Головна Без категорії Милі чи потворні? Чому ляльки Labubu стали світовою сенсацією

Милі чи потворні? Чому ляльки Labubu стали світовою сенсацією

20
0

Джерело: www.bbc.com

Милі чи потворні? Чому ляльки Labubu стали світовою сенсацією

Автор фото, Xia Yu/VCG via Getty Images

Підпис до фото, Саме “естетичний дисонанс” робить їх особливими

    • Author, Фан Ван
    • Role, BBC News
    • Author, Адам Генкок
    • Role, BBC News
  • 4 хвилин(и) тому

Одні вважають їх милими, інші – дивними і навіть потворними, але майже всі чули про пухнастого монстра Labubu (Лабубу), що став світовим феноменом.

Ці плюшеві іграшки вже захопили ринки Китаю, Європи, США. Їх носять такі зірки, як Ріанна, Дуа Ліпа, Кім Кардаш’ян і Ліса з Blackpink.

А тисячі людей від Шанхая до Лондона годинами стоять у чергах, щоб купити омріяну іграшку. Одержимість нею настільки велика, що доходить іноді навіть до бійок.

“Відчуваєш справжнє задоволення, коли здобуваєш її у такій жорсткій конкуренції”, – каже затята фанатка ляльки Фіона Чжан.

Глобальне захоплення Лабубу за останній рік потроїло прибуток її виробника Pop Mart, і, на думку декого, навіть зміцнило м’яку силу Китаю, що постраждав від пандемії і напружених відносин із Заходом.

Skip Найпопулярніше and continue reading

Найпопулярніше

End of Найпопулярніше

То що ж це за іграшки і звідки вони взялись?

Що означає Лабубу

Саме слово нічого не означає. Це ім’я персонажа, який вигадав гонконгський художник Касін Люн, надихнувшись скандинавською міфологією.

Уперше Лабубу з’явилася на сторінках ілюстрованих книжок як фоновий персонаж у казковому світі фей і тролів.

Але 2015 році китайська компанія Pop Mart запросила Люна до співпраці. Так з’явилася серія фігурок Monsters, куди і увійшла Лабубу, яка згодом перетворилася на міжнародний бренд.

Сама фігурка – суміш кролика й казкового монстра, що приваблює людей своїм незвичайним виглядом: великими очима та хитрою зубатою усмішкою (з рівно дев’ятьма зубами).

Лялька викликає різні думки. Деяким людям подобається її незвичайний дизайн, тоді як інші вважають її неприємною.

Автор фото, He Xiaoxiao/VCG via Getty Images

Підпис до фото, Маленький звір із заячими вушками та кумедною посмішкою стрімко підкорює світ “Попри пустотливий вигляд, Лабубу – має добре серце і завжди хоче допомогти, але часто випадково досягає протилежного”, – так описує ляльку її виробник на своєму офіційному сайті.

Популярна іграшка вийшла у кількох серіях “Монстрів”: Big into Energy, Have a Seat, Exciting Macaron і Fall in Wild.

Бренд Labubu має й інших персонажів – наприклад, вождь племені Зімомо, бойфренд Лабубу Тайкоко та її подруга Мококо.

Недосвідченому оку важко відрізнити деталі ляльок. Це доступно лише знавцям, але слава Лабубу сприяла тому, що інші члени її родини також розлітаються з полиць, як гарячі пиріжки.

Хто продає Лабубу

Заснував компанію Pop Mart підприємець Ван Нін, який став одним з найбагатших людей у Китаї через шалену популярність ляльки.

Протягом кількох років, коли Pop Mart співпрацював з Kasing Lung, Лабубу продавали у так званих “сліпих коробках”, що означає, що покупець не знає заздалегідь, яку версію він отримає.

Елемент сюрпризу, постійні нові варіації дизайну сприяли швидкому зростанню тренду.

Автор фото, Getty Images

Підпис до фото, Pop Mart вперше відкрився у Пекіні 2010 рокуУ грудні 2020-го компанія почала продавати свої акції на Гонконзькій фондовій біржі. За останній рік вони злетіли більш ніж на 500%.

