Джерело: sylapravdy.com
Йдеться про ремонт частини автодороги М-07, де робитимуть доїзди до автотерміналів №2 та №3 на КПП «Ягодин», а також – про ремонт під’їздів або, як їх називають, смуг руху до митного пункту «Ягодин». Договір підряду за результатами тендеру уклали 13 травня 2025 року.
За підряд з очікуваною вартістю у понад 170 мільйонів гривень змагалося троє учасників: одеське товариство з обмеженою відповідальністю «Автомагістраль-Південь» запропонувало за цю роботу 166,4 мільйона гривень, ТОВ «Луцькавтодор-сервіс» з обласного центру Волині готове було взятися за 162,5 мільйона гривень, а з найдешевшою пропозицію прийшла ковельська компанія «Волиньдорбуд» – майже 143 мільйони гривень.
Зрештою, пропозицію останньої й визнали переможною, тож договір 13 травня Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Волинській області підписала саме з Волиньдорбудом.
«Через збільшення інтенсивності руху та моральне старіння ця автомобільна дорога не забезпечує потрібну пропускну спроможність, тому постала потреба у проведенні капітального ремонту цієї ділянки дороги», – йдеться у тендерній документації.
Волиньдорбуд працюватиме за проєктом капремонту, який розробило приватне підприємство із Дніпра «Офіс проектування інфраструктури транспорту». Замовлення від Служби відновлення, отримане ним на тендері у січні 2024 року, вартувало майже 600 тисяч гривень. Інженерам-проєктувальникам, за договором, дали можливість працювати над дослідженням дороги та документацією майже рік: з середини січня і до кінця грудня.
Планується, що роботи триватимуть до 31 грудня 2025-го. Капремонт передбачає:
- влаштування дорожнього одягу на ділянці автодороги та пересіченнях (з необхідними земляними роботами);
- розчищення та ремонт існуючих 6-ти водопропускних труб;
- влаштування з’їздів – 7 штук;
- улаштування зовнішнього електроосвітлення;
- спорудження водоскидів із проїзної частини;
- влаштування тротуарів, пішохідних доріжок, острівців безпеки;
- влаштування в’їздів у двори, дорожньої розмітки, огороджень та напрямних пристроїв.
За ремонт візьмуться у червні. На час робіт транспорт зможе їздити лише однією смугою руху.
Гарантію, за договором, підрядник обіцяє для земляного полотна 10 років, а для дорожнього одягу – 8. На штучні споруди, як наприклад, водопропускні труби, металеві огородження, бордюри, гарантія від 5 до 10 років.
За якістю робіт наглядатиме спеціально найнята фірма: 19 травня Служба відновлення в результаті тендеру уклала договір на 1,9 мільйона гривень із консорціумом «Укр&гео Супервіжн» з Києва.
Половину коштів на цей ремонт передбачено за рахунок міжнародного гранту – «Смуги солідарності Україна – ЄС», який стосується модернізації транспортних потоків та ефективності послуг на основних пунктах перетину кордону з Польщею/Україною. Решту 50% суми, тобто майже 71,5 мільйона гривень, виділять з держбюджету України.
Що ж до цін на матеріальні ресурси, то в тендерних документах є список із вартістю основних дорожньо-будівельних матеріалів, підписаний і підрядником, і замовником. У документі вказані ціни згідно з даними Служб автодоріг в областях, зокрема і Волинської, станом на певний місяць. Загалом підрядник засвідчив, що левову частку грошей – понад 93 мільйони – витратить на матеріали. Свій прибуток Волиньдорбуд оцінив у 7 мільйонів.
До слова, 15 травня Державна аудиторська служба вирішила перевірити цю процедуру закупівлі: наразі експерти мають оцінити документи, щоб зрозуміти, як замовник визначив, яку суму коштів на дорогу потрібно з бюджету та як узагалі Служба відновлення визначила очікувану вартість, а також технічні і якісні характеристики робіт.
Компанія «Волиньдорбуд» заснована у Ковелі 5 років тому. Її повʼязують з народними депутатами Ігорем Палицею та Степаном Івахівим. Після парламентських і місцевих виборів 2019–2020 років вона стрімко увірвалась на волинський дорожній ринок. Їй вдалося отримати багатомільйонні дорожні підряди, не маючи ні власної техніки, ні інших ресурсів для ремонту доріг. Все потрібне обладнання вона позичала у прикарпатських компаній «ПБС» та ТОВ «Буковель». ТОВ «ПБС» опосередковано належить колишньому нардепу Олександру Шевченку – другу та бізнес-партнеру народного депутата з Луцька Ігоря Палиці. Хоча офіційно власницею та засновницею компанії є жителька Івано-Франківська Іванна Непик. Власниками ж ТОВ «Буковель» є син та колишня дружина Ігоря Палиці – Захар та Оксана Палиці.
Крім того, «Волиньдорбуд» має зв’язки й з іншим волинським політиком – Степаном Івахівим: засновник компанії Юрій Романко раніше значився засновником фірми «Слово Волині» та місцевого телевізійного «12 каналу», який пов’язують з нардепом.
До слова, на тендер щодо капітального ремонту дороги на «Ягодині» Волиньдорбуд також подав довідку про наявність будівельної техніки із 36 одиниць, які орендовані в сторонніх компаній: 17 – у ковельського ТОВ «Волиньдорінвест», 16 – у згаданого ТОВ «ПБС», 2 одиниці – у ТОВ «Буковель», 1 – у ФОП Овчелунової Л.А.
У 2022–2023 роках «Волиньдорбуд» став одним із головних підрядників на будівництві та ремонтах волинських доріг. Також є генеральним підрядником на спорудженні так званого сухопутного порту біля митного пункту пропуску «Ягодин». Центр журналістських розслідувань «Сила правди» з’ясував, що для його зведення пов’язані з олігархами фірми розіграли земельний аукціон. Це ж згодом підтвердив і суд, а компанії оштрафували за змову.
У 2023–2024 роках «Волиньдорбуд» став і одним з головних підрядників на будівництві лісових доріг на Волині та Рівненщині.
З 2021 до квітня 2025 року, за даними Рrozorro, компанія підписала 86 договорів на загальну суму у понад 3,7 мільярда гривень. Найбільше лотів, очікувано, на Волині – 84. Найчастіше «Волиньдорбуд» вигравав тендери у Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Волинській області – 25 разів на 2,5 мільярда гривень та ДП «Служби місцевих автомобільних доріг у Волинській області» – 19 на майже мільярд.
До слова, раніше «Сила правди» писала, що директора фірми бізнес-партнера нардепа Палиці судять за привласнення майже мільйона на ремонті дороги на Волині.
Журналістка Центру журналістських розслідувань “Сила правди”