Головна Без категорії Ікони у фейках: таємниця прикрас, що підкорили Голлівуд

Ікони у фейках: таємниця прикрас, що підкорили Голлівуд

15
0

Джерело: www.bbc.com

Ікони у фейках: таємниця прикрас, що підкорили Голлівуд

Автор фото, Javier Hirschfield/ BBC/ Alamy/ Getty Images

Підпис до фото, Історія дизайнерської біжутерії XX століття стала історією моди, зухвалості та свободи від забобонів24 серпня 2025

Колись розкішні кольє, сережки і брошки були принадою лише еліти — тих, у кого гаманець товстіший. Але все змінилося з появою біжутерії.

Новий погляд на прикраси дозволив мільйонам жінок сяяти не гірше кінозірок, навіть якщо діаманти у їхніх вухах були лише склом.

“До появи біжутерії жінки або носили коштовності, або взагалі обходилися без прикрас”, – каже історикиня ювелірного мистецтва Керол Вултон.

Біжутерія як революція

Епоха змін почалася не лише через моду, але й завдяки історичним обставинам.

Друга світова війна обмежила доступ до дорогоцінних матеріалів, а жінки почали відігравати активну роль у суспільстві.

Skip Найпопулярніше and continue reading

Найпопулярніше

End of Найпопулярніше

Результат? Прикраси, які виглядали як справжні, але були доступні кожній.

Хоча ідея зародилася в Європі, справжній розквіт біжутерія пережила в США. Там не було вікових традицій передачі сімейних коштовностей, як у Старому Світі – зате була свобода вираження. І, звісно ж, Голлівуд.

Коли на екранах і в житті легенди на кшталт Мерилін Монро почали носити біжутерію, вона перетворилася з підробки на об’єкт бажань — як серед світських левиць, так і секретарок.

Ось дев’ять легендарних майстрів та їхні культові прикраси, які довели: щоб сяяти, не потрібні діаманти.

Шанель: ікона “фальшивого” шику

Коко Шанель була першою, хто побачив у біжутерії не дешеву імітацію, а високе мистецтво.

Її знамениті браслети з мальтійським хрестом зі скла, емалі та недорогоцінних металів стали символом епохи.

Автор фото, Cecil Beaton/ Conde Nast via Getty Images

Підпис до фото, Шанель не копіювала ювелірні традиції, а створювала прикраси, які стали невід’ємною частиною її елегантних образів“Для тих часів це було радикально: поєднувати скло і позолоту зі справжніми каменями. Сьогодні ми називаємо це high-low fashion, але тоді це був виклик суспільству”, — каже Вултон.

Фальшиві перлини і яскраві кольорові намистини стали ідеальним доповненням до її “маленької чорної сукні” і витонченого стилю.

“Для Шанель ювелірна прикраса — це не символ багатства, не “чек на шиї”, як вона сама говорила, а фінальний штрих образу, що робить жінку по-справжньому красивою”, — додає Вултон.

Ювелірне божевілля Ельзи Скіапареллі

Не менш важливою постаттю в історії авторської біжутерії була Ельза Скіапареллі.

Разом з художниками на кшталт Сальвадора Далі вона створювала прикраси з усього, що було під рукою: мушлів, шишок, пір’я, навіть роликових ковзанів.

“Для неї не існувало жодного матеріалу, який не можна було б використати”, — підкреслює Вултон.

Автор фото, Courtesy of William Wain

Підпис до фото, Скіапареллі не дотримувалася правил — вона їх знищувала, кажуть історики модиЇї брошки з фальшивими перлами і дивними формами стали маніфестом модної зухвалості.

Міріам Хаскелл: кутюр у світі біжутерії

Навіть недорогі матеріали можуть виглядати як haute couture, вважала Міріам Хаскелл.

У її майстернях працювали європейські фахівці, створюючи витончені брошки та намиста з філігранною вишивкою.

Автор фото, Everett Collection Inc/ Alamy

Підпис до фото, Прикраси від Haskell стали справжнім одкровенням для зірок ГоллівудуОсобливою прихильницею Haskell була Джоан Кроуфорд, яка носила її біжутерію як на екрані, так і в повсякденному житті — і навіть стала обличчям рекламних кампаній бренду.

