Головна Без категорії USS Gerald R. Ford: що варто знати про найбільший авіаносець світу

USS Gerald R. Ford: що варто знати про найбільший авіаносець світу

8
0

Джерело: www.unian.ua
USS Gerald R. Ford є першим і єдиним діючим авіаносцем такого типу.

Цікаві факти про корабель USS Gerald R. Ford / фото U.S. NavyСтаном на сьогодні американський корабель USS Gerald R. Ford (CVN 78) є найбільшим авіаносцем світу. Його довжина становить приблизно 335 метрів, а важить він понад 100 000 тонн.

Цей авіаносець може одночасно нести понад 75 літаків, розповідає ресурс Slash Gear. Зазначається, що цей корабель перевозить різні моделі літаків, зокрема – ескадрилью двомісних винищувачів F/A-18F Super Hornet і три ескадрильї одномісних винищувачів F/A-18E Super Hornet.

Зараз Ford не може експлуатувати найновіші винищувачі п’ятого покоління, F-35C. Однак його планують модернізувати, щоб він відповідав технологічним і розвідувальним вимогам цих сучасних літаків.

USS Gerald R. Ford є першим і єдиним діючим авіаносцем такого типу. Але ведеться будівництво інших авіаносців класу Ford: USS Enterprise і USS John F. Kennedy.

“Виробник Ford, компанія Huntington Ingalls, прогнозує, що корабель заощадить ВМС США до 4 мільярдів доларів. Авіаносці класу Ford були створені для підтримки і, в кінцевому рахунку, заміни авіаносців класу Nimitz, які почнуть виводитися з експлуатації в 2026 році”, – додають автори матеріалу.

Система запуску літаків EMALSСтарі авіаносці, такі як ті, що належать до класу Nimitz, використовували парові катапульти для запуску літаків. Однак паровий реактор A4W Westinghouse займав багато місця всередині корабля та мав чимало недоліків. Тому найважливішою інновацією на USS Gerald R. Ford є електромагнітна система запуску літаків (EMALS).

“EMALS використовує енергію, накопичену з джерел живлення корабля, і перетворює її в регульовану частоту за допомогою підсистеми перетворення енергії. Ця контрольована, регульована енергія потім використовується для приводу лінійної індукційної системи (LIM), яка створює електромагнітні сили, що діють на шаттл, прикріплений до літака, запускаючи його вздовж палуби”, – пише ресурс.

До того ж, ця система може впливати на потужність двигуна корабля, підлаштовуючи його для більш широкого діапазону літаків. Операції стають більш гнучкими. Завдяки меншим вимогам до технічного обслуговування EMALS також вимагає менших витрат.

Що робить Gerald R. Ford особливимЩе однією новинкою на першому авіаносці цього класу є система Advanced Arresting Gear (AAG), яка використовується для уловлювання та гальмування літаків, що приземляються на палубу авіаносця.

На відміну від звичайного гідравлічного гальмівного механізму, AAG використовує електромеханічне поглинання енергії. Це дає авіаносцю можливість приймати як важкі ударні літаки, так і легкі безпілотні літаки з більш плавним і контрольованим гальмуванням.

“Система Advanced Weapons Elevators (AWE) є ще однією важливою технологічною інновацією. Авіаносець оснащений 11 ліфтами для зброї, які використовують електромагнітні/моторні системи (замість старих гідравлічних систем) для переміщення бомб, ракет та іншої зброї зі складів до льотної палуби”, – додає видання.

Крім того, цей корабель оснащений двома ядерними реакторами AB1. Для розуміння, вони можуть забезпечити енергією кожну сім’ю в місті Сіракузи, штат Нью-Йорк. А дводіапазонний радар авіаносця, його сучасна радіолокаційна система, що складається з об’ємного радіолокатора S-діапазону та радіолокатора X-діапазону AN/SPY-3 Aegis, може виявляти ворожі літаки та реагувати на них за допомогою ракет Evolved Sea Sparrow Missiles (ESSM).

Раніше ми розповідали про те, скільки винищувачів можуть вміщувати різні відомі авіаносці. 

Вас також можуть зацікавити новини:

  • Топ-7 найпотужніших крилатих ракет за дальністю, швидкістю та корисним навантаженням
  • Скільки авіаносців у складі американського флоту: цьому є конкретна причина
  • Легендарний ветеран: найстаріший військовий літак США, який досі виробляють