Джерело: www.bbc.com
Автор фото, EPA
Підпис до фото, Місце падіння літака
-
- Author, Відділ новин
- Role, ВВС Україна
- X, @BBC_ua
- 17 хвилин(и) тому
Згідно з попереднім звітом, незадовго до падіння літака Air India, який у червні забрав життя 260 людей, у кабіні пілотів виникла позаштатна ситуація. Перемикачі подачі палива виявилися вимкненими, залишивши двигуни без пального.
Індійська влада опублікувала попередні висновки розслідування падіння літака Boeing 787 Dreamliner авіакомпанії Air India, який вилетів у Лондон із міста Ахмедабад і впав невдовзі після вильоту.
У звіті йдеться про те, що літак відразу ж почав втрачати тягу та знижуватися, а пілоти говорили про відключення тумблера подачі палива у двигуни.
Як передає кореспондент ВВС Тео Леггет, розслідування зосередилося на діях екіпажу.
На 15 сторінках звіту індійського Бюро із розслідувань авіаційних інцидентів сказано, що обидва перемикачі подачі палива невдовзі після вильоту були переведені з положення “run” (тобто “робота”) в положення “cut-off” (“відключено”).
Зазвичай ці тумблери використовують для запуску та зупинки двигунів, коли літак перебуває на землі. Оскільки подача палива в двигуни була перекрита, вони втратили тягу.
Майже відразу після відриву літака від землі, як видно на записах із камер відеоспостереження, спрацювало резервне джерело енергії, яке називається турбіною потоку набігаючого повітря. Це вказує на втрату потужності двигунів.
Автори звіту пишуть, що на запису переговорів між пілотами в останні моменти польоту чути, як один із них питає другого, чому він “натиснув cut-off”. Другий пілот відповідає, що він цього не робив, йдеться в документі.
Як зазначає кореспондент ВВС, звіт не уточнює, хто з пілотів запитував, а хто відповідав. Під час вибуху літаком керував другий пілот, а капітан стежив за польотом.
Після цієї розмови перемикачі перевели в положення, в якому вони повинні бути під час польоту.
У звіті йдеться, що в момент падіння літака один двигун уже набирав тягу, а інший був запущений, але тягу ще не набирав.
Автор фото, Getty Images
Звіт піднімає нові питання по розташування критично важливих вимикачів подачі палива.
Та при цьому передбачається, що Boeing і виробник двигунів літаків не несуть ніякої очевидної відповідальності за катастрофу, зазначає агентство Reuters.
Автори розслідування підкреслюють, що продовжують роботу, тому остаточні висновки про причини катастрофи робити ще рано.
“На цьому етапі розслідування ми не можемо рекомендувати які-небудь дії операторам і виробникам B787-8 (тобто літака Boeing 787 Dreamliner) та/або двигунів GE GEnx-1B. Це означає, несправностей літака або його двигунів, які мають значення, не виявили”, – йдеться в розслідуванні.
Літак, який виконував рейс AI171 в лондонський аеропорт “Гатвік” під управлінням капітана Суміта Сабхарвала та другого пілота Клайва Кундара, вилетів із індійського міста Ахмадабад в четвер 12 червня, в 13:39 за місцевим часом.
Лайнер упав менш ніж через 40 секунд після вильоту.
Загинули 260 людей, включаючи 241 тих, хто перебував на борту, а також люди на землі.
Тільки одному пасажиру вдалося вижити.
Командиром літака Air India був 56-річний Суміт Сабхарвал із загальним нальотом 15 638 годин. За даними індійського уряду, він також був інструктором компанії Air India. Другим пілотом був 32-річний Клайв Кундер із загальним нальотом 3 403 години.
У попередньому звіті не пояснюється, як тумблери могли перемкнутися в положення “cut-off” уже під час польоту. Американські експерти із авіабезпеки заявили, що пілот не міг випадково перемкнути подачі палива, зазначає Reuters.
Перемикання в положення “cut-off” практично миттєво глушить двигуни. Найчастіше таке перемикання відбувається після посадки літака, а ще у деяких надзвичайних ситуаціях – наприклад, при займанні двигуна.
Американський експерт Ентоні Брікхаус вважає, що головне питання в тому, чому перемикачі були переключені таким чином: “Вони перемістилися самі по собі чи з волі пілотів? І якщо вони були переключені по волі пілота, то чому?”
Авіакомпанія Air India заявила, що співпрацює із індійською владою, відмовившись від подальших коментарів. Boeing і виробник авіадвигунів GE Aerospace не відповіли на запити.