Джерело: www.unian.ua
З нагоди 5-річчя платформа кіно та телебачення Київстар ТБ влаштувала панельну дискусію про українське кіно майбутнього, зібравши кінематографістів, медійників та лідерів думок у столичному кінотеатрі “Оскар” у ТРЦ “Гулівер”.
Подія розпочалася з представлення оновленої айдентики Київстар ТБ керівником Департаменту маркетингових комунікацій Київстар Юрієм Чорненьким. Новий логотип та дизайн-систему запустили на початку грудня з нагоди ювілею платформи. Далі керівниця відділу послуг відео та телебачення Київстар Людмила Яйченя розповіла, у чому полягає успіх численного зростання кількості переглядів та контенту на Київстар ТБ, а саме про синергію двох великих брендів — Київстару та 1+1 media. Про “начинку” платформи та її розвиток упродовж 5 років розказав керівник відділу розробки та впровадження інноваційних рішень і продукту Київстар ТБ Тимур Зайдуллін.
У 2024 році Київстар ТБ особливо активно промотувала українські фільми та серіали, підтримувала українські кінофестивалі та молодих кінематографістів і навіть запустила спільно з Українською Кіношколою освітній проєкт – кінолекторій на столичному ВДНГ. Саме тому, яким буде українське кіно майбутнього – це питання того, що буде дивитися глядач Київстар ТБ. Більше того, це питання, яким українці будуть сприймати самі себе і якими українців будуть бачити іноземці.
Коли врешті українське кіно стане окремим культурним явищем на європейському та світовому кіноринках, як це вже зробило, наприклад, французьке, італійське, німецьке, японське кіно та врешті Голівуд? Чи може воно стати конкуретноспроможним в Європі? Аби подискутувати про українське кіно майбутнього в контексті пошуку національної форми, Київстар ТБ зібрала провідних представників кіно- та телебізнесу. До обговорення долучилися Ірина Костюк — продюсерка FILM.UA Group; Анна Мачух — генеральна директорка Одеського міжнародного кінофестивалю, співзасновниця Української кіноакадемії; Наталія Ворожбит — сценаристка та режисерка; Акім Галімов — продюсер 1+1 media, засновник проєкту “Реальна історія”, Анна Яценко — продюсерка, співзасновниця ForeFilms. Модерувала панельну дискусію Дарина Мельник — PR-менеджерка Київстар ТБ.
Учасники підкреслили, що створення локального контенту для українського глядача є не лише основою для успішного виходу на міжнародний ринок, але й ключем до збереження національної ідентичності, а ОТТ-платформи відіграють важливу роль у популяризації українського контенту.
Анна Мачух зауважила, що сьогодні українці зробили собі ім’я серед міжнародного фестивального кіно, де наші фільми мають багато перемог.
“В українському кіно все відбувається так, як мало бути. Наше документальне кіно є надзвичайно якісним та конкурентоспроможним. З одного боку це добре, тому що ми вміємо це робити. З іншого боку не дуже, адже до цього привела наша історія. У нас відбувається стільки турбулентних подій, бо якщо в інших країнах документалістам доводиться шукати, про що зняти фільм, то у нас тем більше, ніж потрібно.
На жаль, ми лише в останні роки почали працювати з найголовнішим напрямком — з локальним кінопродуктом, тому що раніше ми весь час дивилися насамперед на Захід. А ми повинні дивитися на власного глядача. Сьогодні й Київстар ТБ, і кінотеатри підтвердили, що зараз глядач обирає український продукт. Тому український глядач має бути на першому місці. А якщо український глядач буде сприймати наше кіно, то його сприйматиме й іноземний”, — зауважила гендиректорка ОМКФ Анна Мачух.
Тим часом продюсерка FILM.UA Group Ірина Костюк наголосила, що перш, ніж утвердитися на міжнародному ринку, треба мати локальний успіх.
“Без локального успіху кіно взагалі не буде міжнародним. Таким прикладом є “Мавка” з нашими унікальними героями. Картина мала найширшу географію експорту з усього українського кіно. Фільм показала в прокаті рекордна кількість країн, ми отримали рекордні міжнародні касові збори. Тому без нашого локального, без нашого коріння, без праці на нашого глядача і без локального успіху, не буде міжнародного визнання”, — розповіла Ірина Костюк.
