Головна Без категорії Як пілот винищувача дізнається, що його “бачить” і взяв на приціл ворог

Як пілот винищувача дізнається, що його “бачить” і взяв на приціл ворог

11
0

Джерело: www.unian.ua
Про потенційну загрозу пілотів попереджають не лише зображення на радарах, але й звуки.

Як пілоти винищувачів розуміють, що потрапили на радари ворога / фото Getty ImagesВи, напевно, бачили у фільмах сцени, коли пілот винищувача летить у небі і  раптом отримує повідомлення, що його “побачили” на радарі. Це відбувається щоразу, коли ворожа ракета наводиться на ціль – тож у пілота, по літаку якого ведуть вогонь, є час зреагувати.  

Здебільшого, коли ворог переслідує героя в кіно, він робить це за допомогою бортової радіолокаційної системи свого літака, пояснює ресурс Slash Gear. Вона працює в режимі пошуку або відстеження цілей. Простими словами, коли радіолокаційний сигнал відбивається назад до літака, який його послав, пілот отримує попередження про наявність супротивника.

І попередження про те, що ворог помітив літак, також пов’язано з радаром. Він працює, надсилаючи і приймаючи потужні сигнали, а бортовий приймач радіолокаційного попередження працює над ідентифікацією джерела сигналу, показуючи азимут. Крім того, є можливість отримати додаткову інформацію про тип і походження сигналу, зазначають автори. 

Що відбувається з літаком-мішенню

Уявіть картину: пілот винищувача займається своїми справами, пролітаючи повз повітряний простір ворожої країни, коли трапляється щось непередбачуване: на нього націлюється ворожа ракета.

Як пише ресурс, бортовий радіолокаційний приймач попередження (РЛП) літака здатен виявити сигнал, який його бортова комп’ютерна система аналізує і визначає як загрозу. Потенційно він може зрозуміти тип використовуваного радара і повідомити пілоту про тип ворожого літака, що знаходиться у нього на хвості.

“Сучасні РЛС можуть ізолювати декілька сигналів і визначати, який з них становить більшу загрозу, що досягається за допомогою спеціальних піктограм і фігур, які відображаються на екрані Heads-Up Display (HUD). Завдяки цій інформації, яка майже миттєво надається пілоту, він може вжити заходів для забезпечення свого виживання”, – пишуть автори.

Система лазерного попередження сповіщає пілота, якщо його літак є ціллю, за допомогою лазерного далекоміра. Вся справа в тому, що багато наземних пускових установок зенітно-ракетних комплексів використовують цю технологію разом з блоками наведення. Через це на борту винищувача є є кілька систем, які допомагають захистити літак.

Та вищезгадані РЛП не обмежуються лише відображенням інформації на екрані – йдеться і про звуковий компонент.

У матеріалі пояснюють, що різні тони можуть попередити пілота про тип загрози, з якою він стикається. Самі ж пілоти навчені розпізнавати різні типи звуки.

“Безперервний звук означає, що радар зафіксований на літаку в режимі стеження. Інші тони інформують пілота про режим ракети. Кожного разу, коли один з них спрацьовує, пілот повинен вжити заходів і уникнути загрози. Всі ці захисні системи працюють разом, щоб забезпечити літаку та пілоту можливість вижити в різних ситуаціях”, – констатує Slash Gear.

Нагадаємо, раніше ми розповідали про 5 країн мають винищувачі, але не мають пілотів, які б ними керували. 

Вас також можуть зацікавити новини:

  • З’явилося фото російського корабля-носія “‎гіперзвукових”‎ ракет після ремонту
  • Україна вже використовує дрони з “машинним зором”, але з зенітними є проблема, – аналітики
  • В Україні збито 30-тисячний “Шахед”: аналітики показали, як РФ нарощує виробництво дронів



реклама у Нововолинськ