“Європейські порти відмовляються приймати пошкоджене судно з Росії, завантажене 20 тисячами тонн селітри 21 вересня, 22:51 Поділитися: Кількість селітри на судні у сім разів більша за ту, що вибухнула у Бейруті у 2020 році (Фото:F.Bahlawan / marinetraffic.com) Північноєвропейські порти відмовляються приймати судно General Cargo Ruby під прапором Мальти, що завантажило в порту Мурманської області Росії 20 тисяч тонн аміачної селітри — вибухонебезпечної речовини, яку”, — повідомляє: ua.news
Кількість селітри на судні у сім разів більша за ту, що вибухнула у Бейруті у 2020 році (Фото:F.Bahlawan / marinetraffic.com)
Північноєвропейські порти відмовляються приймати судно General Cargo Ruby під прапором Мальти, що завантажило в порту Мурманської області Росії 20 тисяч тонн аміачної селітри — вибухонебезпечної речовини, яку використовують для виробництва добрив.
За даними німецького видання Tagesschau, судно завантажили 22 серпня, а вже через кілька годин воно сіло на мілину.
Повідомляється, що спочатку воно змогло продовжити плавання і було зареєстровне як пошкоджене у Норвегії.
Вибух зрівняв з землею більшу частину порту в Бейруті – відео з дрона
«Судноплавна компанія повідомила нам, що було пошкоджено корпус і гвинт корабля, а кораблю не дозволили залишитися в північному норвезькому місті Тромсе», — розповів Даг Інге Орхус з відповідального судноплавного органу.
За його словами, це було надто небезпечно для міста. Орхус пояснив, що вантаж не є небезпечним, «доки просто лежить там», однак зовнішні впливи під час ремонтних робіт можуть спровокувати вибух.
Під час масштабного вибуху у Бейруті у 2020 році, внаслідок якого загинуло щонайменше 190 людей та близько 6 тисяч було поранено, вибухнула саме аміачна селітра, але її було 2750 тонн — у сім разів менше, ніж перебуває на борту General Cargo Ruby.
Tagesschau повідомляє, що судно перебуває на півдні Норвегії і прямує до Литви, однак литовці ні в якому разі не хочуть його приймати. Ситуацію з судном прокоментувала навіть прем’єрміністерка Інгріда Шимоніте, яка заявила: «Корабель не зайде в наш порт».
Кратер діаметром 140 метрів. З’явилися супутникові знімки зруйнованого вибухом порту в Бейруті
Видання пише, що куди саме прямує General Cargo Ruby точно невідомо нікому, окрім влади Мальти, яка відповідає за судно як держава, під чиїм прапором воно ходить. Згідно з міжнародним морським правом, порти не зобов’язані приймати судна, якщо у них є проблеми з безпекою.
Шведська берегова охорона заявила, що судно має занадто велику осадку, щоб пройти через Ересунн — вхід до Балтійського моря.
Різні органи влади та військово-морські сили Норвегії, Швеції та Данії наразі ведуть діалог щодо пошкодженого судна з селітрою.
Куди саме прямує судно, чи куди його буксирують, стане відомо найближчими днями. Вдень 20 вересня воно перебувало на самому півдні Норвегії.
Вибух у порту Бейрута у 2020 році
Порт і центр Бейрута були зруйновані потужним вибухом 4 серпня 2020 року. В результаті загинули щонайменше 190 осіб, більше шести тисяч постраждали.
«Я кожен місяць писав Путіну». Колишній капітан розповів, як вибухонебезпечний вантаж потрапив до Бейрута, а судно потонуло
У порту здетонували 2750 тонн вибухонебезпечної аміачної селітри, яка зберігалася там з 2014 року. Вона належала російському бізнесменові Ігорю Гречушкіну, який проживає на Кіпрі. Ігор Гречушкін, за словами моряків, у 2014 році «фактично кинув судно» і не виплачував їм зарплату. Повідомлялося, що вибух стався під час зварювальних робіт — від іскор спалахнули вибухові речовини, які були у самому ангарі, що, в свою чергу, призвело до детонації великої кількості аміачної селітри.
Митниця і Головне управління громадської безпеки Лівану неодноразово просили вивезти з порту Бейрута небезпечний вантаж, але безуспішно.
Після вибуху в порту Бейрута уряд Лівану в повному складі пішов у відставку.