Головна Без категорії 3000 км Укрзалізницею: українцям безкоштовно роздадуть квитки

3000 км Укрзалізницею: українцям безкоштовно роздадуть квитки

6
0

Джерело: www.bbc.com

Автор фото, Укрзалізниця

Підпис до фото, Кожен українець отримає безкоштовний проїзд на 3 тис. км 2 листопада 2025

Всім українцям дадуть можливість безкоштовно проїхати 3000 км потягами “Укрзалізниці”.

Про спеціальну програму транспортної підтримки оголосив напередодні у своєму відео зверненні президент Володимир Зеленський.

“Кожен зможе обрати собі залізничні маршрути на 3 тисячі кілометрів у межах України безкоштовно”, – заявив президент і закликав підтримати сферу пасажирських перевезень і людей, які нею користуються.

Програму назвали “УЗ-3000”.

Поки що незрозуміло, як і коли роздаватимуть безкоштовні квитки на потяги.

Зеленський заявив, що уряд надасть деталі до 15 листопада.

Skip Найпопулярніше and continue reading

Найпопулярніше

End of Найпопулярніше

Раніше в Україні так роздавали ковідну тисячу і тисячу гривень на книжки – “ЄДія”.

У 2024 році була програма допомоги 1000 гривень “Зимової підтримки”, заявки на яку оформили понад шість мільйонів людей.

Гроші на потяги і на дрова

Услід за президентом прем’єрка Юлія Свириденко розповіла про пакет зимової підтримки для українців.

Вона повторила обіцянку президента про фіксовані ціни на енергоносії для населення, житлові субсидії, підтримку ОСББ, виплати ВПО на дрова.

Прем’єрка пообіцяла грошову допомогу для українців, які найбільше постраждали від війни або перебувають у складних життєвих обставинах, зокрема для ВПО, для людей, які втратили роботу через війну, та для малозабезпечених сімей.

Також заявила, що цієї зими буде виплачуватися допомога на комплексну перевірку здоровʼя для людей віком 40+.

І повторила заяву президента про нову програму безкоштовних поїздок по Україні для всіх громадян від “Укрзалізниці” – 3000 кілометрів.

Деталі про зимову підтримку будуть найближчим часом.

Чому 3000 км?

Відразу після анонсу Зеленського про програму безкоштовних перевезень у соцмережах “Укрзалізниці” вийшли пости про підтримку цієї ініціативи.

“УЗ долучається до Зимової Підтримки, яку сьогодні анонсував Президент. Обійняти найближчих – найважливіше у цю непросту зиму”, – заявили в компанії.

Автор фото, Укрзалізниця

Чому обрали саме таку кількість кілометрів? В “Укрзалізниці” заявили, що ця кількість кілометрів дорівнює подорожі туди-назад найдовшим на сьогодні рейсом по Україні.

Також там додали, що у піковий період, а це свята і канікули, не просто “зловити” квитки. Тож програма УЗ-3000 має допомогти розвантажити пік, бо стимулюватиме подорожі в непікові періоди.

Безкоштовні подорожі – чи на користь це “Укрзалізниці”?

Пасажирські перевезення “Укрзалізниці” вже давно є збитковими. Влітку і взимку, у сезон відпусток, свят та шкільних канікул з’являється все більше нарікань, що квитки на потяги купити неможливо. Попит суттєво зростає. За даними УЗ, на 1 квиток на популярні напрямки у гори, до Львова, може бути по 10-15 бажаючих.

В “Укрзалізниці” кажуть, що місць у потягах мало, бо мало нових вагонів, а охочих купити квитки на найпопулярніші напрямки в рази більше.

Вагонів мало, бо вони застарілі, виходять з ладу, їх знищують росіяни під час обстрілів. Керівництво компанії каже, що для подолання дефіциту вагонів і для задоволення підвищеного попиту, УЗ має щороку закупляти близько 100 вагонів. Так само в УЗ повинні продовжувати старих вагонів.

На це потрібні величезні суми – виробництво одного вагона коштує близько 55-57 млн грн, а ремонт – 15-17 млн грн.

Ціни на квитки на внутрішні перевезення залізницею в останнє підіймали ще до ковіду у 2018-2019 роках. Наразі ціни на квитки на більшість потягів, за оцінками, набагато нижче ринкових. Люди готові платити набагато більше за офіційну вартість квитків, саме тому з’являються перекупи.

В “Укрзалізниці” сподіваються на дофінансування пасажирських перевезень з державного бюджету. Якщо воно буде, то тоді нові вагони купуватимуть, а старі ремонтуватимуть.

Крім потягів, за оцінками експертів, “Укрзалізниці” також не вистачає локомотивів. За останні місяці росіяни прицільно б’ють по залізничній інфраструктурі, знищуючи підстанції, депо, вузлові станції, потяги і локомотиви.

Автор фото, Укрзалізниця

Підпис до фото, Знищений вокзал міста ПокровськЩодо ініціативи президента лунають різні думки.

“В цій ситуації треба “Укрзалізниці” давати державні субсидії, брати міжнародні кредити під державні гарантії, купувати обладнання для розширення обсягу, підіймати тарифи на преміальні послуги тощо – всіма способами забезпечувати фінансову живучість стратегічного підприємства”, – говорить Валерій Пекар, публіцист, викладач Києво-Могилянської академії.

При цьому, зауважує Пекар, робиться все навпаки – “в “Укрзалізниці” забирають гроші, примушують до безкоштовного надання послуг, штучно збільшують попит (не підтриманий грошима), тобто просто вбивають стратегічне підприємство. Чому рішення ухвалює уряд, а соромно мені?”.

“Попереду зима, питання опалення, електрики й води залишаються без відповіді. Укрзалізниця димить, горять вагони, квитки — дефіцит. І от серед цього всього на сцену виходить президент. Усміхається, говорить натхненно і презентує — “3000 кілометрів безкоштовно для українців”. Єдине, що пояснює цей абсурд — це вибори, до яких вони вже готуються. А після них — хоч потоп”, – говорить волонтерка і ексчленкиня антикорупційної ради Міноборони Дана Ярова.

Це гарна, але популістська ініціатива, заявив в ефірі Радіо NV політолог Ігор Рейтерович. За його словами, дуже складно знайти обґрунтування такому кроку, адже це фактично безоплатна роздача квитків.

“Роками люди чули про збитковість пасажирських перевезень і почули. Схоже, УЗ-3000 – найбільш непопулярний популізм, що колись був”, – написала у фейсбук журналістка Крістіна Бердинських.

У коментарях Бердинських відповіла Наталя Гуменюк, журналістка та спів засновниця проєкту “Reckoning Project: Ukraine Testifies”. За її словами, якщо зарплата, чи пенсія невелика, то така програма може бути рішенням для людей, щоб поїхати “кілька разів родиною до батька, який служить, скажімо, з Ковеля в Дніпро, або до сина”.

Також за її словами, все виглядає інакше для внутрішніх переселенців, які можуть їздити туди-сюди — з Хмельницького в Павлоград чи з Тернополя в Запоріжжя, до батьків або до своїх квартир.

На думку Гуменюк, можна протистояти такій ініціативі закликом до свідомих громадян не користуватися цією преференцією тим, хто цього справді не потребує.

Підписуйтеся на нас у соцмережах




реклама у Нововолинськ