Джерело: www.unian.ua
“Вдоводіл” від Lockheed забрав сотні життів пілотів і цивільних, отримавши неоднозначну репутацію у світі авіаційної техніки.
Трагічна статистикаЗ 2578 побудованих F-104 було втрачено понад 1170 машин. Загинули щонайменше 400 осіб — як пілоти, так і цивільні. У деяких країнах-операторах частину катастроф приховували, тож реальні цифри можуть бути ще більшими.
Starfighter створювався як висотний перехоплювач — “ракета з крилами”. Однак надзвичайно маленьке крило, складність пілотування, ненадійний двигун та висока посадкова швидкість зробили його надзвичайно небезпечним. Літак часто зривався у штопор без попередження, а катапультування на низькій висоті було майже неможливим.
Світова експлуатаціяПопри похмуру репутацію, F-104 стояв на озброєнні у 15 країнах — серед них Німеччина, Італія, Канада, Японія та Туреччина. У ФРН Starfighter отримав прізвисько “вдоводіл”: лише німецькі ВПС втратили близько 300 машин і понад 115 пілотів. Найбільші відносні втрати мала Канада — 110 літаків зі 238.
У 1965 році, рекордному за кількістю аварій, розбилися 76 літаків, загинули 32 людини. У 1970-х було втрачено ще понад 400 машин. Останнім F-104 зняла з експлуатації Італія — лише у 2004 році.
Новини авіації – головнеЯк повідомляв УНІАН, за десятиліття військової авіації деякі винищувачі стали культовими і отримали високу оцінку від пілотів завдяки легкості управління, в той час як інші, незважаючи на захопливі характеристики на папері, перетворюють кожну місію на боротьбу за виживання, і небезпідставно отримали прізвиська на кшталт “Літаюча труна”.
Про п’ять винищувачів, які викликають побоювання і можуть становити смертельну загрозу навіть для найсміливіших і найвправніших пілотів, читайте в матеріалі.
Вас також можуть зацікавити новини:
- Під ударом 90% підприємств ВПК Росії: експерт оцінив, на що здатна ракета “Фламінго”
- Чи здатні росіяни виробляти кілька “Орєшніків” на день: експерт вказав на важливий нюанс
- Російський “Кинджал”: як швидко летять ці ракети та наскільки вони небезпечні