Джерело: sylapravdy.com
Про це йдеться у рішенні Західного міжобласного територіального відділення АМКУ.
Досліджуючи ринок пасажирських перевезень, антимонопольники помітили, що департамент інфраструктури Волинської ОДА з лютого 2022-го по червень 2024 року не проводив конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах Волині після закінчення п’ятирічного терміну дії договорів з перевізниками.
У цей період департамент без конкурсу уклав 101 тимчасовий договір на три місяці із 33 перевізниками. 59 договорів продовжили на період дії воєнного стану та ще один рік з дня його припинення, укладаючи додаткові угоди.
У списку перевізників, з якими укладено договори поза конкурсом, є Тищук Михайло Михайлович, Кирилюк Сергій Леонідович, Дружук Михайло Васильович, Кривець Адам Володимирович, Смаль Сергій Степанович, Федорчук Петро Іванович, Шуба Вадим Федорович, Валечний Михайло Павлович, а також Мілінчук Валентин Олегович, Кавас Євгеній Петрович, Остимчук Ігор Петрович, Мандзюк Віра Іванівна, Хайчевський Олег Васильович із Цимбалюк Іриною Іванівною. Крім того, Дручик Андрій Степанович, Федось Ігор Вікторович, Логін Валентин Вадимович, Скрипцов Роман Володимирович, Нагорник Сергій Романович, Новак Микола Борисович, Веснянка Валентина Михайлівна, Пронь Ольга Анатоліївна, Коляда Олександр Георгійович, Коритко Юрій Павлович, Мохнюк Тетяна Степанівна, Подлевський Юрій Іванович, Грицюк Віктор Никандрович, Величко Микола Павлович, Осадчук Леонід Васильович, Тарасюк Юрій Анатолійович, Стельмах Микола Захарійович. Також договори укладали із ТзОВ «АТП-Луцьк» та КП «Комунальне господарство Литовезької сільської ради».
В АМКУ стверджують, що така практика суперечить Закону України «Про автомобільний транспорт», яким передбачено, що перевізник на автобусному маршруті визначається винятково на конкурсних засадах.
Антимонопольники висловили нерозуміння, чому чиновники у волинській владі ігнорують вигоди конкурентності ринку пасажирських перевезень:
«На ринку пасажирських перевезень Волинської області… здійснюють діяльність більше 70 перевізників… Ринок в цілому конкурентний. Тобто перевізники, які здійснюють діяльність на ринках з пасажирських перевезень автотранспортом на приміських та міжміських маршрутах загального користування у Волинській області, могли би прийняти участь у конкурсі та надавати свої послуги пасажирам, а це призвело б до змагання між перевізниками та розвитку конкурентного середовища, у свою чергу, пасажири отримували б дані послуги з перевезення кращої якості та вартості».
В аргументах на свій захист волинські чиновники спиралися на порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів, затверджений постановою Кабміну від 3 грудня 2008 року, у якому, зокрема, вказано, що договір, строк дії якого закінчується у період дії воєнного стану в Україні, вважається таким, дію якого продовжено на період дії воєнного стану. В АМКУ ж стверджують, що цей пункт постанови поширюється на договори, укладені на конкурсній основі, а не на тимчасові угоди, як у «волинському» випадку.
Отож Західне міжобласне тервідділення Антимонопольного комітету України 24 грудня 2024-го визнало такі дії департаменту інфраструктури Волинської ОДА порушенням законодавства про захист економічної конкуренції й зобов’язало посадовців протягом трьох місяців виправити його. «Силі правди» у департаменті 6 січня повідомили, що ще не визначилися, як реагувати на рішення АМКУ.
Раніше «Сила правди» розповідала, що в Луцьку фірма з «чорного списку» АМКУ вже не вперше отримала півторамільйонний підряд.