“Верховна Рада ухвалила закон, який коригує переклад Європейської хартії мов і вилучає російську мову з переліку мов, що потребують державного захисту. Народний депутат Володимир В’ятрович розповів УНІАН , що це рішення матиме дуже практичний характер. До ухвалення цього закону в Україні діяв закон, який передбачав, що російська мова мала охоронятися українською державою відповідно до вимог”, — повідомляє: ua.news
Верховна Рада ухвалила закон, який коригує переклад Європейської хартії мов і вилучає російську мову з переліку мов, що потребують державного захисту.
Народний депутат Володимир В’ятрович розповів УНІАН , що це рішення матиме дуже практичний характер.
До ухвалення цього закону в Україні діяв закон, який передбачав, що російська мова мала охоронятися українською державою відповідно до вимог Хартії. Це стало можливим завдяки некоректному перекладу, де йшлося про мови національних меншин, а не про міноритарні мови, які є під загрозою зникнення.
За словами В’ятровича, ухвалення закону означає:
-
Україна не буде витрачати ресурси (фінансові, інформаційні, кадрові) на захист російської мови, як «зникаючої» в Україні.
-
Україна не буде звітуватися перед іншими підписантами Хартії про заходи, вжиті на захист російської мови.
-
Натомість держава захищатиме цілу низку мов національних груп України, які справді під загрозою зникнення (новогрецька, урумська, ромська, ідиш). З переліку також вилучається молдавська мова.
Закон не змінить сенс 10-ї статті Конституції, яка гарантує вільний розвиток мов національних меншин, оскільки ця стаття «не надає жодних особливих прав чи преференцій для російської мови і не зобов’язує Україну виділяти спеціальні ресурси для її захисту».
Нагадаємо, Верховна Рада ухвалила закон, який вносить зміни до низки українських законів у зв’язку з оновленим офіційним перекладом Європейської хартії регіональних або міноритарних мов.
Російську мову зробили обов’язковою для вивчення у школах КНДР.
Нагадаємо, що майже 40% українців допускають вивчення в школах російської мови.
Раніше наше видання аналізувало вплив війни на освітній процес в Україні.