Акім Галімов, продюсер 1+1 media та засновник проєкту “Реальна історія” наголосив, що запит на українське історичне кіно існує і він наразі не закритий.
Своєю чергою драматургиня, сценаристка та режисерка Наталія Ворожбит розповіла про тему війни в українському кіно:
“Я коли я пишу, або знімаю, то не думаю, для локального це глядача, чи для іноземного. Можу сказати, що 2014 року, працюючи з темою війни, я (і не лише я) часто стикалася з твердженнями, що не на часі, не треба знімати про війну. Треба робити щасливими локального глядача, бо про війну йому не цікаво — і так боляче. Але, коли почалося повномасштабне вторгнення, то з усіх усюд почали звертатися саме до українського кіно. Чомусь саме у кіно шукали якоїсь відповіді на те, що відбувалося в Україні до 24 лютого 2022 року. І дійсно, яке щастя, що в нас були такі фільми, й не один і не два, а у достатній кількості”.
Продюсерка та співзасновниця ForeFilms Анна Яценко зауважила, що українське кіно в першу чергу потрібно створювати для глядача, враховуючи те, що буде для нього цікавим:
“Якщо ідея фільму не зачепить душу українського глядача, то для нас вона не цікава. Але ми так само маємо виховувати українського глядача, ми не маємо робити низькопробний продукт. Ми маємо зробити так, щоб люди, які виходять з кінотеатрів, виходили з якимось питанням. Це має бути піраміда, в основі якої глядацьке кіно, але також має бути те кіно, яке виховує та залучає до нас іноземного глядача, тому воно має бути різне”.
Учасники дискусії погодилися, що українське кіно як явище поки не потребує окремої національної форми — йому просто потрібні сильні історії та гарно пропрацьовані герої. Наприклад, фільм “Сам удома” насправді продає американську ідентичність святкування Різдва, але творці фільму не робили на цьому акцент. Вони створили неймовірну історію, яка абсолютно універсальна і цікава всім: в Африці, в Азії, в Європі, будь-де. Ми, спостерігаючи за героями, сміючись, і захопливо розбираючи їхні стосунки, підсвідомо споживаємо американську культуру. У цьому, кажуть спікери, і полягає рецепт майбутнього успіху українського кіно — створювати круті історії, які будуть цікавими для світу.
Продюсерка Ірина Костюк додала, що українська дитяча анімація якраз потребує національних героїв:
“Для дитячої авдиторії створити анімаційного національного героя — то була велика місія і “Мавка” її втілила. Ця ніша на українського героя раніше була відкрита, бо в дітей були тільки “Маша і Мєдвєдь””.
Наостанок гості переглянули короткометражні стрічки “Нюанс”, “Монстр 24.02.2022” та “Останній день”, які здобули визнання на провідних кінофестивалях України. Кожен з фільмів презентували: представник Чілдрен Кінофесту Ілля Дядик (“Монстр 24.02.2022”), режисери Маргарита Воронова та Олег Кібальник (“Нюанс”), Анастасія Михальчук (“Останній день”).
Окрім того, під час заходу відбувся благодійний збір у межах проєкту “Дитяча надія” на додаткові датчики до ультразвукової системи Venue для УЗД-апарату у дитяче відділення реабілітаційного центру “Незламні”. Це обладнання допоможе проводити точну діагностику, прискорювати лікування та рятувати життя маленьких пацієнтів. Загальна мета збору – 270 тис грн, кожен може долучитись, зробивши пожертву на платформі dobro.ua.
ДовідкаКиївстар ТБ — спільний проєкт 1+1 media та Київстар, заснований 11 грудня 2019 року. Це платформа кіно та телебачення, що надає користувачам доступ до сотень тисяч годин українського та світового контенту, прямоефірних програм і регулярно пропонує для перегляду ексклюзивні проєкти. Платформа нараховує понад 430 телеканалів і VOD-бібліотеку із 20 000 фільмів, серіалів, мультфільмів і шоу. Київстар ТБ доступна для всіх операторів мобільного зв’язку в Україні та всіх інтернет-провайдерів. Дізнавайтеся більше про новинки на платформі в телеграм-каналі “Кіно для ТБ”.