Pop Mart стала великим ритейлером, що має понад 2 000 торгових автоматів, або “робомагазинів”, по всьому світу.

Тепер Лабубу можна придбати у більш ніж 30 країнах, від США і Британії до Австралії та Сінгапуру, хоча багато з них нещодавно призупинили продажі через надмірний попит.

Продажі за межами материкового Китаю склали майже 40% від загального доходу компанії у 2024 році.

На підтвердження популярності Лабубу китайські митники заявили цього тижня, що за останні дні вилучили понад 70 000 підроблених ляльок.

Однак такий попит не виріс за одну ніч. Знадобилося кілька років, щоб ельфійські монстри стали мейнстримом.

Лабубу і світовий ринок

Спочатку інтерес до Лабубу обмежувався виключно Китаєм. За словами Ешлі Дударенок, засновниці дослідницької компанії ChoZan, іграшка стала трендом наприкінці 2022 року, коли країна оговталася від пандемії.

“Після пандемії багато людей у Китаї хотіли емоційно розслабитися… а Лабубу був дуже привабливим й водночас химерним персонажем, що втілював антиперфекціонізм”.

Його популярність швидко поширилася на сусідню Південно-Східну Азію.

Фіона, яка живе в Канаді, розповідає, що вперше почула про Лабубу від філіппінських друзів у 2023 році. Саме тоді вона почала їх купувати.

Каже, що вважає їх милими, але найбільше приваблює дедалі більша популярність: “Чим популярнішими вони стають, тим більше я їх хочу”.

“Мій чоловік не розуміє, чому я, людина, якій за 30, так зациклена на чомусь подібному, наприклад, на виборі кольору”.

Автор фото, Getty Images

Підпис до фото, Фігурки носять як аксесуари – на сумках, джинсах, ременях, а також використовують у декоріВони також доступні за ціною, додає Фіона.

Хоча зараз попит значно підняв ціни, первісно іграшку можна було купити за 25-70 доларів, що було прийнятно для більшості її знайомих.

“У наші дні саме стільки коштує аксесуар для сумки, і більшість людей можуть собі це дозволити”.

Особливої популярності Лабубу набули завдяки селебріті. Одна з її найвідоміших прихильниць – реперка Ліса з BLACKPINK, яка не раз доповнювала свій образ цим плюшевим персонажем.

Співачку Ріанну також помічали з Лабубу-брелоком на сумці, що сприяло популяризації іграшки серед її шанувальників.

А в травні Лабубу похвалився колишній капітан збірної Англії з футболу Девід Бекхем. 50-річний спортсмен опублікував фото сумки з коричневим брелоком Лабубу. Бекхем зазначив, що ляльку подарувала йому 13-річна дочка Гарпер.

Що стоїть за одержимістю Лабубу

Як більшість вірусних трендів, привабливість Лабубу важко пояснити – це збіг часу, смаку і випадковості, якою наділений інтернет.

Пекін, безумовно, задоволений результатом. Державне інформаційне агентство Сіньхуа запевняє, що Лабубу “демонструє принаду китайської творчості, якості та культури зрозумілою усьому світові мовою”, а також дає всім можливість побачити “крутий Китай”.

Автор фото, Getty Images

Підпис до фото, Магазин Pop Mart у ШанхаїДеякі аналітики дивуються, що китайські компанії – від виробників електромобілів і розробників штучного інтелекту до ритейлерів – домоглися такого успіху, попри занепокоєння Заходу щодо амбіцій Пекіна.

“BYD, DeepSeek, усі ці компанії, включно з Labubu, об’єднує одна дуже цікава риса – вони настільки хороші, що ніхто не звертає уваги на те, що вони з Китаю. Ви просто не можете їх ігнорувати”, – сказав BBC Кріс Перейра з консалтингової компанії iMpact.

Тим часом Labubu продовжують набирати підписників у соціальних мережах, і мільйони людей спостерігають за тим, як нові власники розпаковують свою дорогоцінну покупку.




реклама у Нововолинськ