Прикраси Haskell можна побачити в класичних фільмах “Безумства Зігфелда” (1945) і “Привид опери” (1943), а також в культовому серіалі “Я люблю Люсі”.

Голлівудська слава тільки зміцнила популярність бренду у широкої публіки.

Міріам Хаскелл стала першим дизайнером біжутерії, чиї прикраси представили у вітринах Saks Fifth Avenue і Harvey Nichols — модних будинках, де раніше “мешкала” лише висока мода.

Юджин Джозеф: прикраси для великих екранів

Юджин Джозеф помітив, що реквізит у кіно не завжди точний, і запропонував свої послуги. Так він став головним ювеліром Голлівуду.

Класика кінематографа: “Зірка народилася” (1937), “Віднесені вітром” (1939), “Бен-Гур” (1959) — усі прикраси там його.

Легендарні акторки – Марлен Дітріх, Грета Гарбо, Вів’єн Лі – носили його вироби і поза знімальним майданчиком.

Він розробив спеціальний матовий метал, який не відблискував у кадрі.

Майстерно спрощував історичні стилі, використовуючи незліченні довідники, щоб передати дух епохи — адже глядачі рідко помічали найдрібніші деталі.

Автор фото, Courtesy of Taschen

Підпис до фото, Джозеф був найулюбленішим ювеліром Голлівуду. Його вироби хотіли всі: і голлівудські акторки, і світські пані, і прості жінкиА його архів став золотою жилою — він здавав прикраси в оренду студіям, а потім випускав копії для широкої публіки.

Райський птах від Trifari

Для історика моди Керол Вултон ім’я Trifari — символ справжнього новаторства у світі біжутерії.

“Це щось виняткове, – розповіла вона ВВС. – Прикраси Trifari неймовірно красиві і при цьому абсолютно різні”.

Успіх бренду багато в чому зумовлений талантом головного дизайнера Альфреда Філіппе, парижанина за походженням, який до цього працював з ювелірами класу Cartier.

Саме ця школа сформувала його фірмовий підхід — поєднання ювелірної майстерності з драматичним театральним ефектом. Результат — складні, надзвичайно деталізовані роботи, як-от знаменита брошка у вигляді райського птаха з колекції Fruit Salad, що стала візитівкою Trifari.

Цей стиль вперше популяризував Cartier за допомогою смарагдів, рубінів і діамантів.

Trifari зробив подібну естетику доступнішою, замінивши дорогоцінні камені кольоровим склом і стразами — не втративши при цьому ані чарівності, ані драматизму.

Автор фото, Courtesy of Taschen

Підпис до фото, Райський птах від TrifariТа справжню революцію Trifari здійснив завдяки нестандартним матеріалам.

Одним з таких став lucite — прозора акрилова смола, яку використовували в авіаційній промисловості.

Під тиском і високою температурою lucite набував форми й загадкового місячного блиску.

Саме з нього Trifari створив свою знакову серію Jelly bellies — милих тваринок із прозорими тільцями та інкрустованими коштовним камінням головами й лапками.

Колекція миттєво стала хітом і надихнула численних наслідувачів.

Хетті Карнегі: від Відня до П’ятої авеню

Хетті Карнегі адаптувала паризьку моду для американок.

Її прикраси натхненні африканським і східним мистецтвом, а клієнтками були герцогиня Віндзорська і голлівудські діви.

З 1930-х років Карнегі почала створювати біжутерію — яскраву, сміливу і далеку від традиційної стриманості.

Її стиль надихався африканським мистецтвом, яке на той момент було на піку моди в Парижі.

Прикраси Карнегі часто мали вигляд стилізованих тварин і морських мешканців, химерних і барвистих, виконаних з бакеліту, напівдорогоцінного каміння і всипаних стразами.

Автор фото, Courtesy of Taschen

Підпис до фото, Одна з єгипетських прикрас в дусі яскравої, експериментальної естетикиБраслети та брошки від Хетті швидко стали фаворитами зірок Голлівуду та аристократії.

Серед її шанувальниць — Таллула Бенкхед, Джоан Фонтейн, Норма Ширер, а також такі ікони світського кола, як герцогиня Віндзорська та баронеса де Ротшильд.

