Головна Без категорії Шведський винищувач Gripen E порівняли з індійським Tejas Mk2: який літак попереду

Шведський винищувач Gripen E порівняли з індійським Tejas Mk2: який літак попереду

19
0

Джерело: www.unian.ua
До прикладу, Tejas Mk2 може нести до 6,5 тонни озброєння, тоді як для шведського винищувача ця цифра становить 5,3 тонни.

Шведський літак Gripen E порівняли з індійським винищувачем Tejas Mk2 / фото ua.depositphotos.comЛітаки Tejas Mk2 і Gripen E – це сучасні одномоторні винищувачі, створені для забезпечення переваги в повітрі.

Перший розроблений і виробляється в Індії, а Gripen E – компанією Saab у Швеції. Ресурс Wion порівняв різні характеристики цих літаків – від потужності і озброєння до вартості експлуатації і майбутнього потенціалу.

Потужність і характеристики двигуна

Індійський Tejas Mk2 використовує двигун GE F414, що забезпечує тягу 98 кілоньютонів і максимальну швидкість 1,8 Маха. Gripen E використовує той самий двигун. Проте легша конструкція і вдосконалена аеродинаміка Tejas Mk2, на думку авторів, будуть більш ефективними в бою.

Озброєння

Tejas Mk2 може нести до 6,5 тонни озброєння, тоді як для шведського винищувача ця цифра становить 5,3 тонни. Індійський літак також має 14 точок підвіски, порівняно з 10 у Gripen. Це дозволяє йому нести широкий спектр зброї – як виробленої в Індії, так і імпортної. Тож Tejas Mk2 підійде для більш різноманітних місій, кажуть автори.

Кабіна пілота та штучний інтелект

Tejas Mk2 оснащений новою цифровою кабіною пілота з 15-дюймовим панорамним дисплеєм, штучним інтелектом-другим пілотом, сучасними системами управління HOTAS та голосовими командами.

Водночас шведський винищувач Gripen E пропонує інтелектуальні дисплеї та цифрові системи управління. Проте у матеріалі зазначається, що штучний інтелект, встановлений на Tejas Mk2, зменшує навантаження на пілота.

Вітчизняні датчики та технології

Індійський літак використовує вітчизняний радар Uttam AESA, комплекс радіоелектронної боротьби та бортову систему генерації кисню. Це суттєво зменшує залежність виробництва від іноземних комплектуючих.

Gripen E натомість використовує ізраїльські та європейські датчики. Автори стверджують, що індійський підхід дозволяє дешевше модернізувати літак та легко адаптувати його до нових загроз.

Перевага у вартості та економія на експлуатації

Tejas Mk2 коштує менше 50 мільйонів доларів за один винищувач. Водночас експлуатаційні витрати на годину польоту на 25-30% нижчі, ніж у імпортних винищувачів.

Вартість Gripen E, як стверджується в матеріалі, близька до 70 мільйонів доларів. При цьому експлуатаційні витрати є вищими, оскільки в цих літаках використовуються імпортні компоненти та запасні частини.

Майбутній потенціал

Програма індійських винищувачів Mk2 підтримує понад 100 індійських компаній та забезпечує тисячі робочих місць. Вона також утримує інвестиції всередині країни.

“Tejas Mk2 можна модернізувати для використання нових ракет та мережевої війни, що надасть Індії значні стратегічні переваги в майбутньому”, – констатували автори матеріалу.

Інші цікаві новини про винищувачіНагадаємо, раніше ми писали про 5 найгучніших винищувачів у світі. До переліку потрапив, зокрема, F-22 Raptor – він є одним із найгучніших винищувачів в історії. 

Також можете почитати про 7 винищувачів, які ніяк не відправлять на заслужений відпочинок, хоча експлуатуються вони вже доволі давно. До прикладу, французький Dassault Mirage III, прийнятий на озброєння ще в 1961 році, досі несе службу в Пакистані і Аргентині.

Вас також можуть зацікавити новини:

  • Легенди неба: 5 найнебезпечніших американських бомбардувальників, які більше не в строю
  • Монстри неба: 5 найбільш грізних літаків світу, які не є винищувачами
  • Крилатий гігант: який найбільший літак коли-небудь приземлявся на авіаносець



реклама у Нововолинськ