Джерело: www.unian.ua
Сувора погода, височенні гори та атаки ворога зробили місії смертельно небезпечними.
До 1942 року основним маршрутом постачання в Китай була Бірманська дорога. Проте після окупації Бірми японцями цей шлях було перекрито. США довелося налагодити повітряні перевезення з баз в Індії через Гімалаї — найвищий гірський хребет світу.
Ризикований маршрут і старі літакиПілотам доводилося підніматися з висоти кількох сотень футів над рівнем моря до майже 18 тисяч футів, долаючи суворий рельєф. Спершу польоти виконувалися літаками Douglas DC-3 та військовими C-47 Skytrain, а згодом з’явився потужніший Curtiss C-46 Commando, здатний перевозити більше вантажів.
Над “горбом” панували ураганні вітри, пилові бурі, мусонні зливи, сильна турбулентність. Тригодинний політ нерідко затягувався до 10 годин. До цього додавалася небезпека японських винищувачів.
Масштаб і втратиМіж 1943 і 1945 роками через Гімалаї здійснили понад 450 тисяч польотів, доставивши 685 тисяч тонн вантажів. Водночас загинуло понад 1300 членів екіпажів, сталося понад 500 катастроф.
Попри небезпеку, “політ через горб” дозволив забезпечити китайські війська пально-мастильними матеріалами та спорядженням, допоміг зупинити просування Японії та зміцнив союзницький фронт у Східній Азії.
Вас також можуть зацікавити новини:
- Завжди спрацьовує: нейробіолог назвав найкращу відповідь на образу
- Супутник SpaceX випадково зробив рідкісний знімок секретної китайської авіабази
- Межа можливостей: чи можуть винищувачі літати догори ногами