Джерело: www.volynnews.com
Про це на брифінгу заявила заступниця міністра освіти та науки Надія Кузьмичова, повідомляє Укрінформ.
«За цей рік ми розробили постанови Кабінету Міністрів, які дозволили визнавати результати дітей за кордоном автоматично, без додаткового складання іспитів, тестувань. Тобто те, що дитина отримує результати в німецькій, французькій, канадській, в будь-якій іншій школі по не українському компоненту, а з фізики, хімії, біології, зарубіжної літератури тощо. Всі ці результати визнаються в нашій системі освіти за так званими конвертаційними шкалами, тобто оцінка системи освіти іншої країни конвертується у відповідний бал в українській системі», – зазначила Кузьмичова.
Вона наголосила, що українознавчий компонент школярі за кордоном можуть вивчати або в українських школах дистанційно, або в суботніх і недільних школах за кордоном, які викладають за програмами, що відповідають стандарту української освіти.
Результати навчання в цих школах беруться для зарахування в українській системі освіти, і на підставі цього дитина може отримати свідоцтво про загальну середню освіту українського зразка.
Як нагадала Кузьмичова, в українознавчий компонент входять українська мова, історія України, географія, для певних класів – правознавство.
Наразі, за її словами, започатковано механізм верифікації українських освітніх осередків за кордоном. Верифіковано 55 суботніх та недільних шкіл з 22 країн, запущено платформу для реєстрації на українознавчий компонент, 21 тис. учнів вчиться за скороченою програмою.
Також, як додала заступниця міністра, у 2025 році прийняті нормативно-правові акти про визнання педагогічного стажу тих вчителів, які викладають в суботніх та недільних школах.
«Сподіваємось, що завтра уряд прийме зміни до постанови про підвищення кваліфікації, і цими змінами надамо можливість вчителям за кордоном підвищувати кваліфікацію», – наголосила Кузьмичова.
Читати ще: Зводять третій поверх: показали, на якому етапі будівництво школи №13 у Луцьку
Ще однією новацією 2025 року, як зазначила Кузьмичова, є запровадження так званого педагогічного патронажу для дітей, які перебувають на тимчасово окупованих територіях.
«Наразі 87 шкіл, які є школами з тимчасово окупованих територій, навчають дітей з ТОТ за педагогічним патронажем….Кожна дитина має свій індивідуальний графік навчання, і вчитель має навантаження не від класу, а від кількості дітей, яких він супроводжує на індивідуальній формі. Для дитини – це можливість обирати час, коли вона може доєднатись до індивідуальної консультації або до міні-групової консультації, до спілкування з вчителем з урахуванням її особливостей. Зараз ми маємо вже більше тисячі дітей, які саме за таким сценарієм рухаються», – сказала Кузьмичова.
Загалом, за словами Кузьмичової, понад 30 тис. дітей можуть долучитися до дистанційної, екстернатної та сімейної форми освіти.
Вона додала, що на тих територіях, де окупанти не в повній мірі розгорнули свою систему освіти, діти мають можливість навчатися в дистанційних класах.
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу












