і далі в редакції чинній на час розгляду справи судом першої інстанції) завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, а компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 цього Кодексу визначено, що справа адміністративної юрисдикції – це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб’єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 3 цього Кодексу суб’єкт владних повноважень – це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб’єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.

Отже, до компетенції адміністративних судів належать публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно до прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінський функцій.

Виконавчий комітет Нововолинської міської ради Волинської області відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» входить до системи місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 25 цього Закону сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

При проведенні конкурсу на право оренди майна, що належить до комунальної власності територіальної громади м. Нововолинська Волинської області, а саме приміщення по проспекту Перемоги, 2а у м. Нововолинську Волинської області, Виконавчий комітет Нововолинської міської ради Волинської області здійснював свої владні управлінські функції, визначені ст. 29 цього Закону, якою визначено повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад щодо управління комунальною власністю. Згідно з пп. 1 п. «а» ч. 1 цієї статті до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема, управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.

Отже, приймаючи дані рішення, відповідач реалізував свої владні управлінські функції, передбачені зазначеною вище правовою нормою, а також Законом України «Про оренду державного та комунального майна», який регулює організаційні відносини, пов’язані з передачею в оренду, зокрема, окремого індивідуально визначеного майна, що перебуває в державній та комунальній власності.

Враховуючи наведені вище обставини та правові норми, колегія суддів вважає безпідставними твердження відповідача, з яким погодився суд першої інстанції про те, що у спірних правовідносинах відповідач не виступав як суб’єкт владних повноважень, а діяв як суб’єкт господарювання з приводу надання в оренду комунального майна.

За таких обставин колегія суддів дійшла висновку, що розгляд даної справи належить до компетенції адміністративного суду.

Враховуючи наведене вище, колегія суддів дійшла висновку, що оскаржувана ухвала постановлена з порушенням норм матеріального та процесуального справа, тому її слід скасувати та направити справу для продовження розгляду до суду першої інстанції.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, п. 3 ч. 1 ст. 199, ст. 204, п. 6 ч. 1 ст. 205, ст. ст. 206, 254 КАС України, суд –

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства «Радіоорганізація «Львівська жінка» задовольнити.

Ухвалу Нововолинського міського суду Волинської області від 20 травня 2011 року про закриття провадження у справі № 2а-2318/11/0312 за позовом Приватного підприємства «Радіоорганізація «Львівська жінка» до Виконавчого комітету Нововолинської міської ради Волинської області, третя особам, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору – Житлово-комунальне об’єднання Нововолинської міської ради Волинської області про визнання недійсними та скасування результатів конкурсу, зобов’язання вчинити дії – скасувати та направити справу для продовження розгляду до суду першої інстанції.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення і оскарженню не підлягає.

Головуючий                                                                                О.М. Довгополов

Судді                                                                                          Р.Й. Коваль

          В.В. Святецький

Ухвала складена в повному обсязі 24.05.2013 року

 

 




реклама у Нововолинськ