Джерело: www.radiosvoboda.org
Катерина Єсипчук повертає ключ, натискає на кнопки, перемикає тумблери в кабіні – і у потязі відчиняються двері. 25-річна дівчина показує алгоритм дій, який віднедавна їй доводиться повторювати щодня десятки разів на «Сніжинці», «Акваріумі», «Джойстику» чи «Кракені» – в розмові про залаштунки своєї роботи Катерина розсекретила прізвиська, які машиністи дали поїздам столичної підземки. Система керування різних зчепів відрізняється, і кожен має бути готовий вирушити на будь-якому з них.
Перша машиністка Київського метро Катерина Єсипчук у потязі
За словами Катерини, їй вивчити «пульт» було не складно: «Тут не більше кнопок, ніж в авто». Однак спершу досвід водіння авто вилізав машиністці боком: у потязі метро гальмувати потрібно руками, а вона, звикла до педалей легкової машини, інстинктивно впиралася ногами у підлогу. «Коли я виходила з поїзда, у мене коліна страшенно нили», – пригадує дівчина.
Вигляд на кабіну машиніста потяга метро спереду
Із 28 людей у групі на курсах машиністів, які закінчила Катерина, до кінця навчання дійшла третина студентів, з жінок – лише вона одна. Єдиною дівчиною вона була і на весь курс в коледжі в Дніпрі, де до переїзду в Київ отримала освіту інженера-механіка: «Деякі викладачі були впевнені: «Два курси провчиться – і піде». Але ні, я довчилася до кінця».
Робоча форма Катерини Єсипчук. Професія машиніста електропоїзда була забороненою для жінок до 2017 року
Такі дії значно додають клопоту машиністам: якщо пощастить і такий пасажир не виведе з ладу механізм дверей, то щонайменше може порушити графік руху метро, а для машиніста важлива кожна секунда.
«Про будь-яке відхилення від графіку доповідають диспетчеру. І якщо воно буде велике, то всіх покарають», – каже Катерина.
До того, як стати машиністкою, Катерина встигла попрацювати на різних посадах в структурах Київського метрополітену
Одного разу і в Катерини виник інцидент із пасажирами метро: «Ми підʼїхали, висадили людей, відчинили двері в кабіну, бо міняли розклад. І в цей момент пасажири підійшли до нас привітатися та зняли це на відео. А розмовляти з пасажирами через відчинені двері не можна».
Це відео побачили в метрополітені, і до машиністки були запитання.
Потяги Київського метрополітену в депо
Каже, що її улюблена станція – це та, з якої вона виходить додому.
Катеина Єсипчук в депо столичного метро
Завдяки сусідам та волонтерам Катерина знає, що її родинний будинок не зруйнований, але пошкоджений обстрілами: «Та однаково хочеться, щоб усе було добре й можна було би сказати: «нарешті я їду додому».
Пульт керування потягом метро
Чи стане це справою її життя, Катерина поки не знає: «Чи бачу я себе далі в цій професії? Я думаю, що будемо пробувати. Я хочу подивитись, як воно буде. Якщо зрозумію, що це не моє, що мені важко і я переоцінила свої можливості, то, звичайно, знайду іншу роботу. Але зараз буду пробувати, буду їздити».