Джерело: www.bbc.com
Автор фото, Getty Images
Підпис до фото, Дизайнери, як відомо, не завжди ставлять практичність на перше місце
- Author, Клер Торп
- Role, ВВС
- 52 хвилин(и) тому
Тренд на мікросумки лишився в минулому, тепер кожного нового сезону вони, навпаки, стають все більшими й об’ємними.
На модних показах представляють величезні, навіть гігантські моделі.
Це – хороша новина для жінок, які цінують комфорт й універсальність.
В таку сумку можна покласти косметичку, зарядний пристрій, пляшку з водою, книжку, парасольку та інші речі, що можуть знадобитись протягом дня.
Автор фото, Getty Images
Підпис до фото, За об’ємні сумки “голосують” Proenza Schouler (на фото), Louis Vuitton і HermèsДизайнери, як відомо, не завжди ставлять практичність на перше місце.
Але на показах весна/літо 2025 моделі Miu Miu, Louis Vuitton і Hermès дефілювали з місткими саквояжами, а бренд Proenza Schouler представив гігантські сумки-тоут.
Минулої осені Yves Saint Laurent випустив свою останню новинку – сумку Y. Вона вже стала улюбленицею знаменитостей, зокрема Анджеліни Джолі та Белли Хадід.
Підписуйтеся на нас у соцмережах
Насправді сумки XXL увійшли в моду ще кілька років тому.
Їхнє повернення можна відстежити, коли герой “Спадщини” Том Вамсгенс (Меттью Макфедьєн) висміяв таку сумочку в однієї з героїнь цього популярного серіалу про життя супербагатіїв, яким не потрібно нічого носити з собою.
“А що там взагалі? – запитав Том. – Туфлі на пласкій підошві для метро? Контейнер для обідів? Вона ж просто велетенська. Її можна брати з собою в похід”.
Мільярдери зі “Спадщини”, можливо, і не схвалювали об’ємні сумки, але модна індустрія мала свої плани.
Автор фото, Getty Images
Підпис до фото, Сумка 2.55 від Chanel, представлена 1955 року, стала першою люксовою сумочкою на довгому ланцюжкуЗвісно, хочеться думати, що світ високої моди почав враховувати потреби звичайної жінки, але головна причина, найімовірніше, в іншому – циклічності моди.
Ще кілька років тому домінували мікросумки. Та не встигли ми до них звикнути, як з’явився новий стиль.
І хоча останні моделі більш функціональні, правда в тому, що привабливість сумочки рідко зводиться до її практичності.
Сумка, особливо дизайнерська, – не просто предмет, у якому можна носити речі. Це – символ статусу, самовираження й самоідентифікації, а також об’єкт прагнень і мрій.
Ера статусних сумок
Поняття It bag стало популярним в 1990-ті, але сама концепція “статусної сумки” з’явилась значно раніше.
1955 року Коко Шанель створила прямокутну шкіряну сумку з довгим ланцюжком, яку можна носити на плечі.
Ця модель отримала назву 2.55 й стала революційною для свого часу. Вона пропонувала жінкам більше свободи, ніж клатчі або сумки-тоут з ручками. 2.55 досі лишається однією з найпопулярніших дизайнерських сумок.
У 1950-х роках Hermès також назвав одну зі своїх моделей на честь зірки Голлівуду та княгині Монако Грейс Келлі. Об’ємною сумкою вона, як відомо, намагалася прикрити кругленький живіт, оскільки ретельно приховувала від репортерів свою вагітність.
В 1961 році Gucci охрестили свою тепер вже культову сумочку Jackie – на честь дружини американського президента Джекі Кеннеді.
У 1990-х і 2000-х роках випустили ще більше сумок в стилі it – Dior’s Saddlebag, Chloe’s Paddington, Prada Galleria.
Автор фото, Getty Images
Підпис до фото, У 2018 році тренд на мікросумки перейшов з подіуму на вулицюАле найбажаніша з них з’явилась в 1980-х, коли Hermès представив модель, названу на честь акторки й співачки Джейн Біркін.
Сумка Birkin стала символом ексклюзивності – навіть якщо ви можете собі її дозволити, доведеться записатись в лист очікування.
В одному з пам’ятних епізодів “Сексу у великому місті” Саманта йде на неймовірні кроки, щоб отримати Birkin.
Культовий серіал, до речі, багато зробив для популяризації сумок у масовій культурі, зокрема й Fendi Baguette. “Це ж багет”, – обурено вигукує інша героїня стрічки Керрі Бредшоу, коли грабіжник хотів забрати в неї сумочку.
В останні роки, однак, світ моди переживає глибоку кризу. Аналітики кажуть, що 50 мільйонів споживачів перестали купувати люксові бренди, вважаючи, що їхня вартість не відповідає якості.
Продажі впали в найбільших фешн-брендів – Chanel, Burberry, Gucci та інших.
Автор фото, Getty Images
Підпис до фото, Моделі Miu Miu на показі весна-літо 2024 демонстрували максимально місткі сумки, в яких лежало все, аж до змінного взуття і одягуТо невже епоха статусних сумок добігає кінця? Не зовсім. Вони перейшли від елітної моди до чогось більш доступного і практичного.
Крос-боді від Uniqlo і сумку-пояс Everywhere від Lululemon можна побачити на міських вулицях, нейлонові шопери Baggu стали сенсацією завдяки TikTok, а сумка Cos популярна серед затятих модників.
Навіть знаменитості обирають менш вигадливі моделі – сінгапурський бренд Aupen пропонує недорогі, стримані сумки через плече, які полюбляють Тейлор Свіфт, Гейлі Бібер і Кайлі Дженнер.
Справжнім хітом стали репліки Birkin від Hermé, які можна купити в американській мережі супермаркетів Walmart. На сайті магазину така сумка коштує скромні для цієї моделі 60-300 доларів.
У спробі відновити популярність деякі дизайнери повертаються до класики.
Минулого року Balenciaga перевипустила свій хіт початку нульових Motorcycle.
Це – одна з найбільш практичних сумок в асортименті модного дому. Тому за 23 роки після дебюту, вони вирішили знову нагадати про неї.
Тепер сумка називається Le City Bag. Для реклами Balenciaga представила серію портретів, знятих відомим фешн-фотографом Маріо Сорренті. Першою зіркою кампанії стала британська супермодель Кейт Мосс. Ціна сумки за мірками люкса – невисока, 2 900 доларів.
Автор фото, Getty Images
Підпис до фото, Покоління Z обирає сумку Le Pliage від Longchamp Дизайнерські сумки поки що рано списувати з рахунків, вважають експерти.
2023 року в моду тріумфально повернулася практична нейлонова сумка Le Pliage від Longchamp. Уперше вона з’явилася 1993 року, і сьогодні, як і тоді, всі головні it-girls доповнюють свої образи саме моделлю Le Pliage.
Це не найсексуальніша сумка, але представники покоління Z закохалися в неї, і продажі Le Pliage за 155 доларів стрімко зростають.
Вона, до речі, дуже містка – тож, можливо, великі сумки дійсно повернулися в моду, принаймні сьогодні.