Хоча сама Хетті пішла з життя в 1956 році, її бренд продовжував творити до 70-х років.

Найкрасивіші підробки в історії від Кеннета Лейна

Кеннет Джей Лейн був улюбленцем богеми.

Від Одрі Хепберн до принцеси Маргарет — всі носили його біжутерію, хоча могли собі дозволити справжні діаманти, розповідає Керол Вултон.

Жаклін Кеннеді Онассіс настільки любила його прикраси, що писала йому листи подяки.

Автор фото, Courtesy of Taschen

Підпис до фото, Один з найвідоміших його шедеврів — репліка намиста Жаклін КеннедіУспіх Лейна був не лише в дизайні, але й у ньому самому.

“Він був симпатичним, дотепним — і чудово вписувався у вище коло. Жінки його обожнювали”, — згадує Вултон.

Він не соромився підглядати, що вони носять, і… копіював. Іноді — один в один. І робив це з посмішкою.

Його автобіографія так і називається — Fabulous Fakes (“Розкішні підробки”) — яскраве визнання любові до мистецтва імітації.

Показовий приклад — кольє, точна копія того, що колись належало Жаклін Кеннеді.

Сьогодні прикраси Лейна, як і раніше, надихають знаменитостей: їх обирають Леді Гага, Кеті Перрі та інші прихильниці ефектної моди.

Вільям де Лілло: між подіумом і богемою

Бельгієць Вільям де Лілло розумівся на розкоші. Його творіння — сміливі форми з бахромою і камінням: коралом, лазуритом, нефритом і перламутром.

Вільям починав свою кар’єру в найпрестижніших будинках Нью-Йорка: Tiffany, Cartier, Harry Winston.

Але по-справжньому яскравий слід в історії він залишив після 1967 року, коли об’єднався з Робертом Кларком, колишнім головним дизайнером Miriam Haskell.

Їхній союз створив колекції, інспіровані часом: сміливі, театральні, пишно прикрашені.

Америку охоплював контркультурний рух — і біжутерія де Лілло відгукнулася на цей виклик: великі намистини, латунь з родієвим покриттям, бахрома, китиці, прикраси для жінок і чоловіків.

У його лінійці були навіть золоті нашийники і ланцюги, які пропонували носити замість краваток.

Автор фото, Courtesy of Taschen

Підпис до фото, Кольє з бахромою в стилі Великих Моголів, виконане з бісеру та напівдорогоцінного каміння, — ідеальний приклад того, як богемність може бути розкішноюВін створював прикраси для подіумів і суспільства: герцогині, баронеси і сама Елізабет Тейлор замовляли його вироби.

Його прикраси стали частиною спадщини, де декоративне стало мистецтвом, а ексцентричність — новим кодом елегантності.

Венді Гелл: біжутерія з характером (і краплею божевілля)

Шлях Венді Гелл у світ дизайнерської біжутерії був не такий, як у її попередників.

На початку 1970-х вона писала пісні, але шукала інший спосіб самовираження — і заробітку.

Так народилася її перша ідея – Wristy – браслет, прикрашений усім, що тільки можна було прикріпити: від вінтажної порцеляни до штучних перлів і кристалів.

Ці фантазійні, майже казкові аксесуари швидко стали популярними.

Автор фото, Courtesy of Taschen

Підпис до фото, Гелл створювала не просто прикраси — вона створювала настрій, який можна було носитиУспіх Wristy відкрив перед Венді двері високої моди: вона почала створювати подіумні прикраси для Oscar de la Renta і Louis Dell’Olio.

А потім стався несподіваний поворот — контракт з Disney. Для Saks Fifth Avenue вона розробила цілу колекцію прикрас з героями мультфільмів, зокрема кроликом Роджером.

Це була справжня революція: дитяча фантазія у форматі високої моди.

1980-ті стали ідеальним часом для Венді Гелл. Її зухвалий, гучний, театральний стиль виявився як ніколи затребуваним.

Її прикраси носили найексцентричніші зірки епохи: Елізабет Тейлор, Шер, Лібераче, Елтон Джон, Принс — всі вони збирали її унікальні вироби ручної роботи.




реклама у Нововолинськ