Головна Без категорії Натуральне, синтетичне, з рослин. Хутро знову в моді, але суперечок ще більше

Натуральне, синтетичне, з рослин. Хутро знову в моді, але суперечок ще більше

28
0

Джерело: www.bbc.com

Натуральне, синтетичне, з рослин. Хутро знову в моді, але суперечок ще більше

Автор фото, Getty Images

Підпис до фото, Шуби

  • Author, Ана Санті
  • Role, BBC
  • 37 хвилин(и) тому

Знаменитості, модники та покоління Z знову обирають хутро. Але будь-яке хутро, від натурального до синтетичного, порушує складні питання. Чи є нове штучне хутро на рослинній основі кроком уперед?

Від брендів Tory Burch у Нью-Йорку та Simone Rocha у Лондоні до Fendi у Мілані та Miu Miu у Парижі – хутро було скрізь на подіумах сезону осінь/зима 2025-26.

Але не тільки на подіумах. Гейлі Бібер і Тейлор Свіфт, Кендалл і Кайлі Дженнер, Ріанна та інші зірки загорталися у шуби зі штучного та вінтажного хутра.

Востаннє хутро потрапило до заголовків газет у 2017 році, коли модний дім Gucci пообіцяв відмовитися від нього, що змусило багато дизайнерських брендів наслідувати цей приклад.

Крок привітали борці за права тварин, але потім виникла нова проблема. Більшу частину натурального хутра замінили синтетичними альтернативами, які виробляють із викопного палива, що посилює кліматичні зміни.

Але якщо виробництво хутра шкодить тваринам і довкіллю, чому воно знову повернулося в моду?

Автор фото, Getty Images

Підпис до фото, Дизайнери, зокрема Габріела Херст, показали штучне хутро у своїх колекціях осінь/зима 2025-26Почалося це ще на початку 2024 року з появою естетики дружин мафіозі – показної, гламурної відповіді на стриманий, мінімалістичний тренд, який їй передував і який назвали тихою розкішшю.

“Відродження традиційних образів у сучасному одязі є природною частиною модного циклу”, – каже Наташа Редкліфф-Томас, доцентка Лондонського університету Рейвенсборн, яка вивчає модний бізнес та підприємництво.

“Я була свідком, як (колишній генеральний директор – Ред.) Gucci Марко Біззаррі оголосив, що Gucci більше не використовуватиме хутро тварин у своїх колекціях”, – каже вона.

“Це стало грандіозною зміною для італійського бренду класу люкс, в якому багато одягу виробляли з хутра. Але тема штучного хутра теж складна”, – додає дослідниця.

Після того, як дизайнерські бренди вирішили заборонити хутро тварин у своїх колекціях, ринок штучного хутра швидко еволюціонував.

Виробництво змінилося від дешевого штучного матеріалу, часто яскравих кольорів, який не намагався імітувати хутро тварин, до нового рівня якості. Такої, що більшість споживачів вже не відрізнять натуральне від підробки.

Синтетичні тканини на основі викопного палива стають дедалі популярнішими у світі. Найпоширенішим є поліестер, на який припадає 57% усього виробництва волокна.

Навіть одяг із переробленого поліестеру проблематичний, тому що його не можна повторно переробити, і він скоріше за все потрапить на сміттєзвалище.

Автор фото, Getty Images

Підпис до фото, Серед нової хвилі прихильників – фешн-інфлюенсерка з Берліна Соня ЛайсонОдин зі способів уберегти штучне хутро від звалища – або подовжити його “життя” – це зберегти одяг в обігу.

У компанії з прокату одягу By Rotation оренда пальт зі штучного хутра та вовни почала набирати обертів ще до останніх модних показів.

Лондонський лейбл Charlotte Simone, чиї шуби зі штучного хутра носили Тейлор Свіфт, Дуа Ліпа та Мадонна, є третім за популярністю брендом, чий одяг беруть на прокат.

“Штучне хутро вищої якості, добре виготовлене, особливо від дизайнерських брендів, як правило, служить довше, а це означає, що його, швидше за все, передадуть, перепродадуть або здадуть в оренду, а не викинуть”, – розповідає ВВС засновниця та генеральна директорка By Rotation Ешіта Кабра-Девіс.

Очікується, що до 2029 року світовий ринок секонд-хенду досягне 367 мільярдів доларів, а у 2024 році улюблений одяг купила рекордна кількість покупців.

Цього року, після показу колекцій осінь/зима 2025-26, пошуки як натурального, так і штучного хутра різко зросли на платформах прокату та в онлайн-магазинах.

Смаки змінюються

Голлі Воткінс, власниця вінтажного бутіка One Scoop Store на півночі Лондона, каже, що за останні кілька років смаки сильно змінилися і вона бачить перехід від натурального хутра до штучних альтернатив.

“Я продаю хутро тварин, тільки якщо це надзвичайно особлива вінтажна річ, від якої неможливо відмовитися, або якщо хутро на ній на комірі, що знімається, чи в оздобленні”, – розповідає вона BBC.

“Особисто я не маю проблеми зі старим (натуральним) хутром – краще продовжити йому життя, ніж відправляти на смітник. Мене більше турбує поліестер, тому що він не розкладається”.

