Джерело: www.bbc.com
Автор фото, Укрзалізниця
-
- Author, Відділ новин
- Role, BBC News Україна
- 24 хвилин(и) тому
Перший етап програми “3000 км Україною” стартував у середу, 3 грудня. Як повідомили в “Укрзалізниці”, в день запуску вже оформили поїздок на 2,5 млн кілометрів – це понад 4 тисячі квитків до та з прифронтових регіонів.
Як підкреслили в УЗ, маршрути для першого етапу обрали саме з фокусом на підтримку мешканців цих територій.
“Це дасть можливість родинам відвідати близьких біля лінії фронту або мешканцям прифронтових громад переїхати на зимовий період в інші регіони”, – зазначили в “Укрзалізниці”.
Загалом у програмі в день запуску зареєструвались понад 100 тисяч користувачів. Найпопулярніші напрямки – Харків і Запоріжжя.
У четвер, 4 грудня, як повідомили в УЗ, залізниця відкрила також можливість пасажирам із дітьми приїхати з прифронтових регіонів до Києва або Львова завдяки програмі “3,000 км Україною” та долучитись до “Чарівних експресів” – залізничних паровозних турів до Дня Св. Миколая.
За їхніми даними, в програмі зареєструвалися вже близько 500 родин із Запоріжжя, Харкова, Сум та Чернігова.
3000 кілометрів Україною: на які поїзди будуть квитки
Пілотна програма УЗ дозволить використовувати 3000 км поїздок у непікові періоди – коли найменший попит, й є вільні місця. Пасажири можуть отримати до 4 безкоштовних квитків до кінця 2026 року у вагони 2, 3 класу, купе і плацкарт, а вирушити у подорож можна з 5 грудня.
На першому етапі програми квитки доступні на такі поїзди:
- №101/102 Миколаїв – Барвінкове (Краматорськ),
- №103/104 (Краматорськ) Барвінкове – Львів,
- №109/110 Львів – Миколаїв,
- №115/116 Суми – Київ,
- №121/122 Миколаїв – Київ,
- №127/128 Львів – Запоріжжя,
- №141/142 Івано-Франківськ – Чернігів,
- №143/144 Суми – Рахів,
- №39/40 Солотвино – Запоріжжя,
- №45/44 Харків – Ужгород,
- №47/48 Запоріжжя – Мукачево,
- №51/52 Одеса – Запоріжжя,
- №53/54 Дніпро – Одеса,
- №61/62 Дніпро – Івано-Франківськ,
- №773/774 Київ – Конотоп,
- №87/88 Ковель – Запоріжжя,
- № 886/888 Фастів – Чернігів,
- №895/896 Конотоп – Фастів.
В дитячих купе на рейсах таких поїздів:
- №15/16 Харків – Ясіня,
- №17/18 Харків – Ужгород,
- №41/42 Дніпро – Трускавець.
- А також місця 2 класу в Інтерсіті+:
- №719/720 Харків – Київ,
- №723/722 Харків – Київ,
- №731/732 Запоріжжя – Київ.
А також місця 2 класу в Інтерсіті+:
- №719/720 Харків – Київ,
- №723/722 Харків – Київ,
- №731/732 Запоріжжя – Київ.
На наступних етапах, як повідомили в УЗ, програма матиме 250 тисяч місць на місяць (поза гарячим сезоном).
Це, з одного боку, має стимулювати подорожі тих українців, для яких визначальним фактором є ціна, а з другого – дасть можливість “дещо розвантажити пік”.
Як отримати безплатні квитки
Щоб оформити квиток за кілометри, необхідно спершу оновити (або ж встановити) мобільний застосунок “Укрзалізниці” і верифікувати свій профіль через “Дію”.
Автор фото, Мобільний застосунок “Укрзалізниці”https://www.bbc.com/Колаж BBC
Підпис до фото, Знайти програму УЗ-3000 в застосунку можна, прогорнувши вниз головне меню застосунку (1 фото) – там зʼявляться умови подорожей, які необхідно прийняти (2 фото), щоб взяти участь у програмі. Після верифікації профілю через “Дію” висвітлиться баланс: кількість доступних подорожей і кілометрів (3 фото)Отримані 3000 км можна використати на 4 подорожі – вони будуть автоматично списуватися під час бронювання квитків.
Чи в України є гроші на безплатні подорожі
На цю програму начебто не потрібно виділяти додаткових коштів з держбюджету, заявили в “Укрзалізниці”.
“Рішення уряду передбачає компенсатори, щоб “Укрзалізниця” отримала й додатковий дохід, зокрема динамічне ціноутворення в преміум-сегменті”, – йдеться у заяві УЗ.
За повідомленням, держава продовжить співфінансувати пасажирські перевезення, щоб залізниця могла працювати.
Крім того, на початку 2026 року має бути створений механізм, який компенсуватиме різницю між доступними тарифами для пасажирів і собівартістю перевезень.
Як раніше повідомляла BBC News Україна, собівартість поїздок іноді у 2-3 рази більша, ніж ціна за квиток. Так, середня ціна за плацкарт по Україні, за даними УЗ, складає приблизно 374 грн, а собівартість – понад 1000 грн.
“Укрзалізниці” зараз треба ресурси не лише, щоб відбудовувати зруйновану інфраструктуру, спалені потяги та вокзали, але і щоб задовольняти дедалі вищий попит на квитки. Особливо у пікові періоди.
Зараз у потягах далекого сполучення Україною курсує близько 1500 вагонів, і цієї кількості мало, кажуть в УЗ. Щоб задовольнити попит на квитки та подолати дефіцит вагонів, УЗ щороку має закупляти близько 100 вагонів, що коштує сотні мільйонів гривень.
Цього року “Укрзалізниця” змогла отримати 66 нових вагонів, натомість 60 пасажирських вагонів втратили внаслідок бойових дій.
Через посилення російських обстрілів за перші дев’ять місяців 2025 року в УЗ нарахували збитків на понад 7 млрд гривень.
У 2026 році для сталої роботи “Укрзалізниці” необхідно 48,8 млрд грн, які компанія вже попросила у держави: щоб вижити, треба перекрити 75% собівартості пасажирських перевезень.
Підписуйтеся на нас у соцмережах












