Джерело: sylapravdy.com
Проєкт головного фінансового документа громади погодили під час засідання міськвиконкому 11 грудня та обговорили під час громадських слухань 12 грудня.
У проєкті бюджету Луцької міської територіальної громади на 2025 рік передбачено 3,25 мільярда гривень доходу. 2024-го цей показник був на 470 мільйонів більшим і становив 3,72 мільярда гривень. Видатки у наступному році також дещо менші ніж цьогоріч: 3,6 мільярда проти 3,9 мільярда гривень, різниця – 310 мільйонів.
Загалом видатки майбутнього бюджету перевищують доходи на 353 мільйони гривень.
Фінансовим документом передбачено 3,15 мільярда гривень доходу і 2,66 мільярда видатків загального фонду та 105 мільйонів гривень доходів і 944 мільйони гривень видатків спецфонду.
Отож, дефіцит спеціального фонду – 840 мільйонів гривень, профіцит загального фонду – 487 мільйонів.
У структурі доходів найбільша частка – податкові надходження – 3 мільярди 73 мільйони гривень. Із них майже 2 мільярди – податок на доходи фізичних осіб.
Крім того, у цьому виді доходів – податок на прибуток підприємств, рентна плата за користування природними ресурсами, акцизний податок, та інші місцеві збори.
Серед помітних неподаткових надходжень – плата за послуги, що надаються бюджетними установами – майже 87 мільйонів, доходи від власності та підприємницької діяльності – більше 25 мільйонів, адміністративні збори та платежі, доходи від некомерційної господарської діяльності – понад 28 мільйонів.
Як повідомила директорка департаменту фінансів, бюджету та аудиту Лілія Єлова, у проєкті кошторису не розподілено субвенцій з державної скарбниці.
«При формуванні бюджету в нас не було ні освітньої субвенції, ні субвенції на забезпечення харчування учнів молодших класів. Буквально вчора (10 грудня, – авт.) була оприлюднена постанова. Нам надано освітню субвенцію, але на дев’ять місяців – це 427 млн грн. Ми бачимо, що нам не вистачатиме близько 40 млн грн на заробітну плату. Ці кошти доведеться шукати в бюджеті громади», – каже пані Єлова.
Традиційно найбільші статті видатків – освіта і житлово-комунальне господарство.
Рейтинг розпорядників за обсягом передбачених бюджетних коштів має такий вигляд:
- департамент освіти Луцької міської ради – 1,12 мільярда гривень;
- департамент ЖКГ Луцької міської ради – 751 мільйон гривень;
- виконавчий комітет Луцької міської ради – 662 мільйони;
- департамент фінансів та бюджету Луцької міської ради – 385 мільйонів;
- департамент культури Луцької міської ради – 153 мільйони;
- управління капітального будівництва Луцької міської ради – 124 мільйони.
- департамент соціальної та ветеранської політики Луцької міської ради 108 мільйонів
- управління охорони здоров`я – 78 мільйонів;
- департамент ветеранської політики – 76 мільйонів
- департамент молоді та спорту – 62 мільйони гривень;
- департамент “Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку” – 37 мільйонів гривень.
- департамент муніципальної варти – 28 мільйонів гривень;
- управління соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Луцької міської ради – 16 мільйонів;
- відділ управління майном міської комунальної власності – 5 мільйонів гривень.
У 2025 році Луцьк планує спрямувати у держбюджет 320 мільйонів гривень реверсної дотації. За задумом урядовців, ці кошти мають підтримати спроможність прифронтових громад.
Водночас, міський голова Ігор Поліщук стверджує, що така стаття видатків – досить відчутна для міської казни.
«Це величезна сума для нашого бюджету – 320 млн грн. Ці кошти ми могли би спрямувати, зокрема, на забезпечення сил оборони і підтримку наших військових. Вони вилучаються з формулюванням «на підтримку прифронтових територій». Звичайно, ми не зможемо забезпечити наших військовослужбовців у такому обсязі, як цього року, тому що бюджет-2025 буде значно меншим», – заявив пан Поліщук.
Міський голова повідомив, що у 2025 році на підтримку ЗСУ передбачено 150 мільйонів гривень, тоді як у 2024 було закладено – 500 мільйонів гривень.
Значна частка видатків у бюджеті 2025 – дофінансування комунальних підприємств. Ігор Поліщук каже, що така потреба виникла, бо держава не дозволяє регулювати тарифи.
«Тариф на комунальних підприємствах востаннє затверджувався ще 2021 року: це і водопостачання, і водовідведення, і теплопостачання. За цей час Національна комісія, що здійснює держрегулювання у сферах енергетики та комунальних послуг декілька разів підвищувала вартість електроенергії. З 2021 року вартість електроенергії, яку закупляють наші підприємства зросла в чотири рази, зросла мінімальна заробітна плата, зросла вартість доставки електроенергії, зросла вартість доставки газу, але НКРЕКП не дозволяє нам змінювати тарифи і приводити їх до ринкових та обґрунтованих», – заявив посадовець.
Отож, наступного року на програму підтримки КП «Луцькводоканал» заплановано спрямувати 188,5 мільйона із загального і 20 мільйонів із спецфонду, а ДКП «Луцьктепло» – 83,5 і 92 мільйони гривень, на програму розвитку громадського транспорту громади, а фактично для Луцького підприємства електротранспорту – 224 мільйони гривень, програму регулювання чисельності безпритульних тварин гуманними методами на 2025-2027 роки профінансують на понад 10 мільйонів гривень, а на КП «Стадіон Авангард» передбачено 1,5 мільйона.
Директорка департаменту фінансів Лілія Єлова називає цей проєкт бюджету збалансованим. Його ще мають затвердити депутати міськради на прийдешній сесії.
Раніше «Сила правди» розповідала, як працюють луцькі комунальні підприємства під час війни.