Але Воткінс також каже, що з розмов із продавцями вінтажних речей на Заході Лондона, де розташований ринок Портобелло, вона доходить висновку, що багато крамниць ніколи й не припиняли продавати одяг з хутра тварин, як вінтажний, так і новий, а молоді покупці цей тренд підтримують.

Виглядає, що покоління Z очолює відродження вінтажного хутра.

Madison Avenue Furs, найбільший покупець вживаного хутра у США, повідомив про значне зростання продажів, особливо вживаних виробів.

“Студенти приходять купувати хутро, ми не бачили такого роками”, – розповідає ВВС Ларрі Ковіт, власник Madison Avenue Furs.

“Багато молодих покупців відчувають, що з погляду етичності їм комфортніше купувати вінтажне натуральне хутро, ніж нове”.

Автор фото, Alamy

Підпис до фото, Марго, яку зіграла Гвінет Пелтроу у фільмі “Родина Тененбаумів”, у вінтажній шубі Клієнти купують вінтажне хутро з усіх куточків світу, каже Ковіт, зокрема норку, лисицю та бобра. Серед покупців – Christian Dior, Fendi, Oscar de la Renta, Prada та YSL.

На модних подіумах останніх тижнів домінувало штучне хутро, хоча на Паризькому тижні моди увагу привернула норкова шуба з натурального вінтажного хутра від Gabriela Hearst, дизайнерського лейбла, який позиціонує себе як “розкіш із сумлінням”.

Борці за права тварин не сприймають аргумент вінтажності.

“Скільки б років не було цьому одягу, це все одно одяг зі шкіри дарма вбитої тварини, яку тримали в клітці”, – каже Емма Гоканссон, засновниця Collective Fashion Justice.

“Це постійне нагадування про домінування людини над іншими тваринами, й ми не повинні погоджуватися на це у XXI столітті, коли у нас є безліч інших варіантів без експлуатації тварин, знищення дикої природи або фабричного фермерства”.

Серед альтернатив хутру зі шкіри тварин чи синтетичному з викопного палива, – Savian, хутро на повністю рослинній основі, виготовлене з кропиви, льону та конопель в Італії.

Savian розробила компанія BioFluff. У листопаді 2023 року довге пальто з цього матеріалу представила Стелла Маккартні під час конференції COP28. У 2024 році данський модний бренд Ganni створив з нього колекцію сумок для Копенгагенського тижня моди.

Автор фото, One Scoop Store

Підпис до фото, Пальто розкішних брендів зі штучного хутра, як-от Shrimps, мають більше шансів на друге життя, ніж швидка мода “Ми працюємо з кількома модними брендами як класу “лакшері”, так і доступної моди, і розробляємо матеріали, які б відповідали їхнім потребам”, – каже BBC співзасновник BioFluff Роні Гамзон.

Він також додає, що для розширення виробництва проблемою є вартість нового матеріалу.

“Стільки брендів покладаються на недорогі синтетичні матеріали, які масово виробляють в Азії, що конкурувати за ціною просто неможливо”.

BioFluff є частиною програми La Maison des Startups, яку відкрила компанія LVMH. Її завдання – прискорити впровадження нових рішень у брендах, які входять в цю групу – Louis Vuitton, Christian Dior, Fendi та Céline.

Водночас LVMH також частково фінансує Міжнародну федерацію хутра, сплачуючи 300 000 євро за членство у Furmark, глобальній системі сертифікації та відстеження натурального хутра.

Аргумент про те, що синтетичне хутро має більший вплив на навколишнє середовище, ніж натуральне хутро, ставить під сумнів наукове дослідження 2013 року.

У ньому порівняли вплив на довкілля від виробництва натуральних норкових шуб та штучних і виявили, що виробництво натурального хутра норки впливає на клімат найбільше.

До цього можна додати ще два факти. Приблизно 100 мільйонів тварин щороку вбивають заради їхнього хутра, а загалом легка промисловість за рік виробляє понад 100 мільярдів одиниць одягу, 65% з яких 65% потрапляє на звалище протягом 12 місяців. З огляду на це, чи виправдано взагалі виробництво нового одягу з хутра?

Автор фото, One Scoop Store

Підпис до фото, Вінтажний хутряний одяг – як штучний, так і натуральний – стає дедалі популярнішим Ковіт, яка продовжує продавати як вінтажне, так і нове хутро, вважає, що вибір залежить від покупців.

Дослідниця моди Редкліфф-Томас додає, що її категорично негативне ставлення до натурального хутра дещо похитнулося, коли вона працювала в США та зустрічала там людей, для яких полювання та вилов тварин було частиною їхніх традицій.

“Для багатьох корінних культур хутро та шкури тварин є частиною культурної спадщини, яку використовують для церемоніального та повсякденного одягу, і я вважаю, що це заслуговує на повагу”, – каже вона.

Водночас вона пригадує, як у студентські роки навчалася шити у майстра з хутра. “Тоді я дізналась, скільки насправді тварин потрібно вбити заради одягу, і це значною мірою вплинуло на мій вибір – ніколи не купувати справжнє хутро”.

Підписуйтеся на нас у соцмережах




реклама у Нововолинськ