Неділя, 24 Листопада, 2024
Головна Новини Країни S.T.A.L.K.E.R. 2 — гра, на яку чекали 20 років. Як на неї...

S.T.A.L.K.E.R. 2 — гра, на яку чекали 20 років. Як на неї вплинула війна Росії...

30
0

Джерело: www.bbc.com

Автор фото, GSC Game World

Підпис до фото, У грі S.T.A.L.K.E.R. 2 зону навколо Чорнобильської АЕС відтворено досить близько до оригіналу

  • Author, Чингіз Ісмайлов
  • Role, для ВВС
  • 29 хвилин(и) тому

Майже через 20 років після виходу першої гри S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl (Тінь Чорнобиля) розробники GSC Game World повертаються з продовженням культової серії. S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl (Серце Чорнобиля).

Це всесвіт, якого так довго чекали і люблять хардкорні шанувальники, хоча новачкам він може здатися досить складним для сприйняття.

На грі відбилася й сучасна трагедія України – війна, розпочата Росією.

Історія гри та реальність

Багато сучасних високобюджетних ігор критикують за те, що їх випускають у продаж у недопрацьованому стані.

Однак Heart of Chornobyl це можна пробачити з огляду на складну історію розробки.

GSC Game World анонсували S.T.A.L.K.E.R. 2 ще 2010 року, але проєкт скасували у 2011 році через банкрутство компанії.

Після її відновлення у 2014 році робота відновилася, але пандемія Covid-19 викликала нові затримки.

Проєкт знову заморозили у лютому 2022 року через вторгнення Росії до України. GSC Game World використали свою популярність, щоб закликати фанатів до підтримки ЗСУ.

Один із творців серії, геймдизайнер Володимир Єжов трагічно загинув у бою під Бахмутом наприкінці того ж року. Назву гри змінили, використовуючи українську транслітерацію Chornobyl. На відміну від попередніх частин, S.T.A.L.K.E.R. 2 немає російської озвучки, тільки українська та англійська.

Для багатьох тема S.T.A.L.K.E.R. — про чужинців, які намагаються захопити місце, яке вони не можуть зрозуміти, — 2024 року набуває особливо похмурого сенсу.

Нещадний світ зомбі та мутантів

Мої перші враження від Shadow of Chernobyl назавжди залишилися в пам’яті, як і у багатьох інших, хто грав у цю гру у 2007 році ще підлітком.

З того часу минуло 17 років, а я досі пам’ятаю вражаюче освітлення екрану, погодні ефекти і особливо страшні звукові ефекти — все це створювало моторошну і прекрасну атмосферу, на тлі якої гравця (тобто мене) знову і знову вбивали зграї диких собак, що мутували, його перетворювали на зомбі чи просто без церемоній розстрілювали антигерої.

Нещадний геймплей, унікальна графіка та амбітний масштаб викликали в ті роки як захоплені відгуки, так і критику.

Автор фото, EPA

Підпис до фото, Зруйнований ядерний реактор у Чорнобилі у 2019 році був накритий спеціальним саркофагомДля тих, хто не знайомий із серією, нагадаю, що сюжет гри створений за мотивами класичного науково-фантастичного роману братів Стругацьких “Пікнік на узбіччі”, що не має жодного відношення до аварії на Чорнобильській АЕС.

У світі S.T.A.L.K.E.R. офіційна історія чорнобильської катастрофи насправді приховує невдалий науковий експеримент, що звільнив жахливі сили з надприродного шару реальності, що називається “О-свідомість”.

Зона навколо Чорнобильської АЕС виявилася поцяткована фізичними аномаліями, що змінюють закони часу та простору, і наповнена мутантами з незвичайними психологічними здібностями, гігантською деформованою флорою та фауною, а також істотами, що мають жахливу силу.

Сила “Зони відчуження”

Як і в романі, дія гри розгортається в “Зоні відчуження”, повної незрозумілих та бездушних сил. Але обіцянка слави, багатства та влади залучає до неї сталкерів, найманих мисливців та бандитів, які розплачуються за це різким скороченням тривалості власного життя.

Попри небезпечні умови, численні групи — військові, науковці, злочинці, найманці та ідеологічно вмотивовані угруповання — борються за “контроль” над торгівлею цінними аномальними артефактами, які спонтанно виникають у Зоні.

Їм доводиться не лише протистояти нескінченним нападам монстрів, а й справлятися з потужними викидами — “психічними штормами”, які перетворюють усіх, хто перебуває на відкритій місцевості, на зомбі.

S.T.A.L.K.E.R. 2 продовжує цю концепцію, дія відбувається через роки після подій Shadow of Chernobyl і двох додаткових частин – Clear Sky (Ясне небо) та Call of Pripyat (Поклик Прип’яті).

Багато що змінилося в Зоні відчуження, але старі загрози все ще існують. Нові угруповання борються за контроль над новими територіями, а старі локації відтворені у відкритому світі, – небезпечними, але чудовими українськими пейзажами, ретельно реалізованими на движку Unreal Engine 5.

Магія і баги

Нова частина повторює все те, за що серію любили і ненавиділи. Ігровий процес сильно покращено, і це полегшує життя гравцям. Але у своїй основі це той самий S.T.A.L.K.E.R., з усіма його плюсами та мінусами.

Наприклад, штучний інтелект, який керує поведінкою супротивника, хоч і став трохи кращим, все одно поводиться непередбачувано, особливо коли виявляє гравця. Це робить спроби потайного проходження гри часто невиправдано складними, хоча “стелс” міг стати корисним інструментом у протистоянні із силами зла, що переважають.

І все ж, GSC Game World знову вдалося передати ту саму магію, яка робить серію такою захоплюючою. Їхнє бачення фантастичного Чорнобиля здається живим і непередбачуваним, ніби Зона існує незалежно від гравця.

Сюжет, як і в попередніх частинах, складний і заплутаний, але в цих іграх сюжетна лінія завжди поступалася місцем атмосфері пригод. S.T.A.L.K.E.R. 2 надає безліч можливостей для гравців переживати власні історії про виживання у непередбачуваних обставинах (але найчастіше історії загибелі).

Автор фото, GSC Game World

Підпис до фото, У Зоні відчуження гравця S.T.A.L.K.E.R. 2 чекають небезпечні пригодиХороші новини для фанатів ігор: Heart of Chornobyl – це все той же S.T.A.L.K.E.R., з усіма його перевагами і недоліками, але, як і Shadow of Chernobyl, він потерпає від технічних проблем. Випуск на ПК пред’являє високі вимоги до потужності вашого комп’ютера, і навіть топові системи важко пораються з плавним запуском на високих графічних налаштуваннях.

Однією з головних претензій до попередніх ігор була їхня нестабільність. Ігри на движку X-Ray, розробленому GSC Game World, рясніли багами: проблеми з симуляцією фізичних явищ, дивні глюки з моделями персонажів, взаємодіями об’єктів і часті відключення або перезавантаження.

Іноді аномалії Зони становили меншу загрозу, ніж несподівана відмова комп’ютера грати далі та скидання з “вильотом на робочий стіл”. Попри це, багато фанатів заплющували очі на баги заради викликів, які пропонувала Зона.




реклама у Нововолинськ